Skip to main content

Hoi mensen!

Begin vorig jaar ben ik op aanraden van een vriend overgestapt van Telfort naar KPN. In een aantal vragensessies met iemand van de KPN helpdesk, zou de overstap geregeld worden. ‘Laat dat maar aan ons over.’

Mobiel: maandje wachten, geen probleem, geruisloos overgestapt. Hoera.

Maar wat betreft internet en interactieve tv kreeg ik een rekening van Telfort wegens het voortijdig beëindigen van het contract, hetgeen uitdraaide op het doorbetalen van mijn Telfort-abonnement tot einde contractduur. Als ik het me goed herinner, ging - en gaat het - om een bedrag van om en nabij de 425 euro. Ik heb hemel en aarde bewogen om dat bedrag niet te hoeven betalen, omdat mij door KPN was voorgehouden dat de overstap aan hen kon worden overgelaten, maar zelfs een jurist van de ARAG kreeg geen voet tussen de deur. Telfort hield vast aan contractbreuk, en KPN vond de kwestie bij Telfort liggen. Ik heb op een gegeven moment het schikkingsvoorstel van Telfort maar geaccepteerd, maar ik balanceer in mijn optiek in het niemandsland tussen twee grote bedrijven en voel me de sigaar, helemaal omdat Telfort inmiddels is opgegaan binnen KPN. Het blijft mij steken dat ik elke maand een mailtje krijg met een herinnering aan onze ‘afspraak’, met een actief linkje naar iDeal. Als ik dat dan niet doe, dan moet het resterende bedrag (nu nog € 200) alsnog in één keer betalen. Ik voel me eerlijk gezegd, verschrikkelijk genaaid…

Ik heb mijn hart gelucht. Dank voor het lezen…

Telfort is nog niet helemaal opgegaan in KPN. De 26ste gaan de mobiele klanten volledig over later dit jaar volgen de thuis internet klanten. 

Dat geschreven hebbend is dit wel een lastig geval. Als klant moeten we zelf ook weten dat we niet zomaar tijdens een lopend contract kunnen overstappen. 

Telfort heeft in dit geval wel gelijk moet ik tot mijn spijt zeggen. Ik ga op basis van het bedrag van nog 10 maanden uit heb je begin vorig jaar voor deze overstap naar KPN een nieuw jaar contract met Telfort afgesloten?


Ik begrijp je verhaal en ik begrijp ook dat het niet lekker voelt maar…
Telfort staat volledig in zijn recht, helaas.
Je had immers een contract met Telfort en niet met KPN en je hebt je contract eenzijdig verbroken tijdens de contractperiode en dat resulteert in het afkopen van de resterende periode.
Dat KPN zegt dat je de overstap aan hen kon overlaten klopt ook wel, zij weten immers niet of jij contractvrij bent bij Telfort (of elke willekeurige andere proviver).
KPN zet gewoon de overstap in gang, eventuele contractuele verplichtingen die je nog hebt met je vorige provider komen natuurlijk dan voor je eigen rekening.
KPN valt dan ook niet zo heel veel aan te rekenen, behalve dat ze telefonisch of via een chat nog hadden kunnen aangeven dat overstappen in je contractperiode resulteert in een “boete” .

Ik vrees dat het een dure les is geweest voor de toekomst :disappointed_relieved:


@Dennis-L  wat ik me nu nog bedenk er is wel zo iets als het lijnkaping verhaal. KPN kan en mag niet zomaar een in gebruik zijnde lijn overnemen. Als ik dat meeneem hebben die twee partijen beiden schuld. Telfort had contact met deze klant moeten opnemen en vragen weet u het wel zeker.

 


Veel reacties in korte tijd! Dank daarvoor iedereen. Ik kan me nog het meest vinden in het comment van Dennis-L, dat zal niemand verbazen. :grimacing:  

Nogmaals, ik had het gewoon even nodig om mijn hart te luchten. Ik reken niet op enige coulance. Hoewel je natuurlijk nooit weet hoe een koe een haas vangt. Fijne avond. 

Groet, Robertjc


Wat naar.…:( 

Ik ben wel benieuwd of je e-mails heb ontvangen dat de overstap van Telfort naar KPN niet mogelijk is i.v.m. een nog lopend contract?


Over het algemeen krijg je hierover binnen no time een e-mail, van Telfort in dit geval, dat een overstap (nog) niet mogelijk is. 


