Skip to main content

Lampjes met led-verlichting aangesloten en nu gaat huisje rood branden na inschakeling, komt het door omvormer cqvoeding vd lampjes , dat die ruis op het lichtnet geven ???

Nu heb ik 5 wand let lampjes aangesloten en nu gaat de draadloze verbinding set iedere x van de wiffi af ?! Het huisje brand dan rood daarop  , dat gebeurt alleen als ik de lampjes allemaal tegelijk inschakelt! Het zit dus in het lichtnet zover ik snap , is er iemand die dit ook ervaart ? Naar mijn inziens zijn de lampjes de boosdoener 🤔door de omvormer die ervoor zorgt dat de 220v naar 12 V wordt gezet …..

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande topic


Ja.


Dit komt vaker voor. Niets bijzonders. Lampjes uit laten dus 😉 probleem opgelost 😊 topic closed 👍


Mooie ellende dus ! Zou van een ander merk /type het wel doen ?🤔


Mooie ellende dus ! Zou van een ander merk /type het wel doen ?🤔

Nee, verwacht dat maar niet.


Led verlichting met adapter stoort vaak op audio/visuele apparatuur helaas. Zeker dat goedkope spul. Het moet i.i.g. niet op hetzelfde stopcontact.

Koop van een goed merk met CE certificatie. Dat is natuurlijk niet spotgoedkoop.


Nu heb ik 5 wand let lampjes aangesloten en nu gaat de draadloze verbinding set iedere x van de wiffi af ?! Het huisje brand dan rood daarop  , dat gebeurt alleen als ik de lampjes allemaal tegelijk inschakelt! Het zit dus in het lichtnet zover ik snap , is er iemand die dit ook ervaart ? Naar mijn inziens zijn de lampjes de boosdoener 🤔door de omvormer die ervoor zorgt dat de 220v naar 12 V wordt gezet …..

Ik neem aan dat het antwoord van Nick sarcastisch bedoeld is, maar dit antwoord heb ik ieder geval niet van een KPN’er gezien.  Maar soms krijg je wel die indruk.

KPN verkoopt die sets als draadloos. Ze hebben echter niets met Wifi te maken. Het zijn stroomdraadadapters. Power line in het Engels. Heeft dus ook helemaal niets te maken met draadloos.

Jouw led lampjes storen dus op het stroomnet. Nick heeft het misschien wel gehad op zijn toilet en laat daarom daar zijn lampjes altijd uit. Maar ik vind dit geen oplossing. :rofl:

Maar de UTP kabel is gewoon de zwakke schakel in de verder wel mooie Xdsl oplossing van KPN. Als je in een woning woont die na 1970 is gebouwd, zou ik in jouw geval echt contact opnemen met KPN om te vragen of ze een goede monteur kunnen langsturen, die kabels voor je trekt en de connectors monteert. Je bent dan voor een normale burgerwoning waarschijnlijk tussen de 50 en 100 euro kwijt. 

(Maar let er wel op dat ze geen coax kabels weghalen, dan kun je moeilijker overstappen naar de concurent)


Nu heb ik 5 wand let lampjes aangesloten en nu gaat de draadloze verbinding set iedere x van de wiffi af ?! Het huisje brand dan rood daarop  , dat gebeurt alleen als ik de lampjes allemaal tegelijk inschakelt! Het zit dus in het lichtnet zover ik snap , is er iemand die dit ook ervaart ? Naar mijn inziens zijn de lampjes de boosdoener 🤔door de omvormer die ervoor zorgt dat de 220v naar 12 V wordt gezet …..

Ik neem aan dat het antwoord van Nick sarcastisch bedoeld is, maar dit antwoord heb ik ieder geval niet van een KPN’er gezien.  Maar soms krijg je wel die indruk.

KPN verkoopt die sets als draadloos. Ze hebben echter niets met Wifi te maken. Het zijn stroomdraadadapters. Power line in het Engels. Heeft dus ook helemaal niets te maken met draadloos.

