Skip to main content

Kpn vermelde dat mijn experia modem verouderd was..netjes!echter bij omruilen van de modem,blijkt dat de dsl kabel niet past op de zgn box 12 modem,waardoor ik geen tv,internet,huistelefoon heb..ben ik nu de enige met dit probleem???

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Bert11. Als het goed is heb je op de achterkant van het modem aan de linkerkant de mogelijkheid om jouw dsl-kabel in te stoppen, wil je dat eens controleren? Als je deze aansluiting niet hebt horen we dat graag van je. Zou je in dat geval een foto van de achterkant van het modem willen delen in dit topic?

 


Meent u dit echt????ik verstuur niet voor niets dit bericht..achterlijk ben ik ook niet BTW...een kleuter zou dit moeten kunnen..uitgaande van de bijsluiter...de opening van de modem ingang is kleiner dan de breedte van de dsl kabel..!!! Tijd om maar eens op zoek te gaan naar een andere provider, ik betaal maandelijks een aardig bedrag Aan jullie en continu problemen...!een monteur is niet nodig volgens jullie..kan het toch zelf??? Nogmaals achterlijk ben ik niet.dus niet steeds beloven en het verhaal bij sturen,als ik wederom een probleem  aankaart..weg gegooid geld!!


Schijnbaar niet dus, want een kleuter kan dit en jij niet blijkt uit jou opmerking.

Maar als je DSL hebt heb je een RJ11 aansluiting, die moet passen, heb je glasvezel moet de RJ45 in de rode WAN poort.

En anders klopt er iets niet in je bekabeling, er is niks veranderd tenzij je een Fritzbox had met pair bonding, die wijkt wel af.


De DSL-poort van de Box12 is een standaard RJ11-aansluiting net zoals alle DSL-modems die KPN ooit gebruikt heeft (behalve Fritzbox). De bekabeling die geleverd wordt door KPN moet hier gewoon in kunnen. Het enige wat ik me kan voorstellen is een mogelijke fabrieksfout in die specifieke Box12 die je gekregen hebt.

 

Kan je eens foto's plaatsen van de kabel die je gebruikt (en dan vooral de connector) en van de DSL-poort op de Box12? Misschien dat we er iets aan kunnen ontdekken.


 @Bert11 Ik wil jou graag verder helpen en bedoel het zeker niet op die manier. Ik begrijp uit jouw eerste bericht dat alleen de ExperiaBox is vervangen. Achterop jouw oude Experia Box zat (als het goed is) dezelfde RJ11 aansluiting.

Kan je eens foto's plaatsen van de kabel die je gebruikt (en dan vooral de connector) en van de DSL-poort op de Box12? Misschien dat we er iets aan kunnen ontdekken.

 


Beste kpn, op deze manier komen wij er niet uit! De ingang van de dsl kabel is kleiner dan de breedte van de oude modem...zelfs een klein kind zal zien dat het niet past!  Is het nu zo moeilijk om een nieuwe dsl kabel te sturen waarvan u zeker weet dat hij past??! Wat een gedoe! Als het probleem niet sneller opgelost gaat worden,laat ik de volgende maand het bedrag storneren en zeg dan ook mijn abonnement op..dus bij deze....gezeur over foto's maken etc...ik ben duidelijk genoeg en niet achterlijk. Ben nu ook echt boos!groet..


De ingang van de dsl kabel is kleiner dan de breedte van de oude modem...zelfs een klein kind zal zien dat het niet past!  

Dat kan niet, een rj11 poort is een rj11 poort en die is op een V12 precies hetzelfde als op de andere Experia Boxen.

Heb je wel een VDSL aansluiting of heb je wellicht een glasvezel aansluiting?

Plaats eens foto's.


