Skip to main content
Beantwoord

Dringend een noodpakket nodig, maar telefonisch aanvragen lukt niet

• February 3, 2026
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

Beste,

Ik probeer een noodpakket aan te vragen, maar telefonisch kom ik helaas niet verder. Daardoor zitten we een week zonder internet. We krijgen pas maandag weer internet.
Door overlijden hebben we pas afgelopen vrijdag een abonnement kunnen nemen. Ik hoop dat we via deze weg nog geholpen kunnen worden, want telefonisch is het niet mogelijk.
Kan iemand van KPN ons alsjeblieft verder helpen met het aanvragen van een noodpakket of een tijdelijke oplossing?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Mevrouwtje Hichi. Ook van mijn kant gecondoleerd. Het is nooit fijn om iemand in je nabijheid te verliezen, zeker niet wanneer je daarnaast ook nog allerlei zaken moet regelen. 

Volgens de voorwaarden voor een noodpakket verstrekken we die alleen bij een storing of ter overbrugging als een verhuizing of nieuwe aansluiting wat langer duurt. Als er verder geen sprake van uitstel en een normale levertermijn wordt aangehouden, dan is normaal gesproken een noodpakket niet mogelijk. Wel kunnen we altijd een gratis databundel toevoegen op één van je mobiele nummers als je die bij KPN hebt lopen. Dus strikt gezien kunnen we je alleen helpen met het laatste, maar je kunt het altijd nog een keer proberen bij onze helpdesk. Als er mogelijkheden zijn, dan ben je daar aan het juiste adres. 

Hopelijk levert dat nog wat op en anders weet je vast een oplossing te verzinnen voor de tussentijd!

6 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Allereerst; gecondoleerd en sterkte met het verlies. 

Ik ben niet iemand van KPN maar ik denk toch graag even met je mee. Je hebt een noodpakket nodig, wat is de huidige situatie dan? Zit je met een storing waarvan de oplostijd langer duurt dan verwacht, of heb je een nieuwe bestelling geplaatst waarvan de levering onverwacht langer duurt? 

• February 3, 2026

Een noodpakket krijg je volgens mij alleen bij een storing. Daar lijkt bij jou geen sprake van te zijn...

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

@Flitsend Dankjewel voor je condoleance.

De situatie is als volgt: we hebben een nieuwe bestelling gedaan, maar door het overlijden konden we pas vrijdag alles definitief aanvragen. Hierdoor zitten we nu zonder internet, en pas maandag krijgen we aansluiting en komt er een monteur langs. Helaas kunnen we geen gebruik maken van een hotspot, omdat we geen smart-tv hebben en het op onze apparaten ook niet werkt.

Daarom hoop ik dat iemand hier op de Community kan helpen of kan doorzetten, want een hele week zonder internet is echt lastig.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Dat is een lastige situatie, echter ben ik bang dat je hiervoor geen noodoplossing kunt aanvragen. Een noodoplossing is ter overbrugging van onvoorziene omstandigheden, dus vertraging bij oplevering of iets in die geest. In dit geval is er sprake van “normale” levertijd omdat de bestelling pas vrijdag geplaatst is. 

Je zou dit het beste kunnen voorleggen aan de telefonische klantenservice door op deze pagina een belafspraak te maken. Het forum is voornamelijk gericht op klanten helpen klanten, dus wij kunnen je niet veel verder helpen ben ik bang. 

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

@Flitsend Dankjewel voor je reactie.

Ik begrijp dat het om een normale levertijd gaat, maar ik zit momenteel zonder internet en heb helaas geen andere mogelijkheden zoals hotspot of smart tv.
Daarom probeer ik toch te kijken of er iets van een tijdelijke oplossing mogelijk is.
Ik zal de telefonische klantenservice benaderen zoals je aanbeveelt, hopelijk kunnen zij nog iets voor mij betekenen. 

Bedankt voor het meedenken!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Hoi ​@Mevrouwtje Hichi. Ook van mijn kant gecondoleerd. Het is nooit fijn om iemand in je nabijheid te verliezen, zeker niet wanneer je daarnaast ook nog allerlei zaken moet regelen. 

Volgens de voorwaarden voor een noodpakket verstrekken we die alleen bij een storing of ter overbrugging als een verhuizing of nieuwe aansluiting wat langer duurt. Als er verder geen sprake van uitstel en een normale levertermijn wordt aangehouden, dan is normaal gesproken een noodpakket niet mogelijk. Wel kunnen we altijd een gratis databundel toevoegen op één van je mobiele nummers als je die bij KPN hebt lopen. Dus strikt gezien kunnen we je alleen helpen met het laatste, maar je kunt het altijd nog een keer proberen bij onze helpdesk. Als er mogelijkheden zijn, dan ben je daar aan het juiste adres. 

Hopelijk levert dat nog wat op en anders weet je vast een oplossing te verzinnen voor de tussentijd!