Skip to main content

Hi,

Ik heb een dvs 1200 gekocht omdat ik geen kabel in het midden van het huis wil leggen, en omdat ik zag dat de snelheid van de dvs zoals geschreven 1200Mb kon bereiken, en ik heb internet met een snelheid van 1gb. Alles is op de juiste plaats aangekomen, zoals geschreven, en de kabel die ik heb gebruikt is cat5e, die een snelheid heeft van 1 GB. Ik heb een snelheidstest op de computer uitgevoerd en de snelheid was erg slecht en bereikte 65 MB. Wat is de oplossing?? Ter verduidelijking: ik heb de cat5e-kabel alleen geprobeerd zonder de dvs1200 en de snelheid was ongeveer 850 MB.

 

De hoogste snelheid voor de 1200 moet aan deze eisen voldoen 

- Zelfde stroomfase 

- Zowel bij modem als andere kant geaard stopcontact 

Halve snelheid 

Zelfde stroomfase 

En inderdaad tot maximaal zo'n 100 Mbps als het verschillende stroomfase is. En dan kan het ook weer wat sneller via randaarde. 

Waarom pc niet via wifi???

En zoals je al constateert, beste is gewoon ethernet kabel van modem naar pc.

De snelheid van 65 Mbps is dus redelijk logisch. En is een uitstekende snelheid. 

HD 1080p via tv.kpn.com 6 Mbps bijvoorbeeld. 

Download web pagina ca 3 Mbps gedurende enkele seconden. 


Want mijn pc beschikt niet over een wifi-kaart. Ik denk dat ik een kabel ga aansluiten omdat ik veel snelheid nodig heb om op de computer te werken. Ik heb het tenminste geprobeerd.

Bedankt voor je reactie


De hoogste snelheid voor de 1200 moet aan deze eisen voldoen 

- Zelfde stroomfase 

- Zowel bij modem als andere kant geaard stopcontact 

Halve snelheid 

Zelfde stroomfase 

En inderdaad tot maximaal zo'n 100 Mbps als het verschillende stroomfase is. En dan kan het ook weer wat sneller via randaarde. 

Waarom pc niet via wifi???

En zoals je al constateert, beste is gewoon ethernet kabel van modem naar pc.

De snelheid van 65 Mbps is dus redelijk logisch. En is een uitstekende snelheid. 

HD 1080p via tv.kpn.com 6 Mbps bijvoorbeeld. 

Download web pagina ca 3 Mbps gedurende enkele seconden. 

De DVS’en die ik hier heb hebben geen randaarde, @PeterG, Ze passen wel in een stopcontact met randaarde, maar zijn niet voorzien van randaarde. 


Dan heb je geen DVS 650 of 1200 via kpn @Piet van der Vooren .

Zelfs de 650 hier is voorzien van randaarde. Alleen gebruikt ie dat niet voor data transport. De 1200 doet dat wel.

 


Want mijn pc beschikt niet over een wifi-kaart. Ik denk dat ik een kabel ga aansluiten omdat ik veel snelheid nodig heb om op de computer te werken. Ik heb het tenminste geprobeerd.

Bedankt voor je reactie

Gewoon een wifi-usb stickje kopen. Daarmee heb ik een tijdje terug de pc (stand alone) van de buurvrouw van wifi voorzien. 

Verder is 65 Mb/s echt snel genoeg voor je pc. Tenzij je regelmatig HEEL GROTE bestanden download….

Verder: webpagina laden 3 Mb/s

Netflix HD 5 Mb/s; 4k 15 Mb/s

KPN TV: 6 Mb/s (HD)