Skip to main content

Ik heb een idee om thuis een 5G router te plaatsen. Nu wil ik het zelfde 5G abonnement van KPN (unlimited data) gebruiken. Dus heb ik een Dual SIM 5G nodig. ( of iets dergelijks) ik wil dus met mijn Iphone blijven werken en bellen. En thuis via 5G mijn thuisnetwerk voorzien van internet connectie.

Ik heb nu zelf een test gedaan bekabeld via mijn IPhone als hotspot naar mijn PC en heb werkelijke download snelheid van  200Mb/s . (Is hoger dan het max haalbare via telefoonlijn bij mij ca 65Mb/s )

Kan dit? Hebben meerdere dit misschien al geprobeerd? ik ben benieuwd.

Hi Pieter, welkom hier. 

Nee, wat jij wilt kan niet zoals jij het beschrijft. Met een dual sim kan maar 1 simkaart tegelijkertijd worden gebruikt, daar loop je dus al vast. 

Nog iets om rekening mee te houden is de cap van 5 Gb per dag bij een onbeperkt abonnement, daarna kun je wel steeds 1 Gb erbij bestellen via Mijn KPN of sms. Het kan dus wel, maar wel met beperkingen.

Je hebt wel opties zoals deze aanbieder die in de buurt komt van jouw wensen.

 


Dat zal niet gaan. Bij dual-SIM kan er tegelijkertijd maar één toestel actief zijn.


Dank jullie wel. Buiten Dual Sim om moet er toch een mogelijkheid zijn om je telefoon bedraad met een soort router te verbinden en zo ook je thuisnetwerk voorzien van internet. Het gaat mij om het optimaal benutten van de 5G met 1 abonnement.


Hi Pieter, welkom hier. 

Nee, wat jij wilt kan niet zoals jij het beschrijft. Met een dual sim kan maar 1 simkaart tegelijkertijd worden gebruikt, daar loop je dus al vast. 

Nog iets om rekening mee te houden is de cap van 5 Gb per dag bij een onbeperkt abonnement, daarna kun je wel steeds 1 Gb erbij bestellen via Mijn KPN of sms. Het kan dus wel, maar wel met beperkingen.

Je hebt wel opties zoals deze aanbieder die in de buurt komt van jouw wensen.

 

Voordelen kpn Unlimited

Zorgeloos en onbeperkt internetten, bellen en sms'en op je mobiel.

  • Onbeperkt data in Nederland
  • 25 GB in de EU

Er staat geen cap tot 5GB / dag in NL


Dank jullie wel. Buiten Dual Sim om moet er toch een mogelijkheid zijn om je telefoon bedraad met een soort router te verbinden en zo ook je thuisnetwerk voorzien van internet. Het gaat mij om het optimaal benutten van de 5G met 1 abonnement.

Dat kan prima met een router waar je een telefoon mee kan "tetheren".

Zo gebruik ik tijdens zakenreizen een GL-iNet AR750 om een eigen netwerk te hebben dat via wifi op het netwerk van het hotel aangesloten is. Op dit travelroutertje kan je ook via de USB poort een telefoon aan kunnen sluiten om zo via 4G te communiceren.

 


Voordelen kpn Unlimited

Zorgeloos en onbeperkt internetten, bellen en sms'en op je mobiel.

  • Onbeperkt data in Nederland
  • 25 GB in de EU

Er staat geen cap tot 5GB / dag in NL

Er is ook geen cap van 5GB maar je zult vanaf 5GB wel (gratis) losse bundels van 1GB moeten activeren. Dit is bij alle providers van unlimited data zo.


Dank jullie wel. Buiten Dual Sim om moet er toch een mogelijkheid zijn om je telefoon bedraad met een soort router te verbinden en zo ook je thuisnetwerk voorzien van internet. Het gaat mij om het optimaal benutten van de 5G met 1 abonnement.

Dat kan prima met een router waar je een telefoon mee kan "tetheren".

Zo gebruik ik tijdens zakenreizen een GL-iNet AR750 om een eigen netwerk te hebben dat via wifi op het netwerk van het hotel aangesloten is. Op dit travelroutertje kan je ook via de USB poort een telefoon aan kunnen sluiten om zo via 4G te communiceren.

 

Dank je wel!

Dat is inderdaad wat ik zou willen alleen dan met twee sim kaarten. ( als je thuis bent kan je ook via voip bellen dus heb de telefoon in principe niet nodig)