Wat naar.…:( 

Ik ben wel benieuwd of je e-mails heb ontvangen dat de overstap van Telfort naar KPN niet mogelijk is i.v.m. een nog lopend contract?


Over het algemeen krijg je hierover binnen no time een e-mail, van Telfort in dit geval, dat een overstap (nog) niet mogelijk is. 

Goede opmerking er lijkt door KPN te zijn opgezegd namens de klant niet door de klant zelf. Toch vraag ik me af of dat wel zo werkt met die emails. Meer algemeen is dat je net als in dit geval een eindafrekening met een afkoopsom voor de resterende maanden krijgt.


Wat naar.…:( 

Ik ben wel benieuwd of je e-mails heb ontvangen dat de overstap van Telfort naar KPN niet mogelijk is i.v.m. een nog lopend contract?


Over het algemeen krijg je hierover binnen no time een e-mail, van Telfort in dit geval, dat een overstap (nog) niet mogelijk is. 

Goede opmerking er lijkt door KPN te zijn opgezegd namens de klant niet door de klant zelf. Toch vraag ik me af of dat wel zo werkt met die emails. Meer algemeen is dat je net als in dit geval een eindafrekening met een afkoopsom voor de resterende maanden krijgt.

 

Ben er wel benieuwd naar.


Lijkt mij dat er sowieso ook akkoord vanuit de klant moet worden gegeven, aan beide partijen? 
 


 

 

 

Ben er wel benieuwd naar.


Lijkt mij dat er sowieso ook akkoord vanuit de klant moet worden gegeven, aan beide partijen? 
 

Tja dit regeltje is het akkoord vanuit de klant.

 

Begin vorig jaar ben ik op aanraden van een vriend overgestapt van Telfort naar KPN. In een aantal vragensessies met iemand van de KPN helpdesk, zou de overstap geregeld worden. ‘Laat dat maar aan ons over.’

 

@Robertjc laat die 'vriend' dat laatste deel betalen 😛 die heeft je er blijkbaar ook niet opgewezen dat je wel contract vrij moest zijn 😉


 

 

 

Ben er wel benieuwd naar.


Lijkt mij dat er sowieso ook akkoord vanuit de klant moet worden gegeven, aan beide partijen? 
 

Tja dit regeltje is het akkoord vanuit de klant.

 

Begin vorig jaar ben ik op aanraden van een vriend overgestapt van Telfort naar KPN. In een aantal vragensessies met iemand van de KPN helpdesk, zou de overstap geregeld worden. ‘Laat dat maar aan ons over.’

 

@Robertjc laat die 'vriend' dat laatste deel betalen 😛 die heeft je er blijkbaar ook niet opgewezen dat je wel contract vrij moest zijn 😉


Precies dat regeltje en vandaar uit vraag ik me oprecht af of er überhaupt een e-mail vanuit Telfort is gekomen, al dan niet een automatische e-mail, m.b.t. voortijdig opzeggen. 

Let wel, ik suggereer niets, ik ben alleen benieuwd over e-mail contact vanuit Telfort. 
 

‘Vriendschap is een illusie?’  ;-) 


Op het moment dat je KPN je huidige abonnement op laat zeggen, de overstapservice, dan maakt echt niet uit of nog een lopend contract hebt of niet. De overstap gaat hier niet stuk op lopen.
KPN zegt je huidige abonnement op, met een maand ozpegtermijn. De huidige provider krijgt hier een speciaal bericht van.
De huidige provider hoeft je ook niet bellen of mailen, aangezien je bij de overstapservice bewust de nieuwe provider je huidige abonnement op hebt laten zeggen.
In sommige gevallen bellen ze wel om kortingen e.d. aan te bieden zodat je blijft.
Als je gebruik maakt van de overstapservice bent je ook zelf verantwoordelijk om na te gaan of je contractvrij bent of niet, de nieuwe provider gaat dat niet controleren en de huidige zal dat, plat gezegd, worst wezen. Die komen wel met een afkoopsom.
Dit is ook wat nog expliciet in de FAQ van de KPN overstapservice wordt beschreven in de eerste stappen.
 

Zorgeloos overstappen met de KPN Overstapservice

Ben je van plan om over te stappen naar KPN en geen zin om zelf je abonnement op te zeggen? Met onze gratis Overstapservice stap je zorgeloos overstap naar KPN, wij regelen alles. Wij zeggen je huidige contract op bij je huidige provider en zorgen dat je op tijd bent verbonden via KPN. Zo mis je geen minuut van jouw favoriete programma's en blijf je altijd online.