Jouw led lampjes storen dus op het stroomnet. Nick heeft het misschien wel gehad op zijn toilet en laat daarom daar zijn lampjes altijd uit. Maar ik vind dit geen oplossing. :rofl:

Maar de UTP kabel is gewoon de zwakke schakel in de verder wel mooie Xdsl oplossing van KPN. Als je in een woning woont die na 1970 is gebouwd, zou ik in jouw geval echt contact opnemen met KPN om te vragen of ze een goede monteur kunnen langsturen, die kabels voor je trekt en de connectors monteert. Je bent dan voor een normale burgerwoning waarschijnlijk tussen de 50 en 100 euro kwijt. 

(Maar let er wel op dat ze geen coax kabels weghalen, dan kun je moeilijker overstappen naar de concurent)

Al met al ben ik nu nog Nx wijzer🤔alleen dat ik beter een utp kabel rechtstreeks moet trekken maar dat is nu net het probleem, 


Nu heb ik 5 wand let lampjes aangesloten en nu gaat de draadloze verbinding set iedere x van de wiffi af ?! Het huisje brand dan rood daarop  , dat gebeurt alleen als ik de lampjes allemaal tegelijk inschakelt! Het zit dus in het lichtnet zover ik snap , is er iemand die dit ook ervaart ? Naar mijn inziens zijn de lampjes de boosdoener 🤔door de omvormer die ervoor zorgt dat de 220v naar 12 V wordt gezet …..

Ik neem aan dat het antwoord van Nick sarcastisch bedoeld is, maar dit antwoord heb ik ieder geval niet van een KPN’er gezien.  Maar soms krijg je wel die indruk.

KPN verkoopt die sets als draadloos. Ze hebben echter niets met Wifi te maken. Het zijn stroomdraadadapters. Power line in het Engels. Heeft dus ook helemaal niets te maken met draadloos.

Jouw led lampjes storen dus op het stroomnet. Nick heeft het misschien wel gehad op zijn toilet en laat daarom daar zijn lampjes altijd uit. Maar ik vind dit geen oplossing. :rofl:

Maar de UTP kabel is gewoon de zwakke schakel in de verder wel mooie Xdsl oplossing van KPN. Als je in een woning woont die na 1970 is gebouwd, zou ik in jouw geval echt contact opnemen met KPN om te vragen of ze een goede monteur kunnen langsturen, die kabels voor je trekt en de connectors monteert. Je bent dan voor een normale burgerwoning waarschijnlijk tussen de 50 en 100 euro kwijt. 

(Maar let er wel op dat ze geen coax kabels weghalen, dan kun je moeilijker overstappen naar de concurent)

Al met al ben ik nu nog Nx wijzer🤔alleen dat ik beter een utp kabel rechtstreeks moet trekken maar dat is nu net het probleem, 

Waar heb ik dat geschreven? Misschien even goed lezen wat ik schreef. Jij moet geen UTP kabel trekken, dat moet je laten doen.  En het makkelijkst is bij KPN. 

De kosten kunnen verschillend zijn, in een woning als dit zal het wel duurder zijn hoewel in dit huis waarschijnlijk bij de laatste verbouwing al kabelgoten zijn gelegd. 

 


Als dvs niet werkt, dan kun je eventueel de SuperWiFi's nog proberen. De eerste SuperWiFi sluit u bekabeld aan op de Experiabox. De 2de plaatst u bij de tv en hier sluit u de tv ontvanger op aan. Als de afstand niet te groot is, dan werkt dit. Maar garantie krijg je niet, KPN ondersteund dit ook niet officieel. Maar hier op het forum zien we dat het werkt. U moet echter wel zelf de SuperWiFi's aanschaffen voor 149 euro.


 🤔

 

🤔

 

De kosten kunnen verschillend zijn, in een woning als dit zal het wel duurder zijn hoewel in dit huis waarschijnlijk bij de laatste verbouwing al kabelgoten zijn gelegd. 

 

Dit is geen woning maar een een kantoor (werkpaleis). 😉


Dag @Barnat. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp werkt je Draadloze Verbindingsset niet meer lekker nu je LED-verlichting hebt aangesloten. Dat kan kloppen. LED-verlichting kan een verstoring veroorzaken op het lichtnet, waardoor de verbinding tussen de adapters verstoord raakt. Volgens mij geven @Nick83 en @PeterG nog een aantal bruikbare tips. Is je vraag zo beantwoord? 


Reageer