(...) ook vandaag weer bezig geweest om te kijken of de fout niet bij mij ligt...niet dus..! Denkt u nu werkelijk dat ik stampij ga schoppen over een kabeltje.?in mijn vorige bericht gaf ik al aan,als jullie van mening zijn dat de kabel past,ik aangeef dat het niet het geval is...wat is het probleem om een nieuwe kabel op te sturen  en desnoods krijgt u een nieuwe kabel terug van 15 meter...ik wil gewoon dat datgene beloofd wordt nagekomen wordt, niet meer en niet minder! Ik weiger dan bij deze mijn volgende maand factuur nog te betalen. Ik heb ook mijn rechten.Dus aan u..De kabel past niet,en los het op zou ik zeggen?! Steeds weer gezeur met de KPN en ben er nu wel klaar mee!!groet 

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Beste kpn, op deze manier komen wij er niet uit! De ingang van de dsl kabel is kleiner dan de breedte van de oude modem...zelfs een klein kind zal zien dat het niet past!  Is het nu zo moeilijk om een nieuwe dsl kabel te sturen waarvan u zeker weet dat hij past??! Wat een gedoe! Als het probleem niet sneller opgelost gaat worden,laat ik de volgende maand het bedrag storneren en zeg dan ook mijn abonnement op..dus bij deze....gezeur over foto's maken etc...ik ben duidelijk genoeg en niet achterlijk. Ben nu ook echt boos!groet..

Heeft u geen glasvezel? Want de kabel vanuit het glasvezelmodem is breder en past niet in de DSL poort.


Maak maar even een foto van die kabel en die Box12. Dan weten we precies wat er aan de hand is.


@Bert11, een rj11 poort is toch echt een rj11 poort en de rj11 poort op mijn V12 is toch echt precies even groot als die op de V10, V9, V8, V7, TG789vn en Thomson Speedtouch die in mijn rariteitencabinet liggen.

Ik zou dus echt een foto van die kabel willen zien want als daar een gewone rj11 plug op zit dan moet die passen.


Hallo @Bert11 , als we nu eigenwijs gaan doen, gaat niemand je meer helpen, gewoon even een foto plaatsen van de kabel en de poort van de modem waarin je deze wilt plaatsen en we kunnen je verder helpen.

 

 


Hallo @Bert11 

Ik lees hier een hele welles nietes discussie. Maar dat “oude modem” heeft toch wel een merknaam en type neem ik aan. Maakt het zo veel makkelijker om jouw probleem te behandelen. Oude modem zegt hjelemaal niets. 


Wij kunnen eventueel ook foto's/plaatjes plaatsen.

Een DSL kabel heeft zo'n stekkertje:

Met 4 koperen contact puntjes dus. Deze past in de DSL poort.

Als u een kabel heeft met zo'n stekkertje:

Dan past die niet in de DSL poort. Dat klopt. Het vervangen van een kabel met zo'n stekkertje voor een kleiner stekkertje is geen oplossing. Want er is een reden dat die stekker anders is. Waarschijnlijk heeft u dan glasvezel. Dan moet de stekker niet in de DSL poort, maar in de WAN poort. 


Wij kunnen eventueel ook foto's/plaatjes plaatsen.

Dat werkt uiteraard ook 😅

 

 

Met 4 koperen contact puntjes dus. Deze past in de DSL poort.

Dit hoeft overigens niet perse. De DSL-kabels die KPN verstuurd zijn 1-pair en hebben dan ook maar twee contactpunten. De Fritzbox gebruikt trouwens wel een RJ45 voor de DSL-poort. Daar heb ik toevallig een paar kabels van in de bus liggen. Scheelt want mijn DSL-tester heeft enkel een RJ45-poort en geen RJ11.


@Nick83  idd past hij wel id zgn wan poort..waarvoor dank je wel. Geen dank aan KPN..ZELFS U kwam niet op dit idee....dus ik zeik kpn..??? Net aangesloten op wan..nu afwachten of het gaat werken...bedankt voor je suggestie en mee denken.


