Skip to main content

Hallo,

ik heb net een KPN glasaansluiting 500 up/down erbij en die doet ongeveer wel wat je verwacht, behalve dat WeTransfer downloads veel te langzaam gaan. Up naar WeTransfer is supersnel. Computer direct met cat6 kabel al aan modem verbonden, zelfde resultaat. Ik heb m’n Ziggo internet ook nog actief en die download wel goed snel, 4 minuten voor een download waar KPN nu 30 minuten over doet, niet echt wat je verwacht van glas. Het gekke is dat FTP transfers wel supersnel gaan, zowel up als down. Ik vermoed daarom dat ergens in het modem (Box 12) of een stukje verderop een poort oid de WeTransfer afremt. Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt, Oskar

Hoi @Oskar23, welkom op het forum! Dat is wel mysterieus!
Ervaar je dit nog steeds? Wat voor snelheden haal je ongeveer op een speedtest als www.fast.com of www.speedtest.net
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ha Thomas, 

Speedtest.net geeft prima resultaat, wat je verwacht, 480 Mbps down en 511 Mbps up met ping van 2. Maar ik denk inmiddels dat het misschien wel aan WeTransfer ligt, ik heb dat verschil tussen Ziggo en KPN daarna niet meer kunnen herhalen. Ik krijg nu tussen de 5 en 7 MB p/s down van WeTransfer , zowel KPN als Ziggo. In mijn herinnerring was WeTransfer down toch echt veel sneller…

Maar goed, als je even wilt meekijken dan graag! Groet, Oskar


Bedankt voor je terugkoppeling Oskar, dat klinkt inderdaad alsof het bij Wetransfer ligt.
De lijn ziet er in ieder geval uitstekend uit :) 
Ik heb geen idee of het sneller of handiger is maar je zou ook KPN Transfer kunnen proberen :)