  • Wij regelen alles
  • Je kunt gewoon blijven internetten en tv kijken
  • Je hebt geen dubbele abonnementskosten

Hoe werkt het?

1. Pak je huidige gegevens erbij

Informatie over je contract vind je meestal terug op de inlogomgeving van je huidige provider.

Controleer:

  1. De einddatum van je contract(en).
  2. Eventuele kosten voor een voortijdige contractbeeindiging.

Op het moment dat je KPN je huidige abonnement op laat zeggen, de overstapservice, dan maakt echt niet uit of nog een lopend contract hebt of niet. De overstap gaat hier niet stuk op lopen.
KPN zegt je huidige abonnement op, met een maand ozpegtermijn. De huidige provider krijgt hier een speciaal bericht van.
De huidige provider hoeft je ook niet bellen of mailen, aangezien je bij de overstapservice bewust de nieuwe provider je huidige abonnement op hebt laten zeggen.
In sommige gevallen bellen ze wel om kortingen e.d. aan te bieden zodat je blijft.
Als je gebruik maakt van de overstapservice bent je ook zelf verantwoordelijk om na te gaan of je contractvrij bent of niet, de nieuwe provider gaat dat niet controleren en de huidige zal dat, plat gezegd, worst wezen. Die komen wel met een afkoopsom.
Dit is ook wat nog expliciet in de FAQ van de KPN overstapservice wordt beschreven in de eerste stappen.
 

Zorgeloos overstappen met de KPN Overstapservice

Ben je van plan om over te stappen naar KPN en geen zin om zelf je abonnement op te zeggen? Met onze gratis Overstapservice stap je zorgeloos overstap naar KPN, wij regelen alles. Wij zeggen je huidige contract op bij je huidige provider en zorgen dat je op tijd bent verbonden via KPN. Zo mis je geen minuut van jouw favoriete programma's en blijf je altijd online.

  • Wij regelen alles
  • Je kunt gewoon blijven internetten en tv kijken
  • Je hebt geen dubbele abonnementskosten

Hoe werkt het?

1. Pak je huidige gegevens erbij

Informatie over je contract vind je meestal terug op de inlogomgeving van je huidige provider.

Controleer:

  1. De einddatum van je contract(en).
  2. Eventuele kosten voor een voortijdige contractbeeindiging.


Snap ik helemaal 👍 

De klant is sowieso verantwoordelijk na te kijken wanneer de overstap mogelijk is. 
 

En toch, ik kan het niet laten, de regel: Je hebt geen dubbele abonnementskosten

En ook het stukje over de einddatum van het huidige contract en eventuele kosten……

 

Ik ‘verbaas’ me er over dat dit ‘gewoon’ nog voorkomt. Maar goed, succes voor @Robertjc in ieder geval. 


@Anneke-Anna  blijkens het start bericht niet dan was dit topic nooit gestart. Het enige bericht was de gebruikelijke slotfactuur in dit geval met de afkoopsom. 

Terzijde en aanvullend.

Al is Telfort al 15 jaar een KPN NV merknaam is het deels nog steeds een losstaande provider.

Prepaid is al helemaal KPN de rest van de mobiele abonnementen volgt deze maand en pas later Thuis. Ik ben Telfort klant kies ik vandaag voor KPN is dat een overstap, ben ik niet contract vrij moet ik met afkoop rekeninghouden. Voor mobiel met nummerbehoud heb ik geen aansluitkosten, voor thuis verlies ik het telfort email adres. 

Hoe zuur het ook zal klinken het is ook een beetje niet goed het huiswerk gedaan.

 

Het lijnkapen wat ik eerder noemde gaat hier ergens niet op omdat het inderdaad een eigen actie was met een mondeling afgesproken overstapservice. Dat is meer als jouw fysieke aansluiting voor een ander wordt gebruikt.

 

Ben je contract vrij dan heb je geen dubbele kosten dan gaat het nieuwe abonnement in als de oude is gestopt.


@Anneke-Anna Dat is inderdaad wel een vervelend zinnetje, die wel ruimte heeft voor meerdere interpretaties.
Sec gezien is het afkopen van je contract, abonnementskosten betalen.
Alleen zal een nieuwe provider dan zeggen: “Ja maar, dat bedoelen we niet. We bedoelen natuurlijk dat je niet 2 actief lopende abonnementen hebt”
Zoiets zullen ze dan juridisch wel weer ergens in kleine lettertjes en onleesbare AV hebben dichtgetimmerd.