Skip to main content

Nu voor de derde keer in korte tijd ( bijna een week) ligt het internet eruit.

Gelukkig voor de kinderen twee keer wat later op de avond, wel super irritant, zeker met al het sporten op tv.

Wat mag ik van kpn verwachten in deze?

Kennelijk lukt het ze momenteel niet de boel stabiel te houden,....

Hallo @Jurgen71 ,

Vervelend natuurlijk! 
 

 

Gelukkig voor de kinderen twee keer wat later op de avond, wel super irritant, zeker met al het sporten op tv.

 

Overweeg eens om tijdens dit soort calamiteiten TV te kijken via de ether. De NPO-zenders zijn gratis te ontvangen. 
 

 


Je kunt ook eens kijken of Ziggo of een andere kabelboer in jouw regio de lijn nog actief heeft op jouw adres @Jurgen71 .

Even een coax leggen van AOP naar TV, TV instellen en alle basiszenders gewoon beschikbaar.

Zelf ben ik al 6 jaar weg bij Ziggo, maar heb nog steeds signaal op de lijn en gebruik de coax als alternatief voor het (zeldzame) geval dat de tv er een keer uit ligt @Noordzee 


Hallo @Jurgen71, welkom! Ik zie dat je al goede tips voor de nood hebt gekregen, maar het probleem moet natuurlijk opgelost worden. Een aantal vragen:

  • Heb jij al het stappenplan voor ‘Last van een internet storing of wifi problemen?’ doorgenomen op het moment dat het wegvalt?
  • Hoe merk je dat het internet wegvalt? Zie je lampjes op het modem veranderen/verdwijnen o.i.d.?
  • Valt ‘alleen’ de wifi weg of ook het bekabelde internet?
  • Heb je glasvezel of koper? 
    • Bij glasvezel: heb je het glasvezelkastje al eens twee minuten stroomloos gemaakt?
    • In beide gevallen: heb je de bekabeling al eens gecontroleerd? Zit alles er stevig in?

Veel vragen, maar ik hoop dat we het samen op kunnen lossen!


Hoe merk ik het? Alles valt uit, ik krijg zelfs een sms van kpn.…

Dus dan blijft er weinig te proberen lijkt mij.

Alle stappenplannen zijn leuk bedoeld echter als er een lokale storing is. 

De eventuele noodoplossingen zijn wel goed bedoeld, een keer storing kan, maar drie keer in zo n korte tijd is wat veel...


Ah, op die manier! Ik begreep niet dat het een algemene storing was. Dan ben ik het zeker met je eens dat drie keer wel heel veel is. Wellicht dat er iets niet meteen opgelost kon worden en dat dan dus later nog eens moest! Ik hoop in ieder geval dat het nu klaar is. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, laat het dan weten!


Reageer