Als je op een DSL-verbinding zit gaat het sowieso niet werken op de WAN-poort, die verwacht een netwerkverbinding, niet een gemoduleerd DSL-signaal. Als je op glasvezel zit is er geen sprake van xDSL en dan moet je inderdaad wel de WAN-poort hebben.

 

De hamvraag is nog steeds:

Maar dat “oude modem” heeft toch wel een merknaam en type neem ik aan. Maakt het zo veel makkelijker om jouw probleem te behandelen. Oude modem zegt hjelemaal niets. 

Dus over welk type modem praten we? 

 

Hier wil ik nog wel even op reageren

Geen dank aan KPN..ZELFS U kwam niet op dit idee....dus ik zeik kpn..???

Ik heb niemand van KPN gezien die u een zeikerd noemt. Dit forum is voornamelijk een voor-klanten-door-klanten plaats, waar nodig ondersteunt een moderator. Uit eigen initiatief zijn er door de jaren heen ook monteurs en andere KPN’ers hier terecht gekomen om klanten te kunnen helpen met hun problemen of vragen. Er is meermaals gevraagd om eens een foto te plaatsen zodat we kunnen meedenken, er is gevraagd wat het vorig type modem was zodat we daar misschien het probleem konden zoeken. Er is van alles gevraagd maar er komen enkel bijdehante opmerkingen terug. Dat is voor anderen die u juist proberen te helpen niet prettig en op die manier zorg je ervoor dat niemand je hier wilt helpen. Als je kalm reageert en antwoord geeft op de vragen dan komen we veel sneller tot een oplossing. Op deze manier gaat ie er namelijk niet komen.

 

op deze manier komen wij er niet uit! 

Ik begrijp deze opmerking niet helemaal, er zijn meerdere behulpzame opmerkingen gekomen maar daar wordt geen gehoord aan gegeven, enkele dagen later kom je opeens boos terug. Voor ons op het forum komt dat vreemd over maar we kunnen er vooral niets mee.

 

Is het nu zo moeilijk om een nieuwe dsl kabel te sturen waarvan u zeker weet dat hij past??! 

Ik heb je hier nergens om een nieuwe kabel zien vragen. Vanuit de community zijn er wel vragen gesteld maar daar werd geen gehoor aan gegeven. Normaal komt een klant hier met een probleem, anderen stellen vragen om wat meer informatie te verkrijgen, de vraagsteller beantwoord die vragen en zo wordt er naar een oplossing gewerkt. Hier gebeurd iets heel anders: klant meldt probleem → mensen stellen vragen → klant wordt boos omdat er vragen gesteld worden. Dat is niet hoe het klantforum bedoeld is. Ik kan deze manier van spreken in ieder geval niet echt waarderen.

 

Als het probleem niet sneller opgelost gaat worden,laat ik de volgende maand het bedrag storneren en zeg dan ook mijn abonnement op

Storneren zou ik niet doen, dan krijg je betalingsherinneringen en dan wordt het echt niet leuker.. KPN heeft ook geen wanprestatie geleverd kijkend naar de conversatie hier, er worden standaard vragen gesteld om zaken uit te sluiten, dat zal je bij iedere provider tegenkomen. Als je geen diensten hebt omdat er geen gehoor wordt gegeven aan standaard vragen dan kan dat niet zo weggezet worden. Er is dus geen enkele reden wat storneren goed praat.


 

De Fritzbox gebruikt trouwens wel een RJ45 voor de DSL-poort.

Maar daar kan ook gewoon een rj11 stekkertje in toch?


 

De Fritzbox gebruikt trouwens wel een RJ45 voor de DSL-poort.

Maar daar kan ook gewoon een rj11 stekkertje in toch?

Klopt, AVM levert echter een 1-pair RJ11->RJ45 bij de Fritzboxen die op DSL kunnen en geen pairbonding ondersteunen. Een RJ11-kabel in een RJ45 poort stoppen is sowieso af te raden, met een beetje pech verbuigen de buitenste contacten in de poort waardoor deze onbruikbaar wordt voor RJ45.


