Skip to main content

Na de update van mijn modem op 31 augustus lijkt de downloadsnelheid van mijn mobiele apparaten (Iphone en Ipad) lager te zijn dan ik gewend was - zie bijgevoegd screenshot van mijn speedtest-app.

Op mijn laptop is de snelheid wel nagenoeg hetzelfde gebleven. 

Hopelijk hebben jullie hier een verklaring voor.

Ik heb naast het V8-modem ook jullie Experia-versterker in gebruik en test altijd met de 5G-verbinding.

 

Hoi @Jwra, welkom bij ons op het forum. Ik vermoed dat je een oud-Telfort klant bent, en dat jouw modem (en verbinding) nu is omgezet naar het KPN netwerk. Klopt dat? Daarbij zou je verbinding niet in snelheid moeten veranderen, de abonnementssnelheid blijft hetzelfde. Je hebt het nu via Wifi getest zo te zien (5 GHz is dat, 5G is mobiel), wat is de snelheid als je het op een bekabeld aangesloten apparaat test? Of was de test op je laptop met een kabel?


Bedankt Jasper voor je reactie. De op de laptop gemeten snelheid was ook via de WiFi. 


En oh ja, ik ben een oud-telfort klant. 


hierbij nog 2 screenshots van mijn laptop en iphone - net uitgevoerde speedtests:

 


Dank je voor de toelichting @Jwra, de snelheid zelf is dus niet gehalveerd. Als dat het geval was zou je namelijk dat ook niet kunnen halen op de laptop. Doe je deze metingen beide op dezelfde plek, en verschilt de snelheid dan? Of meet je het op verschillende locaties in huis?


De metingen vinden naast elkaar en direct achter elkaar plaats. Ook meet ik met de iPhone de snelheid direct naast de router. Ook daar is de snelheid op de iPhone hetzelfde. 


Dat is wel gek, beide apparaten zijn op dezelfde manier verbonden en een van beide haalt de snelheid wel, de ander niet. Dat geeft aan dat er niets is veranderd aan de snelheid die binnenkomt, maar de iPhone haalt 'm niet volledig. Welk model iPhone is het, heb je deze al eens opnieuw opgestart?