Skip to main content

Topic gesloten

Reden: opgelost! 
Vermoed jij dat er iets mankeert aan jouw internetsnelheid? Laat het ons weten door een eigen topic aan te maken! Maak hier je eigen topic aan.

 

Heb je je internetsnelheid gewijzigd, maar blijft de download snelheid te laag? Meld het hier!

Herken jij het onderstaande probleem? Laat het dan weten in een reactie! Vergeet niet je abonnementsgegevens in te vullen in je profiel. Zonder gegevens kunnen we natuurlijk niet met je meekijken:nerd: .

 


 

Afgelopen week heeft mijn KPN glasvezel internet aansluiting een upgrade gekregen van 200 Mbit naar 500 Mbit.  De wijziging zou afgelopen vrijdag operationeel moeten zijn. Dit is per e-mail bevestigd.
 

 

Helaas behaald alleen mijn upload snelheid de 500 Mbit. Download blijft (stabiel) op 200 Mbit. Er lijkt dus iets in de wijziging niet goed te zijn gegaan. Ik gebruik verschillende sites voor het meten van de internetsnelheid waaronder (speedtest.net als ook speed.cloudflare.com). Ook wijzigingen van test servers heeft geen invloed. De resultaten blijven 200 Mbit down en 500 Mbit up.

Admin: bericht aangepakt

Goed om te horen, @Wilco69! Jij kan er gelukkig weer even tegenaan:relaxed:


Hallo KPN,

 

Ik heb 3 weken geleden mijn Hussel 200 abonnement geupgrade naar Hussel 500 (glasvezel). Ik behaal de 500mb downloadsnelheid bij lange na niet, 500mb upload werkt wel (zie speedtest). Kunnen jullie dit verhelpen?

 

Ik heb speedtest uitgevoerd met Cat6A kabel die direct op de modem (Experia v10a) was aangesloten.

 

Groet, Bob

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Bobbb. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic omdat ik denk dat het hier thuishoort. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken.


Hoi Vikash,

Ik heb mijn profiel nu volledig gemaakt.

Groet, Bob

 


@Bobbb Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Er gaat in dit geval inderdaad iets mis. Op dit moment wordt je snelheid geknepen op 200 Mbit. Ik heb je gegevens doorgezet naar mijn collega's. Zij gaan aan de slag om het probleem op te lossen! 

Zodra ik reactie heb van mijn collega's zal ik het laten weten! 


Hoi Allemaal, 

De upload is oké.
Download niet, van 200 naar 100.
Profiel is ingevuld.
Alles werkt prima in mijn huis.
Het gaat dus meer om het principe, bij mijn abonnement hoort een snelheid van 200 Down.
Dus bij tijd en gelegenheid, misschien een keertje kijken.


@genetic Volgens mijn gegevens heb je een abonnement waar een downloadsnelheid van 100Mb/s bij hoort. Dus dan zou de snelheid kloppen.


@genetic Volgens mijn gegevens heb je een abonnement waar een downloadsnelheid van 100Mb/s bij hoort. Dus dan zou de snelheid kloppen.

Nee dat klopt niet @Rutger_ , het zou in ieder geval deze snelheid moeten zijn.
Het jaarcontract zal hierdoor verlengt worden met 12 maanden, Internet tot 150 Mbit/s ,
en was al die tijd 200

Uit Privé correspondentie met @Vikash  

Kan de desbetreffende privé berichten doorsturen als @Vikash het daar mee eens is.

 

 


@genetic Ik heb zelf al even contact gehad met Vikash. Ik verschillende informatie op verschillende plekken, maar zie inderdaad ook dat je een hogere snelheid zou moeten halen. 

De snelheidstest die je uitgevoerd hebt is uitgevoerd op een apparaat dat direct bekabeld aan de Experiabox aangesloten zit neem ik aan? 


Hoi @Rutger_ 
 

@genetic Ik heb zelf al even contact gehad met Vikash. Ik verschillende informatie op verschillende plekken, maar zie inderdaad ook dat je een hogere snelheid zou moeten halen. 

De snelheidstest die je uitgevoerd hebt is uitgevoerd op een apparaat dat direct bekabeld aan de Experiabox aangesloten zit neem ik aan? 

Fijn dat jullie even contact met elkaar hebben gehad.:slight_smile:
Ja op mijn laptop en bekabeld.
Hier in huis is alles bekabeld. Zelfs alle draadloze Sonos boxen op twee na. 2x de Sonos One
De Play 5 en de Sub en de Sonos Arc allemaal bekabeld, smart tv ook.:wink:


@genetic Bedankt, ik heb je gegevens doorgezet. Zodra ik terugkoppeling heb zal ik dit hier laten weten! 


Bedankt @Rutger_  ik wacht het een en ander rustig af.
Beleef fijne dagen.


En ineens vloog de content over het scherm! Dus weer een meting gedaan en de waarden waren nu goed! Ik houd het een paar dagen in de gaten, lijkt erop dat probleem is opgelost.


