Skip to main content

Hallo,

ik betaal voor een kpn abonnement voor 1 Gbit, maar kom niet verder dan 200 mbit met een kpn test online op mijn telefoon hoe kan dit? 

Je betaald niet voor 1gb wifi, gezien je op je telefoon meet. 

• Wat voor telefoon is dat?
  • Welk modem gebruik je, Box12?
  • Hoever ben je van je modem?
  • Ben je verbonden via 5ghz of 2,4ghz?
  • Heb je ook bekabeld gemeten?

Met een goede telefoon en wifi6 kun je ruim 800mb wel halen.

Hoi ​@Weverr 

Wat triest dat je de 1Gbps niet haalt via wifi.

Heb je dit ook als je gebruik maakt van de mobiele service?

een aantal antwoorden op de vragen,

.iPhone 15 pro max

.box12

.1,5 meter van de modem

.verbonden met 5ghz

.abbo internetsnelheid van 1000 mbits/s

Op mijn macbook haal ik ook maar 197 mbits/s

En wat geeft je modem aan voor snelheid als je er op inlogt?  Heb je het ook al bekabeld geprobeerd via de speedtest?

Goedemiddag ​@Weverr, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Wanneer je een abonnement hebt met daarbij een snelheid van 1 Gbi/s, dan houdt dit in dat deze snelheid binnen zou moeten komen op je modem. Sluit je daar een pc of laptop met kabel op aan dan zou je de 1 Gbit/s snelheid moeten halen. Zodra je via de wifi gaat werken, gaat die vlieger niet meer op. Je wifi is niks meer dan een draadloos radiosignaaltje dat wordt uitgezonden door je modem. Wat betreft wifi is er geen enkele provider die je daarin snelheden kan garanderen. Komt ook omdat je bij wifi afhankelijk bent van je eigen omgevingsfactoren. Denk bijvoorbeeld aan de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, vloerverwarming, muren, deuren, plafonds etc. etc. 

Verder geef je aan dat je via je Macbook een snelheid meet van 197 Mbit/s; dat is ook gemeten via de wifi? Kun je je Macbook eens bekabeld aansluiten en dan een speedtest uitvoeren?

Reageer