Skip to main content

Als ik soms online game dan gaat het een uur of 2 goed en zo ineens begint het spel te stotteren.

ik controleer vaak mijn verbinding en de uploadsnelheid is altijd wel rond 90 mbps, maar nu blijkt dat mijn downloadsnelheid op die momenten helemaal terugvalt van 87 a 90 bmps naar soms maar 6

 

mijn verbinding is bekabeld met glasvezel, ik heb het modem al een paar keer proberen te resetten….na een uur soms meer dan komt de download snelheid weer op gang maar hoe dat zit met deze schommeling??

Hoi @tobias1990, welkom bij ons op het forum. De internetsnelheid is niet heel stabiel in de metingen begrijp ik! Alle metingen die je gedaan hebt waarmee je dit ziet zijn met een bekabelde verbinding gedaan dus? Merk je het vooral tijdens het online gamen, of ook als je andere dingen doet, bijvoorbeeld als je tv kijkt en dat dat begin te storen? Ik heb nog geen gegevens van je dus ik weet niet zeker of je interactieve tv van ons hebt.

De Experia Box resetten geeft weinig verbetering, hoe deed je die reset precies? Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten van de stroom gehad om te kijken wat dat doet?
Als dat ook geen verbetering geeft, kan je dan jouw forumprofiel volledig invullen en hieronder met de antwoorden op de vragen reageren? Dan kijk ik met je mee.


ik heb de gegevens ingevuld…

het gebeurd met name in de avond vermoed ik..

ik heb het modem geprobeerd te resetten (zit een reset knop op) en het glazvezel kastje is ook al van het stroom geweest.

en ja ik merk het vooral tijdens online gamen….tv kijk ik niet heel vaak maar heel af en toe blijft het beeld een keertje staan.


Dank je, ik heb de verbinding daarmee nagekeken en daar zie ik zo geen gekke dingen. Zijn de computer/console en tv-ontvanger(s) allemaal met directe kabels aangesloten op het modem, of zit er nog iets tussen aan andere apparatuur?


ja alles is direct per kabel aangesloten, zit niks tussen….nu weer een terugval van de downloadsnelheid….zit nu op 25mbps.


Dat is raar, ik kan op dit moment niets zien in de verbinding wat een verklaring kan zijn. Vermoedelijk is de snelheid nu ook weer hersteld? Daardoor is het voor mij moeilijk om te zien wat er aan de hand is.Volgende keer als je dit merkt, kan je dan meteen contact opnemen met 0800-0402? Zij kunnen dan meteen met je meekijken en zien wat er op dat moment gebeurt met de verbinding.