Vandaag getest, hier is de snelheid nu op orde! Duurt even, maar dan heb je wel wat. :grin:

 

 


Nog steeds alles ok! Ik beschouw dit dan ook als afgehandeld.

Wel wat vreemd dat ik van KPN niets vernomen heb, m.a.w heb zelf moeten ontdekken dat zaak verholpen is.


Hoi allemaal en @Rutger_ 

Hier is het nog steeds niet goed.
Goed er zijn ook pas 5 dagen voorbij.

Nog eventjes genieten van de traagheid van het bestaan. 😂


@genetic Ik heb contact gehad met mijn collega's, en alles staat juist en de snelheid zou wel binnen moeten komen op je adres. 

De speedtest die je in je eerdere reactie hebt gedeeld is een screenshot van hoe de situatie eerder was? Op hetzelfde apparaat?

En de snelheid die je nu meet is die stabiel 100 Mbit of verschilt de snelheid? 


Hoi @Rutger_ 
 

De snelheidstest die je uitgevoerd hebt is uitgevoerd op een apparaat dat direct bekabeld aan de Experiabox aangesloten zit neem ik aan? 


Ja op mijn laptop en bekabeld.
Ik heb het idee dat ik in herhaling val met mijn antwoord 
 @Rutger_ 

Ook de snelheid op mijn Samsung A 5 2017 is in snelheid gehalveerd van plus minus 200 naar 
62.5 36.4
Zojuist nog een meting gedaan met dit resultaat.
Op mijn zelfde laptop, en direct aangesloten op mijn Experia V10
 

Dus denk ik toch dat het niet gaat zoals ik graag zou zien.
Want anders zal de prijs met wat euro's moeten zakken, dan betaal ik namelijk te veel, denk ik.
Heb nog een fijne avond @Rutger_  en een leuk weekend.


Ik ervaar dezelfde problemen. Ik heb een 500/500 abonnement maar ik haal maximaal 200/200. Dit is op zich niet problematisch maar wel dat in de avond regelmatig alles wegvalt dan wel maximaal 10 mbit wordt behaald. Ik heb de glaskast en Experiabox meerdere keren opnieuw opgestart maar telkens doet zich weer hetzelfde probleem voor…..

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@genetic Erg vreemd dat je de snelheid niet haalt. Ik wil graag nog een aantal dingen proberen voor ik andere stappen onderneem. 

Heb je een mogelijkheid om het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken en deze hierna weer van stroom te voorzien, hiermee wordt deze gereset. 

Mocht dit het probleem nog niet oplossen, heb je dan een mogelijkheid de Experiabox te resetten en te kijken wat hierna de snelheid is? 

Mocht de snelheid nog niet naar wens zijn hoor ik het graag en ga ik andere stappen ondernemen! 


@Bobbb Ook jouw snelheid is aangepast. Zie je deze snelheid ook terug? 


Hoi @Rutger_  en @Vikash  en andere.

 

@genetic Erg vreemd dat je de snelheid niet haalt. Ik wil graag nog een aantal dingen proberen voor ik andere stappen onderneem. 

Heb je een mogelijkheid om het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken en deze hierna weer van stroom te voorzien, hiermee wordt deze gereset. 
Reeds meerdere keren van de stroom afgehaald, dit geeft geen enkel verbetering.

Mocht dit het probleem nog niet oplossen, heb je dan een mogelijkheid de Experiabox te resetten en te kijken wat hierna de snelheid is? 
De Experiabox v10 een maal gereset, ook deze handeling geeft geen verbetering.

Mocht de snelheid nog niet naar wens zijn hoor ik het graag en ga ik andere stappen ondernemen! 

De laatste meting van vandaag.

Heb een fijne dag


Hoi @Rutger_ en @Vikash 

Mag ik jullie beidde bedanken voor de oplossing van mijn probleem wat de snelheid betreft.
Alles werkt weer als vanouds.
Nogmaals bedankt.


Hier zelfde probleem. Betaald en bevestigd geüpgraded te zijn naar 500. Haal maar 260. 3x gebeld met KPN. 3x verbinding verbroken doordat de jongens hun telefoon gewoon uitgooien omdat ze thuis werken ivm Covid. Eentje liep gewoon op straat! Wordt t lastig en moeten ze meekijken op afstand of je gegevens zijn drukken ze hun telefoon uit. Omdat ze nu niet worden gecontroleerd I guess. Modem etc al tien keer gereset ook bekabeld getest niets verbeterd. Graag snel oplossen. En compenseren @Kpn @Lisa 

 


Hoi @Cookie Monster. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op deze manier te woord bent gestaan. Dat is zeker niet de bedoeling, onze excuses hiervoor. Ik zie dat je vandaag nogmaals onze klantenservice hebt gebeld en dat mijn collega dit probleem heeft doorgezet naar onze technische afdeling om verder uit te laten zoeken. Mijn collega's nemen contact met jou op. als dat nodig is.