Skip to main content

Beste KPN,

van 5 december 2023 tot 4 januari 2024 heeft de glasvezel er bij ons uitgelegen. Inderdaad, een hele maand, waaronder de Kerstvakantie. Amateuristisch gepruts bij het verhelpen van deze storing, afspraken niet nakomen, monteurs die hun werk blijkbaar niet goed snappen - het was een groot feest met jullie. Nu is het vanzelfsprekend dat ik voor de tijd dat ik niet aangesloten was niet hoef te betalen. Maar dat voelt nog zeker niet als compensatie of genoegdoening voor het gebrek aan service en de impact die het niet normaal functioneren van diensten voor een gezin met pubers heeft. Dus heb ik een voorstel gedaan voor wat voor mij voelt als een redelijke compensatie: per dag dat ik geen diensten heb ontvangen, een film kunnen kijken via Pathe thuis. Dat is inderdaad 30 films, maar ik kan er niks aan doen dat het oplossen van een storing zo dramatisch lang duurt. Ik heb er 30 dagen last van gehad. Ik ben net door een KPN medewerker over mijn voorstel gebeld - hij begon nog net niet te schelden, maar de strekking was wel: hoe haal je het in je hoofd om om compensatie te vragen. Daar doen we bij KPN niet aan. Klantenbinding? Hoezo? Ja hoor, zeg maar lekker op, we zien het wel gebeuren.

Ik weet niet wat ik moeilijker vind te geloven: dat een storing 30 dagen kan duren, of dat een KPN medewerker haar klant zo schoffeert. Schaam je, KPN!

Vervelend om te lezen, al kan ik me voorstellen dat KPN natuurlijk niet zomaar een schade vergoeding op uw verzoek gaat overmaken.

Ik vermoedt dat hier speciale richtlijnen voor zijn. 
 

Behalve je verhaal hier doen voor je gevoel zodat je het even kwijt bent, kunnen de mensen op dit forum hier niks mee.

 

De juiste weg is dit formulier invullen, KPN zal naar aanleiding van uw klacht dan contact opnemen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Bij een onderbreking van langer dan 12 uur heb je wettelijk recht op vergoeding van de dagprijs van je abonnement gedurende het aantal dagen.

Dit zou voor een storing langer dan 3 dagen via de telefonische helpdesk geregeld moeten worden. En daar mogen ze dus niet moeilijk over doen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Zolang er geen wettelijke richtlijnen zijn voor een internetstoring, zal KPN niet meer vergoeden dan de dagprijs van het abonnement.

Alleen werken sinds covid aardig wat meer mensen thuis dan voorheen, waardoor het allemaal wel erg lastig wordt als je internet een langere tijd eruit ligt.

Bovendien maken mensen aanpassingen op basis van het thuiswerken en altijd internet: tweede auto eruit, kantoorruimte is niet meer toereikend en wat te denken van tv en streaming services of home automation met cloudvereiste (niet mijn favoriet, maar er zijn er genoeg die ervan afhankelijk zijn)?

Bij een internetstoring valt er in de meeste huishoudens veel meer uit dan alleen de mogelijkheid om 24/7 op Tiktok/Insta/Snap etc te kunnen scrollen.

Het kabinet heeft bepaald dat internet geen eerste levensbehoefte is, maar ik denk dat er vanuit de overheid wel wat meer gepushed mag worden op een correcte dienstverlening en dito schadevergoeding. KPN is er uiteindelijk ook alleen maar om geld te verdienen en zolang er geen regels zijn die anders gebieden, zal de vergoeding helaas niet hoger zijn dan slechts het abonnementsgeld.