Skip to main content

Op vakantie ineeens een telefoontje dat ik kpn moet bellen voor een afspraak voor glasvezel en als ik dat niet doe geen aansluiting meer heb? Sorry?

Wat als ik helemaal geen tijd heb? Hoe weet ik uberhaupt of dit serieus is? En waarom ontvang ik niet ver vooruit post oid? Hierover?

Ik begrijp er niets van.

Het nr dat mij belt is: +31 88 660 7923

 

Ik hoor het graag,

 

Gr Steph

@Nona85 Deze nummer is van KPN Backoffice. Waarschijnlijk gaat KPN in jouw wijk koper lijnen deactiveren, je moet niet perse glasvezel nemen, maar op een gegeven moment is koper echt niet meer actief en je heb geen werkende telefoon en internetverbinding meer zonder glasvezel


Hoezo het ligt er toch en werkt denk ik dan. Ik woon in een boerendorp met 5 kippen? En of ik het even nu kan regelen in 3 weken. Lekker klantvriendelijk. En dan moet ik erachteraan bellen ook nog. Bijzonder 😞 dank anyways for je respons


Hoezo het ligt er toch en werkt denk ik dan. 

Nu nog wel. Binnenkort niet meer. Dan trekt KPN de stekker eruit. KPN blijft geen 2 netwerken in de lucht houden. Glasvezel is echt ter vervanging van het kopernetwerk. Het is niet een extra netwerk ofzo.

En of dat dan een boerendorp is of het centrum van Amsterdam, dat maakt helemaal geen bal uit.


@Nona85 Na de aanleg van glasvezel gaat KPN binnen 3 jaren koper deactiveren. Dwz. KPN gaat 3 jaren van tevoren klanten of providers op KPN netwerk informeren over uitschakelen van koper. Deze ruime 3 jaren geef klanten en providers de een abo duur van 2 jaren toch de mogelijkheid om op tijd voor te bereiden. Indien je niet reageer, wordt hoe dan ook de koper lijn deactiveert na 3 jaren.  


Het telefoonnummer is inderdaad van KPN. Dat is te zien op deze site. Op deze pagina is ook nog meer informatie te vinden over het uitzetten van het koper netwerk. Dat dus na 3 jaar na de aanleg van het glasvezel netwerk zal worden uitgezet. Normaliter wordt hier ook ruim van te voren over gecommuniceerd en ontvangt u ook brieven. Dus dat het nu opeens binnen 3 weken moet lijkt me gek en niet helemaal te kloppen. Vervelende situatie! 


@DaveA @Nona85 Op deze website staat nog meer en duidelijke informaties erover

Glas aan, koper uit

Hoe ziet het communicatietraject naar klanten eruit?

Uitgangspunt is zorgvuldigheid en ervoor zorgen dat niemand zonder verbinding komt te zitten. Voor de laatste 1% die nog niet over is naar glasvezel, is door de providers in kaart gebracht om welke adressen het gaat.

  • Daarna zijn er (diverse) brieven gestuurd met de mededeling dat het kopernetwerk wordt gedeactiveerd en in plaats daarvan de glasvezelaansluiting wordt geactiveerd (of aangelegd, maar veel klanten hebben de glasvezelaansluiting al in huis)
  • Indien men niet reageert op de brieven, dan gaat er een monteur langs
  • Bij niet thuis wordt een kaart door de brievenbus gedaan met het verzoek contact op te nemen

Hiermee worden verreweg de meeste klanten tijdig bereikt.

Wat gebeurt er als klanten een glasvezelupgrade weigeren?

  • Op deze adressen zal KPN na een gedegen communicatietraject (zie 3.) de koperlijn deactiveren
  • Als de klant zich meldt, gaat de provider met de klant in gesprek om de klant alsnog van een glasvezelupgrade te voorzien of we nemen afscheid van elkaar. Daarna gaat het koper uit
  • Indien de klant zich niet meldt, zal KPN de verbinding definitief opheffen

Precies. Vanuit het genoemde forum topic wordt er ook naar die pagina verwezen. Een klant wordt dus niet zo maar afgesloten. 


Dank maar ik reis veel en soms ben ik niet eens een maand thuis. Ik vind dit dan ook gek. Als ik een brief krijg met uitleg ga ik echt wel reageren want heeft geen zin dat te negeren. Ik val over de manier waarop en ook de mazzel dat ik thuis ben deze.maand maar vind dat slechte gang van zaken. Ik ga ze bellen. En nick83 bedankt voor je reactie. I had to smile. En dat is positief bedoelt. Weet ik veel man mijn internet werkt en das prima. Verdiep me niet in dit soort (onzin) sorry no offense ♡♡♡ one love


Reageer