Skip to main content

Factuur is niet correct staat dubbel op 1e factuur 

hoe kan dit gecorrigeerd worden?? 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Als een factuur onjuist is doordat er iets mis is gegaan bij KPN dan hoef je alleen te vermelden dat de factuur niet klopt en dat je hem betwist.

Wel is het verstandig om het deel van de factuur wat wel klopt handmatig over te maken.

Dat is je recht.

Incassotrajecten mogen niet opgestart worden bij betwiste facturen.

KPN zal eerst moeten gaan aantonen dat de factuur wel correct is.

Als KPN dit nalaat en verder niet reageert op de betwiste factuur is dat hun probleem.

Zij gaan immers kosten maken door incassotrajecten in te zetten en onrechtmatig af te gaan sluiten etc.

Alle schade die daardoor voor jou ontstaat zal vergoed moeten worden door KPN als je hier even een kort geding voor opstart inclusief de griffiekosten etc.

KPN zou gewoon ook klanten te woord kunnen staan en ze kunnen doorverbinden met een backoffice welke probleem in het eerste gesprek al kunnen vaststellen en oplossen.

Zou stuk goedkoper en klantvriendelijker zijn.

Mensen op dit Forum zullen je net als KPN adviseren om onjuiste facturen gewoon te betalen en af te wachten tot ze gecorrigeerd gaan worden.

Ik kan je vertellen dat gaan ze niet zomaar daarvoor zullen ze je laten ploeteren.

Dit met als doel dat je opgeeft en het erbij laat zitten.

Als je een factuur betaald ben je akkoord met de factuur.

Waarom zou je hem anders betalen!

Als klanten massaal alle onjuiste facturen niet betalen zal KPN wel gedwongen worden om klachten gewoon gelijk af te handelen ipv kastje muur etc.


Hoi @Ypa, welkom op het KPN forum. Ik begrijp dat je de eerste factuur ontvangen hebt, maar dat er kosten dubbel berekend zijn. Dat is niet de bedoeling, goed dat je het aankaart.

Wat Harry hierboven aangeeft zal goed bedoeld zijn, maar klopt niet. Als een factuur niet klopt, raad ik je aan om dit natuurlijk meteen aan te kaarten, maar ik raad je niet aan om 'm te storneren of niet te betalen. Het niet betalen van facturen zorgt voor andere en onnodige problemen, zoals extra herinneringskosten en kan uiteindelijk zorgen voor een blokkade op de verbinding. 

Als je gewoon meteen aankaart dat er iets niet goed is, dan helpen we je hiermee. 

Gaat je vraag over een abonnement voor thuis of mobiel? Kan je me iets meer vertellen over welke kosten dubbel op de factuur staan? En kan je voor mij je gegevens zoals postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en met je mee kijken.


Hi Alexa 

heb gegevens toegevoegd … gaat om 2x monteurs kosten .. zou maar 1 keer moeten zijn

 

 


@Ypa Dankjewel voor de extra uitleg! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dubbel betaalt voor het werk dat de monteur geleverd heeft. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie wat je bedoelt. 

Ik zorg ervoor dat je de dubbel berekende kosten terug krijgt, deze worden verrekend op de volgende factuur. Je ontvangt hier geen bevestiging van, je kan dit bericht van mij als bevestiging beschouwen :slight_smile: Mocht je na het ontvangen van de volgende factuur vragen hebben, of als je andere vragen of opmerkingen hebt, laat het dan gerust weten.