Skip to main content

Hallo, ik ben radeloos: door geklungel tussen KPN/XS4all dreigen a.s. maandag onze 4 gezondheidspraktijken te worden afgesloten door xs4all. Zij berichten dat 14 maart onze internetverbinding wordt overgenomen door “een andere internetprovider”. Dit wordt echter veroorzaakt doordat wij gedwongen werden als kleine zakelijke klant naar KPN te gaan. Toen we erachter kwamen dat we door KPN zijn benaderd en belazerd (we konden wel degelijk gewoon als kleine zakelijk klant bij xs4all blijven) zou alles zijn stopgezet. Nu dreigen we echter tussen wal en schip te vallen. Beide partijen (1 bedrijf) wijzen naar elkaar. KPN zegt geen actieve order te zien, xs4all zegt dat zij niet bij KPN kunnen nagaan hoe het zit. En wij? 14 maart gaat volgens xs4all de stekker er bij onze praktijken uit. KPN heeft niets aangesloten, of gewijzigd, omdat zij hebben toegezegd de order eruit te halen. Kafkaiaans gebeuren met grote gevolgen als niemand actie onderneemt. KPN is onbereikbaar (kennelijk alleen via forums, en de gladjakker die ons voorlog vanuit KPN LCE accountmanagement is op vakantie en wij hebben enkel zijn 06 (want dat is klantvriendelijk). Brandbrief op brief op mail aan xs4all, niets werkt. Wat kan ik nog doen, is er een manier om ergens een backoffice te benaderen, zodat iemand aan de noodrem kan trekken? 

Voor de duidelijkheid: KPN zakelijk benaderde ons met de letterlijke e-mail tekst: “per 1 april 2022 stop de dienstverlening van xs4all, om te voorkomen dat die dag uw bedrijf offline gaat, willen wij helpen een oplossing te vinden”. En vanaf die dag dus ellende op ellende. Leugens vanuit KPN (XS4all zegt dat er helemaal geen stekker uit zou gaan op 1 april) en nu dus door gepruts en geklungel net voor het weekend het bericht dat maandag xs4all stopt met leveren. 4 locaties, personeel, patienten en dan opeens geen telefoonnummer en internet meer. Kan iemand ons helpen? We weten niet meer waar we ons tot moeten wenden om te voorkomen dat de knop wordt omgezet.


Dit klinkt niet erg hoopvol.

Dit is echter het consumenten forum voor particuliere klanten. 
Zakelijk heeft een eigen forum, wel op dit adres: https://www.kpn.com/zakelijk/service.htm of telefonisch op nummer 0800-0403

Voor zakelijke contacten met xs4all op nummer 020-398 76 56 Dagelijks tussen 08:00-22:00 uur.

Succes!

 

 

 


Dank, ik ga onze noodkreet bij zakelijk plaatsen, hoewel de diensten bij XS4all weer als “consument” staan, maar dat lijkt me in dit geval logischer inderdaad!


Overigens is er wel een migratie gaande van XS4ALL klanten naar de infrastructuur van KPN, iedere xs4all klant zou daar info over moeten hebben gehad.


Klopt maar dat is het probleem niet. Kleine zakelijk klanten zijn actief door KPN benaderd en daarin wordt letterlijk in mail gezegd: “om te voorkomen dat per 1 april 2022 uw bedrijf offline gaat, helpen wij u graag bij KPN zakelijk verder” En dat blijkt dus a) een leugen en b) kan er intern tussen xs4all/kpn niet gecommuniceerd worden over hoe nu gewoon te regelen dat alles bij het oude blijft. Gevolg: je gooit een klant voor de tram en verwijst vice versa naar elkaar. KPN heeft kennelijk een order gemaakt tot overname, deze niet ingetrokken, en xs4all sluit nu af, terwijl dat niet moet, en er ook niets is geregeld. Zo raken we ons 20 jaar oude telefoonnummer kwijt en zitten we zonder provider. En dat net voor het weekend te horen met 12 man in dienst geeft nogal wat stress. Vandaar ook mijn frustratie en oproep.


Tussen wal en schip moet je niet raken, daarom raad ik je aan om snel even met KPN Zakelijk contact te leggen. Succes en sterkte!


Kleine zakelijk klanten zijn actief door KPN benaderd en daarin wordt letterlijk in mail gezegd: “om te voorkomen dat per 1 april 2022 uw bedrijf offline gaat, helpen wij u graag bij KPN zakelijk verder” En dat blijkt dus a) een leugen ...

