Skip to main content

Goedendag,

 

Er is eind september glasvezel gelegd bij mijn straat, en vroeg mij af hoelang het duurt tot ik er gebruik van kan maken. Ik vind het raar dat het nu al anderhalf maand duurt tot wij er gebruik van kunnen maken.

Mijn internet is best shit zonder glasvezel en wil snel betere kwaliteit internet.

Mvg,

Delo

Vanaf het moment dat ze de kabel tegen de buitengevel hebben gelegd heb ik nog circa 10 maanden moeten wachten totdat de kabel naar binnen werd gebracht. Daarna ging het snel.

Andere mensen zullen ongetwijfeld kortere tijden hebben, maar het kan dus best even duren.


Bij ons augustus 2022 neergelegd, nog steeds niet naar binnen… geduld is een schone zaak!


watttt !! hoebedoel je augustus 2022.... dat is meer dan een jaar hallo dat kan toch niet. Wanneer glasvezel word gelegd is het toch logisch dat we het meteen kunnen gebruiken  ik vraag me echt af hoezo het zolang duurt... hmm


maar wat bedoelen jullie met naar binnen ? vanaf de meterkast naar binnen bij jullie thuis ? 


Heb je de glasvezelaansluiting al in de meterkast?? Vanaf het moment dat je de brief krijgt dat ze gaan beginnen met de aanleg duurt het ongeveer twee jaar voor alles klaar is voor gebruik. Je bent niet de enige natuurlijk.  Meestal wordt het in een hele wijk of dorp aangelegd en dat kost veel tijd.


Met naar binnnen bedoel ik van tegen de gevel aan de buitenkant naat de meterkast.
Dat heeft bij mij inderdaad 10 maanden geduurd.

 

Toen het in de meterkast zat is de zaak getest, en een paar weken later werkte alles.

 


Bij mij duurde het hele trajekt zo’n anderhalf jaar. Ruim een half jaar na de aankondigingsbrief lag de glasvezel buiten bij de voordeur, 11 maanden later een glasvezelaansluitpunt binnen in de meterkast en ruim een maand later was mijn migratie van KPN koper → glas voltooid.


Dus als ik het goed begrijp, nu gisteren bij mij dit kastje is gemonteerd en getest kan het nog een maand tot 6 maanden duren voor het wordt omgezet 😅

 


@RonaldM01 aan de andere kant van de kabel moet heel veel gebeuren!!!


Dat valt zo niet te zeggen @RonaldM01 . Pas als KPN Netwerk de aanleg als voltooid meldt kunnen de providers hun klanten gaan aanschrijven voor de migratie van koper naar glas. Heb jij al een KPN internet abonnement? Ik ontving een mail van KPN zo’n drie weken na de plaatsing van dat kastje.

Wij passen uw verbinding aan. De laatste stap naar glasvezel”

Een week later had ik de spullen in huis (Genexis XGS-PON ONT).


Dus als ik het goed begrijp, nu gisteren bij mij dit kastje is gemonteerd en getest kan het nog een maand tot 6 maanden duren voor het wordt omgezet 😅

 

 

Nee, bij mij was dat binnen een paar weken daarna geregeld. Wel zelf achteraan gegaan.


ja ik heb ook nu zo een glasvezel kastje in de meterkast... dus het gaat nog even duren 😞 jammer me internet is echt slecht nu maarjah is niet anders. Maar volgens mij als ik zelf zo een kastje nu bestel bij kpn die ik eroverheen moet doen voor glasvezel kan het al in principe werken ? of heb ik het verkeerd


Zodra KPN Netwerk de aanleg werkzaamheden heeft voltooid, krijgen de providers een signaal. Daarna zal provider KPN jou mogelijk snel een e-mail sturen om de migratie koper → glas in gang te zetten. Bij mij kwam dat mailtje zo’n drie weken na de plaatsing van het witte kastje (de FTU).


ja bij mii waa het eind september maar ik denk dat het lang duurt dan omdat het een heel atraat is of zelfs straten waar ze aanleggen. Maar bedankt