Skip to main content

Beste,

Ik heb een V10 modem. Eco ingesteld maar het werkt niet. Misschien, door dat ik na een nieuwe modem heb maar toch oude verbindingsnaam gebruik? Want wij hebben een nieuwe V10 modem maar verbinding staat op de oude verbindingsnaam.. Ik heb ook rest knopje ingedrukt en opnieuw ingelogd maar ECO werkt nog steeds niet.

Alvast mijn dank. Mehmet

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Je weet dat ECO alleen maar de wifi (gedurende de ingestelde tijdstippen) uitschakeld? Ook de usb poort, toch al niet in gebruik voor thuistoepassingen, is dan uit. Verder blijft het apparaat in bedrijf.

Instellen van de tijden en inschakelen van het gebruik van die tijden zijn 2 dingen op het modem.


Hallo @Mehmet. 

Heb je wel een ECO tijdschema ingesteld? Anders heeft het aanzetten van ECO geen effect op de status van WiFi.

Standaard staat WiFi namelijk altijd aan, tenzij je ook "uit" tijden hebt geprogrammeerd. 

Edit: Afbeelding vervangen door betere versie


Hallo @Mehmet. , de ECO-functie aanzetten heeft wel degelijk nut, ik zou op de 1e plaats de USB uitschakelen, dan heb je al de helft van de besparing bereikt wat de USB werkt toch niet op de modem.

De ECO-functie voor de WiFi werkt inderdaad het best als je van een tijdschema gebruik maakt, bijvoorbeeld de WiFi 's nachts uitschakelen tussen 0.00 en 7.00 uur.

 


Hallo @Mehmet. Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat je al de nodige hulp van de community hebt gekregen. Kun je met de verschillende tips uit de voeten?


Ik wil allen hartelijk danken voor de nuttige informatie. Inderdaad al deze nuttige informatie aangepast en op het laats heb ik met een timer stekker probleem opgelost! Nogmaals hartelijk dank.


Reageer