Skip to main content

De keuze gemaakt om van aanbieder te wisselen aangezien we het tvsignaal van de vorige aanbieder niet gebruikten, dus we dit omzetten naar een snellere internetverbinding bij KPN. 

Het begint al met een snelheid van de verbinding die we op geen enkel device bekabeld of wifi gelijk krijgen dan die de monteur claimde te hebben bij oplevering(112mb), ergo we bereiken nog niet eens de helft! (40mb max, bekabeld) wifi nog niet eens 25% (gemiddeld 8-20mb)

Vervolgens werd er bij het maken van de monteursafspraak toegezegd dat binnen 48uur na oplevering van installatie een mail met track en trace voor het welkomstkado zou komen. (de tv). U raad het al.. Deze is niet gekomen, en via de behulpzame chatmedewerker krijgen we doodleuk te horen dat het nog wel 3 weken gaat duren.

 

Nee KPN, niet blij, zwaar teleurgesteld en hopende op een oplossing. 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hallo @Bojoheem , welkom bij het KPN-forum.

Heb je een glasvezel- of DSL-aansluiting (koper)?

Wat is je contractuele internetsnelheid?

Als je als nieuwe klant voor een cadeau gekozen hebt i.p.v. 6 maanden korting, wordt het cadeau verzonden minimaal 14 dagen na activatie abonnement, dit i.v.m. de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Dus als je je abo bijvoorbeeld vandaag (5-1) is ingegaan kun je het cadeau pas op zijn vroegst nà 19-1 verwachten.

 


Hallo JanD, 

 

We hebben een dsl, hussel internet 100Mbit/s volgens contract, glasvezel is hier nog niet helaas.

Voor wat betreft het kado, dan had men dit beter mogen communiceren zowel telefonisch als chat gaf men bovenstaande aan namelijk, anders zouden we er ook nog niets over zeggen natuurlijk. 


Hallo @Bojoheem dan heb je een DSL-verbinding die waarschijnlijk volgens pairbonding aangesloten had moeten worden om de dubbele snelheid te kunnen halen.

Welk merk en type modem heb je van KPN i bruikleen gekregen?

De wifi-snelheid is in de regel ongeveer de helft van de bekabelde snelheid, maar ook ook beter of slechter zijn, dat is per woning verschillend en de gebruikte apparatuur.

Kun je eens een foto plaatsen van de DSL-aansluiting?

Kun je je modem eens een fabrieks-reset geven?

 


Dag @Bojoheem! Welkom op ons KPN Forum. Dat je de contractsnelheid bekabeld niet haalt, is niet de bedoeling. Begrijp ik goed dat de monteur dit wel haalde toen die die alles aansloot? 
Als je het goed vindt kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens eens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.


Dag @Bojoheem! Welkom op ons KPN Forum. Dat je de contractsnelheid bekabeld niet haalt, is niet de bedoeling. Begrijp ik goed dat de monteur dit wel haalde toen die die alles aansloot? 
Als je het goed vindt kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens eens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.

@Lisa  Profiel is inmiddels aangevuld, verbinding gaat op en neer enkele momenten halen we het wel, meestal nog steeds niet. Ook op het moment van aanwezigheid vd monteur konden wij op geen enkel device al dan niet bekabeld met dezelfde speedchecker als de monteur, de snelheid halen welke werd weggelachen dat dit aan onze devices zou liggen, terwijl mobiel ik wel gewoon hogere snelheden haal met de genoemde devices.

Ook met betrekking tot het welkomstgeschenk (tv) vind ik het jammer dat er niet beter gecommuniceerd wordt, en als ik dan op diverse plaatsen lees dat mensen al maanden wachten op hun welkomstkado (tv of console) wachten zinkt mijn goede hoop ook in mijn schoenen. 


@Bojoheem De snelheid schommelt dus. Een speedtest dient altijd bekabeld gemeten te worden. Wordt op het moment van de meeting het internet gebruikt? Dit kan de speedtest resultaten beïnvloeden en verklaren waarom het verschilt :neutral_face:. Er is natuurlijk een verschil tussen iemand die streamt of grote bestanden download en iemand die de mail leest. Ik zie geen bijzonderheden als ik meekijk. Beide aderparen meten stabiel. Kun je vertellen waar je tegenaan loopt? Is het puur de meting of iets waar je problemen tijdens het gebruik? 

Wat betreft de tv, dit had beter gecommuniceerd moeten worden. We hadden niet mogen aangeven dat je binnen die 48 uur de Track & Trace zou ontvangen.