Skip to main content
hoe kom ik erachter dat er sprake is van een storing als noch mijn telefoon, noch mijn internet, noch mijn mobiel functioneren zoals afgelopen week in de regio Zaandam?
Als het werkt is er geen storing. Werkt het niet dan is er storing. Zo simpel is het.
En door te vragen bij buren weet je of het alleen bij jou is of dat het een "algemene" storing is.

Op de website van KPN kan je kijken op een storingspagina, maar als je internet het niet doet …...
Als het werkt is er geen storing. Werkt het niet dan is er storing. Zo simpel is het.

Zo simpel is het helaas niet want, ligt de bron van de storing in mijn netwerk -ik deed eergister allerlei tevergeefse pogingen mijn modem weer aan de gang te krijgen... of ligt de oorzaak van de storing buiten mijn eigen netwerk en om dat laatste bleek het hier achteraf om te gaan. Had ik dat geweten (maar hoe?) dan had ik mezelf een hoop vruchteloos proberen kunnen besparen
En door te vragen bij buren weet je of het alleen bij jou is of dat het een "algemene" storing is.

Op de website van KPN kan je kijken op een storingspagina, maar als je internet het niet doet …...

Dag Joep,

Nee, mijn internet deed het inderdaad niet, vandaar mijn vraag. Geen van mijn directe buren heeft een planet account dus had het geen zin hen te benaderen. Na verloop van tijd vermoedde ik een hack en heb m'n wereldontvanger gebruikt om naar het nieuws te luisteren. Niks over storing. Achteraf bleek het een lokale storing. Ik had dus naar de lokale radio moeten luisteren... Maar, of de storing daarop gemeld is???? Ik zal hen eens benaderen om dat te vragen
Dag Joep,

Nee, mijn internet deed het inderdaad niet, vandaar mijn vraag. Geen van mijn directe buren heeft een planet account dus had het geen zin hen te benaderen. Na verloop van tijd vermoedde ik een hack en heb m'n wereldontvanger gebruikt om naar het nieuws te luisteren. Niks over storing. Achteraf bleek het een lokale storing. Ik had dus naar de lokale radio moeten luisteren... Maar, of de storing daarop gemeld is???? Ik zal hen eens benaderen om dat te vragen


Oh, zie dat jij niet Joep maar Rbxx was .. ben ook een onervaren forumlid
Hallo @ellesse Dat was ik inderdaad. Ik bedoelde het in het algemeen. Je had het over telefoon, internet én mobiel . KPN is meer dan alleen planet, dus ik verwacht dat ook meer van je buren problemen hadden.
Hi @ellesse, welkom hier! Als geen enkele dienst werkt, dan is het alleen maar logisch om in de eerste instantie bijvoorbeeld het modem te resetten... Werkt dat niet, en kan je geen contact met ons opnemen? Dan lijkt het mij inderdaad verstandig om het bij jouw buren bijvoorbeeld na te vragen. Indien zij geen KPN hebben, maar wel een internetverbinding, dan kunnen ook zij even voor jou kijken op www.kpn.com/storing. Dan weet je waar je aan toe bent. 🙂