Skip to main content

Sinds gisteren (1-7) half 2 is er een storing in Veenendaal en op het storingenoverzicht wordt de tijd steeds met 4 uur opgeschoven. Er komt geen enkele berichtgeving vanuit KPN (ondanks inschrijvingen op het storingenoverzicht met de belofte updates via sms te geven). Door de scripts van de klantenservice te omzeilen is het gelukt een medewerker van de klantenservice te spreken te krijgen: Er kan geen prognose gegeven worden over de eindtijd van de storing want er is een (waarschijnlijk) een kabelbreuk, de voorbereidende werkzaamheden van de onderaannemer duren nog zeker de hele nacht (?) en pas om 10 uur morgenochtend zal diegene weer een update geven…

Waarom communiceert KPN zo slecht en niet eerlijk? Het heeft geen enkele zin om steeds de tijd met 4 uur op te schuiven als jullie nu al weten dat het veel langer gaat duren. En waarom moet dit zo lang duren? Waarom zetten jullie hier niet meer haast achter om het op te lossen?

Ik werk momenteel een aantal dagen thuis en kan dus helemaal niets doen. Maar KPN biedt niets als tussenoplossing als ik KPN niet als mobiele provider heb.

Wat mij betreft een zeer slechte ervaring met KPN.

Een storing is altijd heel vervelend  maar kpn heeft er geen baat bij om een storing langer te laten duren dan nodig. Bij een kabelbreuk komt er nogal wat kijken om dat te repareren.  Er moet een aannemer gevonden worden,  er moet vaak in geval van graven een vergunning worden aangevraagd bij de gemeente,  er moet een graafploeg naar toe die wellicht in een ander deel van het land bezig is, er moet een lasploeg naar toe om de kabel te lassen. Helaas is de tijd dat de mensen op werk zaten te wachten voorbij. Erger nog de krapte op de arbeidsmarkt is heel groot. Als u geen mobiel abonnement heeft bij kpn dan kan er natuurlijk ook geen bundel op gezet worden.  Het is zoals het is.


Ik denk dat @Joep1965 het heel mooi samengevat heeft, @Joan1327. Het mag voor zich spreken dat wij er alles aan doen om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Helaas komt er soms meer bij kijken dan vooraf verwacht. Daarom is een eindtijd inschatten ook moeilijk als we nog niet weten wat er precies moet gebeuren. Vandaar dat er in eerste instantie een blok van 4 uur aangehouden wordt. Deze wordt verschoven op het moment dat blijkt dat het toch langer gaat duren.

Ik snap dat het heel vervelend is om zonder internet te zitten, helemaal in een tijd waar veel thuisgewerkt wordt. Maar helaas kan ik de situatie niet anders maken dan ie is.

We zijn nu een aantal dagen verder. Voor zover ik kan zien, is de storing in Veenendaal opgelost. Kun je dit bevestigen?


Beste Joep en Denise, 

bedankt voor jullie reacties! Ik waardeer het dat jullie de tijd hebben genomen een duidelijk antwoord te geven!

Het probleem is inderdaad inmiddels opgelost, op woensdagavond was er gelukkig weer verbinding.

Uitleg (zoals jullie hebben gedaan) over wat er aan de hand is en wat wel en niet mogelijk is., helpt om als klant wat meer begrip op te kunnen brengen. En die uitleg/toelichting miste ik behoorlijk toen ik mijn bericht schreef. Als het max een dag duurt dan zij dat zo en is het vervelend maar is het begrijpelijk als er niet echt informatie wordt gegeven. Als het langer duurt en er geen enkele communicatie is, alleen het blok tijd dat al 2 dagen steeds opschuift met 4 uur en het niet mogelijk blijkt op een gewone manier contact te krijgen met de klantenservice wordt het moeilijker om begrip op te blijven brengen vanwege het tasten in het duister. Dan wordt de boodschap bij de storing dat ‘het internet misschien wat minder goed werkt’ iets wat ergernis gaat oproepen. Dus ik wil wel aan KPN de tip geven nog eens na te denken over hun communicatie bij een langer durende storing.

Daarnaast is het misschien een goed idee als alle providers nadenken hoe ze omgaan met dit soort situaties. Er lijken steeds vaker kabelbreuken te zijn door o.a. graafwerkzaamheden. Heeft het de aandacht hoe dit beter voorkomen kan worden of wat er als alternatief mogelijk is in de periode dat de storing nog niet opgelost kan worden? 

Wat de vergoeding betreft ben ik tevreden over de aanpak van KPN: het is gemakkelijk te regelen als je eenmaal de juiste pagina hebt gevonden, de storing en het bedrag (naar boven afgerond) staan al klaar, ik hoef alleen nog maar te bevestigen. Fijn!


Fijn om te horen dat alles weer goed werkt, @Joan1327! En bedankt voor je feedback, deze gaan we zeker meenemen.


Reageer