Skip to main content

Ik heb al ruim 6 weken geen internet en tv door een kabelschade in de straat. Door kpn word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Iemand een idee waar ik moet zijn om dit opgelost te krijgen. 

Heb je Xdsl of Glasvezel?


Heb je Xdsl of Glasvezel?

Xdsl 

I


@Sven Vliegen 

Dan moet je met de afdeling “KPN netwerk” spreken. https://netwerk.kpn.com/

Of probeer dit: https://www.kpn.com/service/storingen.htm


En onze collega’s van het Netwerk doen weer helemaal niks zonder werkbon @WMG-N. En de enige manier waarop hun een werkbon krijgen is door een click-melding of een melding van een KPN monteur. Dat eerste is duidelijk niet gebeurd anders was het binnen een paar uur na graven opgelost dus zal er een monteur van KPN langs moeten komen. 0800-0402 bellen en aangeven dat je modem niet online is. Niks vertellen over graafschade of wat dan ook want dan kan het zijn dat ze in de war raken en je naar onze collega’s van het netwerk sturen. Maar hun gaan je niet helpen. De klantenservice moet een KPN monteur aansturen en die stuurt dan weer de juiste partij aan. Beetje omslachtig maar wel de manier welke moet worden bewandeld :'d


@Ik_Combineer 

Als ik jouw antwoord goed begrijp moet de KPN klantenservice een monteur sturen die vervolgens de mensen van (in dit geval) KPN Netwerk langstuurt. Klopt dit ?


Das goed begrepen @WMG-N 

Daarom snap ik ook niet dat sommige mensen op het forum KPN klanten maar naar Netwerk blijven verwijzen. Als KPN klant kun je géén ticket aanmaken, wat voor Netwerk nodig is om een opdracht te starten. De enigste manier is bellen naar 0800-0402 en door geven dat je een storing hebt. Dan komt er een monteur en die kan een ticket aanmaken, zodat Netwerk daarna aan de gang kan.


Je moet bij je provider zijn, daar heb je een contract mee. Als klant van KPN (of welke provider dan ook) heb je niks met onze afdeling van het netwerk te maken tenzij je een brief krijgt om toestemming te geven voor glasvezel of wanneer ze het aanleggen. Alle andere contacten lopen tussen je provider en de beheerder. Dus ja dat klopt.


@Ik_Combineer 

@Hansie-NL 

Het kan zijn dat iemand de KPN als email-provider heeft maar zijn TV via Ziggo krijgt. En in dat geval is de netwerkbeheerder Ziggo en niet de KPN. En dan moet men de procedure die @Ik_Combineer noemt volgen. En die manier is dan niet omslachtig maar eigenlijk heel logisch.


Reageer