Skip to main content
Antwoord

Dsl kabel (grijze stekker) kapot, kan ik die vervangen voor de zwarte kabel die ik nog heb?

• April 10, 2025
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Ineens had ik geen internet en tv meer, na 20x me experia box v10 a resetten. Zag ik dat me dsl kabel(grijze stekker) wit snoer was doorgebeten door me kat....waarschijnlijk een domme vraag.... maar ik heb nog een zelfde kabel in de doos gevonden. Lijkt 100% dezelfde maar dan met zwart snoer en groene stekkers. In de handleiding staat dat die voor het verbinden is voor een vaste telefoon. Op kleur na lijken de kabels hetzelfde...kan ik die kabel ook gebruiken als dsl kabel en zijn het eigenlijk dezelfde kabels ? Telefoon en dsl of ga ik er nadelen van ondervinden. Ps. Heeft iemand intresse om een kat te adopteren ? ;) 

Beste antwoord door Maikel Drost

De kabels zijn het zelfde. Gewoon verwisselen en kijken of het modem na een x minuten weer internet levert.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • April 10, 2025

De kabels zijn het zelfde. Gewoon verwisselen en kijken of het modem na een x minuten weer internet levert.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Marcolampie. Zet die etensbak van je kat eens niet direct onder je DSL aansluitpunt. Dan vergist ie zich in de toekomst misschien niet meer ;) 

Het juiste antwoord heb je al gekregen van ​@Maikel Drost en ik ga er vanuit dat je verbinding ook weer hersteld is. Zo niet, dan kun je bellen met onze helpdesk om een nieuwe DSL-kabel aan te vragen. Een andere snelle oplossing is om langs de bouwmarkt te gaan en daar een RJ11-kabel op te halen. 

Je kunt met ons contact krijgen door middel van een terugbelafspraak in te plannen. Dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

Kabeltje voor DSL is rond i.v.m. getwiste adres erin. Dat voorkomt interferentie en verlies van het toch al kwetsbare DSL signaal.

Dat andere kabeltje met RJ11 plugjes zal plat zijn. Waarin de draadjes parallel lopen. Minder geschikt voor DSL. 

In een bouwmarkt is zoeken naar twisted RJ11 een bekende speld.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah goed om te weten ​@PeterG! Dat heb ik mij nooit gerealiseerd. Dank voor de verduidelijking.