Skip to main content

De zwarte kabel op die foto zit gewoon in de Wifi modem, en die staat gewoon aan. Alleen een oranje lampje brand en dat betekent: geen DSL connectie!

De witte kabel was eerst iets langer, en nergens op aangesloten, die heb ik afgeknipt omdat het lelijk was. Maar nu hebben we dus geen DSL connectie meer op de wifi modem.

Kan het zo zijn geweest dat ‘t een soort antenne was ofzo? Om DSL connectie te ontvangen?
Het uiteinde was dus al nergens op aangesloten. Daarom heb ik die afgeknipt. Dacht dat het een oude kabel was die niet nodig was, vandaar.

Dus belangrijkste is: waar moet deze witte naartoe/op worden aangesloten om de DSL connectie te kunnen herstellen? 

Je hebt waarschijnlijk de feitelijke xDSL-verbinding ‘gesloopt’ , die kabel die onderaan op het IS/RA-punt is aangesloten loopt ergens naar toe, waar naar toe weet ik uiteraard niet.

Je zult nu een KPN monteur moeten bestellen om e.e.a. te herstellen @Dhaas 

Ik zie daar een modem in de meterkast staan/hangen, dat lijkt me geen KPN modem, gebruik je een eigen modem?

Voor storingen/geen diensten kun je 24/7 bellen met 0800 0402 en geef je als steekwoord: geen internet (meer).

 

 


Die witte kabel is waarschijnlijk vast gelast op de invoerkabel in de kruipruimte. Het is in ieder geval niet dezelfde soort kabel als op de foto in de woonkamer, de kleur van de mantel is anders. Verder loopt er geen invoerkabel naar het Isra punt in de meterkast dus u heeft nu feitelijk door de monteur gecreëerde invoerkabel weg geknipt. U kunt voor een storing met alle diensten 24/7 bellen met KPN en deze zal een monteur inboeken.

Aangezien het door u zelf is veroorzaakt zullen er zeer waarschijnlijk €70 voorrijkosten bij komen.


Draadloze xDSL🙂. Nee die witte kabel was zeker geen antenne, maar de verbinding tussen het aansluitkastje en het KPN netwerk.

Lag deze kabel zo over de vloer?

Ik denk dat een handige Harie de aansluiting een keer heeft verplaatst. Een KPN monteur had de kabel niet los laten hangen.

Gezien je vraagstelling lijkt het mij handig om een monteur de verbinding te laten herstellen zoals @N.N. al schrijft.


Het kan zijn dat de afgeknipte draad wel aangesloten zit op de telefoonkabel. Door het afknippen zitten nu misschien de adertjes tegen elkaar. Dan werkt het niet meer.


@Dhaas het is wat man, maar als je toch bezig bent vervang dan ook gelijk die zwarte platte (flat) kabel voor een ronde type, die platte is killing voor een adsl/vdsl verbinding hier krijg je alleen maar instabiele problemen mee !!

 

 


Hoi @Dhaas, welkom op onze community! Ben je er een beetje uit gekomen? Je kunt hiervoor het beste even bellen zoals hierboven al genoemd wordt.


Reageer