Waarom is dat een leugen? Waar baseert u dat op?

Ik denk dat terug naar xs4all niet meer kan. 


Hallo @KWa, welkom op het KPN Forum. 

Wat een verschrikkelijk lastige situatie. Het vervelende is, is dat ik als medewerker op de KPN consumentenmarkt niet in de gegevens van de van XS4all klanten kan kijken. Ook kan ik geen KPN zakelijke gegevens inzien. Ik hoop dat het lukt om met mijn collega's van de zakelijke tak contact op te nemen. Bedankt @driemaster voor het delen van de juiste contact gegevens: 

Dit klinkt niet erg hoopvol.

Dit is echter het consumenten forum voor particuliere klanten. 
Zakelijk heeft een eigen forum, wel op dit adres: https://www.kpn.com/zakelijk/service.htm of telefonisch op nummer 0800-0403

Voor zakelijke contacten met xs4all op nummer 020-398 76 56 Dagelijks tussen 08:00-22:00 uur.

Succes!

 

 

 

 


Kleine zakelijk klanten zijn actief door KPN benaderd en daarin wordt letterlijk in mail gezegd: “om te voorkomen dat per 1 april 2022 uw bedrijf offline gaat, helpen wij u graag bij KPN zakelijk verder” En dat blijkt dus a) een leugen ...

Waarom is dat een leugen? Waar baseert u dat op?

Ik denk dat terug naar xs4all niet meer kan. 

Dat baseer ik op het feit dat je als klant actief door het moederbedrijf wordt benaderd met de mededeling dat xs4all ermee stopt en dat als je niks doet, per 1 april a.s. je bedrijf offline gaat. Dat is een leugen: xs4all blijft bestaan, ook voor klein zakelijk. Maar dat wordt niet verteld door de salesafdeling van KPN. Vervolgens aangegeven dat we dan bij xs4all blijven, maar kennelijk is er op een knop gedrukt dat de lijn wordt opgeheven. Xs4all wijst naar KPN en vice versa, 1 bedrijf is dat dan. Het gaat niet om “terug naar xs4all” het gaat erom dat iemand aan de noodrem trekt om te zorgen dat we niet weggaan. 


Hoe komt u erbij dat xs4all blijft bestaan? Ik lees overal dat iedereen naar KPN gemigreerd word. Zelfs op hun eigen site:

https://www.xs4all.nl/actueel/


Hallo @KWa, welkom op het KPN Forum. 

Wat een verschrikkelijk lastige situatie. Het vervelende is, is dat ik als medewerker op de KPN consumentenmarkt niet in de gegevens van de van XS4all klanten kan kijken. Ook kan ik geen KPN zakelijke gegevens inzien. Ik hoop dat het lukt om met mijn collega's van de zakelijke tak contact op te nemen. Bedankt @driemaster voor het delen van de juiste contact gegevens: 

Dit klinkt niet erg hoopvol.

Dit is echter het consumenten forum voor particuliere klanten. 
Zakelijk heeft een eigen forum, wel op dit adres: https://www.kpn.com/zakelijk/service.htm of telefonisch op nummer 0800-0403

Voor zakelijke contacten met xs4all op nummer 020-398 76 56 Dagelijks tussen 08:00-22:00 uur.

Succes!

 

 

 

 

Beste Hanna, het probleem is dat zowel KPN als XS4all (1 bedrijf zoals jullie propageren) beiden niet in elkaars systemen kunnen kijken. XS4all zijn 4 doodgewone consumentenabonnementen, hebben we al 15 jaar, geen probleem. Tot we over moesten stappen, verplicht, naar KPN Zakelijk anders zou 1 april alles offline gaan. Na wat uitzoekwerk blijkt dit niet nodig, en zou dat zijn geannuleerd. Wij bleven bij xs4all (met de normale migratie naar het netwerk van KPN). Tot je opeens dozen van xs4all krijgt opgestuurd met een briefje “hopelijk tot ziens, uw internetverbinding is overgenomen door een andere provider”. Niemand die me kan vertellen wie dan die provider is, KPN ziet geen order, we hebben ook geen klantnummer, enkel een contract met KPN LCE dat is vervallen. Niemand ook geweest van KPN voor de zogenaamd noodzakelijk aanleg van nieuwe telefoons, modems etc. Ook geen inlogs, niets. Zowel zakelijke helpdesk als consument van beide partijen weten iets, of kunnen iets doen. We moeten kennelijk maar wachten tot de slachtbank maandag, wanneer ons hele bedrijf offline gaat, en onze telefoonnummers verdwijnen. Het is echt Kafka, en niemand kan/wil actie ondernemen bij beide clubs (1 bedrijf, ik blijf het maar herhalen). 