@Nick83  idd past hij wel id zgn wan poort..waarvoor dank je wel. Geen dank aan KPN..ZELFS U kwam niet op dit idee....dus ik zeik kpn..??? Net aangesloten op wan..nu afwachten of het gaat werken...bedankt voor je suggestie en mee denken.

 

Dus je hebt glasvezel? Werkt het al?


Bij de hante opmerkingen??juist..ik begrijp het.!! Als een kabel niet past op een dsl poort...waarom foto's..gaan wij na de foto's verder ouwehoeren..uw foto is niet duidelijk etc....DE KABEL PAST NIET!!!!! Maar ik heb mijn besluit genomen..ik ga weg bij jullie...een aantal jaren geleden ook zoiets..kreeg uiteindelijk een bosje bloemen met sorry..nou daar zit ik niet op te wachten!!  Kansen gehad en wellicht doet een andere provider het beter...en ook klant vriendelijker..dit is niet het eerste incident..KPN zoek het lekker uit..ben klaar met jullie en arrogante houding.   Groet


Schijnbaar niet dus, want een kleuter kan dit en jij niet blijkt uit jou opmerking.

Maar als je DSL hebt heb je een RJ11 aansluiting, die moet passen, heb je glasvezel moet de RJ45 in de rode WAN poort.

En anders klopt er iets niet in je bekabeling, er is niks veranderd tenzij je een Fritzbox had met pair bonding, die wijkt wel af.

@Nick83  idd past hij wel id zgn wan poort..waarvoor dank je wel. Geen dank aan KPN..ZELFS U kwam niet op dit idee....dus ik zeik kpn..??? Net aangesloten op wan..nu afwachten of het gaat werken...bedankt voor je suggestie en mee denken.

Dat had ik 5 dagen geleden al gesuggereerd om hem in de WAN poort te doen, geen antwoord geven op vragen en niet lezen maar wel dreigen, ik zeg, lekker bezig.😁😁😁

En veel plezier bij de nieuwe provider, blijkt altijd weer dat het groenere gras bij de buren ook maar gewoon gras is.


Geen dank aan KPN..ZELFS U kwam niet op dit idee....dus ik zeik kpn..???

Je kan het ook zo stellen dat je 10 mensen om de tuin hebt geleid, dus inclusief KPN (Vikash en de moderator die het bericht heeft afgesplitst).

“dsl kabel” noemen terwijl je een ethernetkabel in je hand had.


Hallo iedereen, ik heb even flink gesnoeid in het aantal berichten nadat het probleem (volgens mij) opgelost was. 

 

@Bert11 iedereen probeert je hier te helpen, maar zonder informatie gaat dit moeilijk. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom je reageert zoals je doet. Mocht er nu nog iets niet werken, laat het dan gerust, op een normale toon, weten. 


Geachte, dank voor u reactie, maar wat mij heel erg stoort of ik een (...) ben die niet kan lezen en begrijpen...lees maar eens terug..ik kwam met de vraag dat de dsl kabel niet past in mijn nwe modem de zgn box 12... nee ik moet foto's opsturen dat de kabel niet past...simpel toch??? Dus ik stuur foto's bij wijze van...om vervolgens later te horen..nee de kabel past idd niet....als men een kledingstuk besteld online..gaat de verkoper ook niet vragen om foto's om te oordelen of men gelijk heeft....vervolgens heb ik ook benoemd om evt een nwe kabel op te sturen evt tegen betaling, maar dan wel een kabel die past...de houding van bep personen bevalt me niet en totaal respectloos, ik kan geen stekker aansluiten,want ik ben schijnbaar achterlijk...lees alles maar eens terug,en in mijn.optie alleen mijn ongenoegen geuit..niet meer of minder@!

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels