Skip to main content

Ik krijg net een bevestiging van omzetten naar glasvezel met daarin inderdaad een afgeknepen upload (100/10) terwijl ik nu 100/34 haal: ik wil wel even weten wat de bedoeling is want ze hebben zelfde snelheid beloofd en wordt nu dus minder (terwijl overal geadverteerd wordt met dat als je glasvezel hebt je upload OMHOOG gaat)

Die 100/10 is een foutje in de bevestiging als je glasupgrade krijgt is het 100/100, deze fout in de bevestiging is al vaker langsgekomen.


Al vaker langsgekomen ook als vraag in dit forum? Ik kon het namelijk niet vinden net en het is echt cruciaal voor mij omdat ik internet video streaming service vanuit huis lever: ik kan niet opeens naar 10 terugvallen en dan weken mijn klanten niet kunnen bedienen. 


@Reznik . Welkom op het forum.

Is die upgrade al geleverd? Wat meet je nu voor snelheden?


Beste Erwin, de helpdesk die ik na een week eindelijk te pakken kreeg gisteren heeft mij verzekerd dat het inderdaad een fout is en dat het 100/100 zou moeten zijn maar dat het wel verstandig is om door te meten als de monteur er nog is. Die komt maandag dus laten we hopen…. 


Beste Erwin, de helpdesk die ik na een week eindelijk te pakken kreeg gisteren heeft mij verzekerd dat het inderdaad een fout is en dat het 100/100 zou moeten zijn maar dat het wel verstandig is om door te meten als de monteur er nog is. Die komt maandag dus laten we hopen…. 

Los van wat de helpdesk zei: je maakt een denkfout. Je oude VDSL abonnement kende een snelheid van 100 down en 10 up in naam en in contract. Dat jij in de praktijk 34 upload haalde was fijn, maar daar mag je geen beroep op doen als je over gaat naar glasvezel. KPN hoeft je dus niet meer te leveren op glas dan diezelfde 100/10, op basis van die belofte die je citeerde.

Als je nu geen Hussel abonnement hebt op VDSL en straks ook niet op glas (dus niks anders verandert dan het medium koper naar glas) kan je geen aanspraak maken op meer dan 10 Mbit upload.

Gelukkig is dat in de praktijk wel 120/35 (kan ik hier uit ervaring melden) of inderdaad 100/100 als je op een nieuw Husselabonnement wordt gezet.

 


Beste Ward,

Dat snap ik uiteraard maar ik zou wel het nieuwe abonnement kunnen weigeren als het minder levert dan ik gewend ben / wil omdat ik er op achteruit ga. In dit geval is het gewoon ook belangrijk voor werk dus ik hoop dat het in 1 keer goed gaat. 

Ik heb trouwens geen idee wat een hussel is maar ik heb zowel mobiel als internet etc bij KPN lopen dus hoop dat dit als hussel geldt. 


Beste Ward,

Dat snap ik uiteraard maar ik zou wel het nieuwe abonnement kunnen weigeren als het minder levert dan ik gewend ben / wil omdat ik er op achteruit ga. In dit geval is het gewoon ook belangrijk voor werk dus ik hoop dat het in 1 keer goed gaat. 

Ik heb trouwens geen idee wat een hussel is maar ik heb zowel mobiel als internet etc bij KPN lopen dus hoop dat dit als hussel geldt. 

 

Hussel is de naam van de abonnementen sinds oktober 2019. Heb je daarna een nieuw abonnement afgesloten dan heet het Hussel (en is glasvezel synchroon). Daarvoor heet het geen Hussel en was glasvezel en VDSL hetzelfde, allebei asynchroon.