Hoe komt u erbij dat xs4all blijft bestaan? Ik lees overal dat iedereen naar KPN gemigreerd word.

Dat is de verwarring die KPN graag zaait om iedereen om te zetten. XS4all blijft gewoon bestaan voor reeds bestaande klanten. Enkel de techniek wordt omgezet naar KPN netwerk. Alle abonnementen, ook klein zakelijke gebruikers, kunnen gewoon blijven bij XS4all (geen nieuwe klanten). Echter worden klein zakelijk gebruikers bedreigd door KPN dat alles offline gaat, en op die manier lokken ze die partijen naar een duur MKB abonnement van KPN. Als je dat uitzoekt, en aangeeft dat die info niet klopt, geven ze dat toe. Alles zou blijven zoals het is. Tot je de retourdozen van xs4all opeens krijgt met een bedankje voor jarenlang trouwe klant zijn. Alleen in ons geval gaat dat dus gruwelijk mis, en laten ze kennelijk een lege order doorlopen, waardoor de andere bedrijfstak geautomatiseerd het abonnement beeindigd. 


Ik denk dat u er zelf de oorzaak van bent, dat alles mis loopt. Door het op het laatste moment tegen te houden.


Ik denk dat u er zelf de oorzaak van bent, dat alles mis loopt. Door het op het laatste moment tegen te houden.

Merkwaardige opmerking. Ik hoop dat je zelf nooit in zo’n situatie terechtkomt. 


Xs4all blijft niet bestaan. Bij mijn weten verdwijnt het echt volledig. Dat het zou blijven bestaan is onzin. Over een paar jaar bestaat de site van xs4all niet meer en er zal niemand meer een factuur ontvangen met het xs4all logo er op.

Het is alleen wel zo dat de klant zelf niets zou hoeven te doen lijkt me. De klant kan gewoon dezelfde apparatuur blijven gebruiken. Bij particuliere abonnementen tenminste. Misschien is dat bij zakelijk/MKB anders.


het probleem is dat zowel KPN als XS4all (1 bedrijf zoals jullie propageren) beiden niet in elkaars systemen kunnen kijken. 

Dat mag ook niet zomaar. Binnen het bedrijf KPN heb je verschillende bedrijfsonderdelen waarvan eentje KPN als provider is, daar is dit forum van. XS4ALL is een losstaand bedrijf (XS4ALL Internet B.V.) en is feitelijk net als KPN provider klant van KPN Wholesale. Het zit allemaal wat complex in elkaar maar dit komt onder andere door reguleringen vanuit de ACM en dan komt de AVG er ook nog eens bij kijken.

Tijdens het afsluiten van het contract is er aan XS4ALL toestemming gegeven voor het verwerken van persoonsgegevens, niet aan KPN. Uiteindelijk het allemaal over naar KPN en zal XS4ALL Internet B.V. ophouden met bestaan (lijkt me) maar dat duurt nog wel een tijdje. Tot die tijd mag KPN als provider de gegevens gewoonweg niet inzien. 


Toch is dat raar. Ik word immers ongevraagd als xs4all klant benaderd door KPN LCE met de letterlijke tekst “als u niets doet, gaat uw bedrijf per 1 april 2022 offline, wij zoeken daarom graag met u naar een oplossing”. Ik word dus door het moederbedrijf van xs4all benaderd, zogenaamd uit goede wil om een probleemloze omzetting te garanderen. En als het dan misloopt gaan beide bedrijven naar elkaar wijzen, kunnen ze niet in elkaars systemen en spelen ze opeens alsof ze niet bij elkaar horen. Voor een klant natuurlijk onbegrijpelijk. Los daarvan kan niemand kennelijk escaleren binnen KPN/XS4all om vandaag alsnog in elk geval afsluiting te voorkomen. Ze wachten kennelijk allemaal gewoon af wat er maandag gaat gebeuren. Ik heb geen inlog, geen relatienummer helemaal niets van KPN Zakelijk. Maar achter de schermen kunnen ze dus bij een andere BV zomaar veroorzaken dat abonnementen worden beeindigd en lijnen worden opgeheven, zonder toestemming, zonder contract, zonder iets. 


@NHendriks , Zakelijke overeenkomst, dus geen AVG van toepassing, als bedrijf kan je door iedereen gebeld worden om wat te verkopen.


Door iedereen gebeld kunnen worden is iets anders als in elkaars systemen kunnen kijken.
Voor bedrijven geldt uiteraard ook gewoon de AVG.
 

@KWa     Bij XS4ALL gaat het over een vergelijkbare overgang naar KPN,
hoe dat eerder ook voor Telfort is verlopen. (Ik ben voormalig Telfort klant).

De afwikkeling lijkt echter wat anders te verlopen?

Het verschil hier lijkt te zijn dat men indertijd uitvoerig werd geïnformeerd door zowel Telfort als KPN.
Dus men wist als klant van tevoren heel goed de lopende stappen, hoe te handelen en wat er zou volgen. Bij Telfort is de overstap in twee fasen verlopen. Eerst een administratieve overgang, bijna 8-9 maanden later ook een overgang naar technisch andere firmware voor de gebruikte routers.

Voor XS4ALL en KPN gelden echter dezelfde technische systemen / firmware en instellingen.

Dus die tweede stap zou men feitelijk ook niet eens hoeven toe te passen.
(Ik gebruik een eigen router, kan zowel een "KPN” als “XS4ALL” profiel gebruiken, het werkt alle twee).

Maar wat me uitermate verbaast is dat je zelf schijnbaar niet goed bent geïnformeerd??
En nu als donderslag bij heldere hemel nu alles lijkt te gaan voltrekken?
Heeft U afgelopen perioden wel de berichten / e-mails gelezen van XS4ALL ??

Ken de procedure niet van XS4ALL, en kan mogelijk afwijkend zijn met de afhandeling indertijd bij Telfort. Maar daar kunnen ander voormalig XS4ALL klanten U wel informatie over geven als ze dit onderwerp lezen.


Het gaat niet om een omzetting achter de schermen in ons geval. Wij zijn actief benaderd door KPN LCE met het verhaal dat ons bedrijf offline zou gaan bij xs4all op 1 april aanstaande. Omdat je door de moeder van xs4all wordt benaderd ga je er als klant vanuit dat dit oprecht gebeurd met het idee om bestaande klanten tijdige en netjes om te zetten. 

Dat blijkt dus een grote leugen. XS4all geeft ook aan dat er vaker target gedreven sales-figuren leugens verspreiden dat de lijnen zouden ophouden te bestaan bij xs4all. Vanuit dat vertrouwen proberen ze je vervolgens over te zetten naar een MKB pakket bij KPN, wat dus onnodig is. 

Nadat deze overeenkomst weer is ontbonden zou alles tussen xs4all en KPN verder worden afgehandeld (zwart op wit). En dat gaat dus gruwelijk mis deze week, met alle mogelijke consequenties voor ons bedrijf a.s. maandag. Inmiddels is er wel opgeschaald achter de schermen, dus ik hoop dit verhaal vanmiddag voor dit forum af te kunnen sluiten met goed nieuws. 


@NHendriks, Zakelijke overeenkomst, dus geen AVG van toepassing, als bedrijf kan je door iedereen gebeld worden om wat te verkopen.

Hoe kom je daar nou bij? De AVG is van toepassing op natuurlijk personen. Heeft niets te maken met zakelijk of niet. Ook de gegevens van personen in een zakelijke relatie vallen volledig onder de AVG.

En dat je “als bedrijf door iedereen gebeld kan worden om wat te verkopen” is totaal irrelevant in deze case.


@NHendriks, Zakelijke overeenkomst, dus geen AVG van toepassing, als bedrijf kan je door iedereen gebeld worden om wat te verkopen.

Ook als bedrijf geldt de AVG. Zoals ik hier lees waren het bij XS4ALL consumentenlijnen en dus op naam van een consument, dan geldt de AVG al helemaal. Je mag overigens ook niet zomaar gebeld worden voor verkoop, natuurlijk personen mogen bijvoorbeeld niet zomaar gebeld worden en hier vallen eenmanszaken, VOF’s en maatschappen bijvoorbeeld ook onder.


Hallo @KWa

Ik zou eens achter de schermen voor je willen kijken. Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer en een seintje willen geven wanneer je dat hebt gedaan? 


@KWa Al met al een zeer vervelende situatie, veel sterkte!


@KWa , we zijn inmiddels een jaar verder. Heb als mede XS4ALL’er (nog steeds!) kennisgenomen van deze draad en ben gaandeweg nieuwsgierig geworden of- en hoe uw problemen uiteindelijk opgelost zijn.