Inmiddels 2 dagen storing in dit postcodegebied. Wordt steeds weer 4 uur vooruit geschoven zonder uitleg. Wordt er eigenlijk wel aan gewerkt?
Noodpakket doen ze niet. Kan ik die niet ophalen in een winkel wellicht?of tijdelijk kpn simkaart gebruiken
Bedankt,
Zou iemand ons wellicht wel kunnen vertellen hoe lang dit gaat duren? Maakt het makkelijker om iets te regelen.Â
HoiÂ
Hoi Thomas,
kpn.com storing levert niets op. Daar wordt is de oplostijd 4 dagen steeds weer 4 uur (dus 24 keer) opgeschort zonder enige uitleg. bellen naar 0800-0402 levert ook niets op behalve dat er een storing is. Ze weten niet wat er aan de hand en al helemaal niet over oplossing. Enige wat ik te horen krijg is: rustig afwachten!!!
Storing is inmiddels wel opgelost. Ergste is dat niemand aan kan geven wat er aan de hand is en hoe lang het duurt.
Toch bedankt
Fijn dat de storing inmiddels is opgelost,
Wat er precies aan de hand was kan ik niet inzien, dus daar kan ik je ook niets over vertellen.
Hier sinds afgelopen maandag het zelfde probleem: geen internetverbinding meer door een storing in de glasvezelverbinding, wat meerdere aansluitingen in het postcodegebied 3131ZJ betreft.
Via de KPN app is te zien dat men het verwachte herstel van de storing op dezelfde dag om 12:00 uur zal zijn, na 12:00 uur aangepast naar 20:00 uur ‘s avonds en de volgende dag weer een datum/dag opgeschoven met dezelfde verwachte eindtijd die ook weer steeds mee-opschuift.
Persoonlijk denk ik dat het bij langdurige storingen voor de klant(en) wel zo prettig kan zijn als er enige uitleg wordt gegeven waarom de storing en het herstel hiervan langer duurt. Misschien aangevuld met een realistische verwachting voor het herstel inplaats van een geautomatiseerd systeem welke zonder enige info de datum en tijd blijft opschuiven.
Zakelijk hebben wij een KPN modem/router met een 4G USB stick er in, als backup voor wanneer het vaste internet zou wegvallen. Is het een idee om dit soort 4G USB sticks ook aan de particuliere klanten te verstrekken, zodat KPN deze automatisch kan activeren en deactiveren bij een storing en na het herstel van de storing?
Goed idee. Waarschijnlijk wel heel veel sticks en dat kost weer een hoop geld. Maar als je nu al zo'n stick op kan halen bij een winkel oid zou al heel veel schelen. Daar heb ik om gevraagd maar blijkt dan weer niet mogelijk.Â
Toch zou het fijn zijn als iemand bij KPN dit oppakt en er iets mee doet. Dus serieus indienen als oplossing bij langdurige storingen.Â
Als zakelijke klant van KPN kregen wij de USB 4G stick ongevraagd en gratis opgestuurd. Prima initiatief maar als dit voor particulieren dan niet mogelijk is, vind ik de tegenstelling met zakelijk wel erg groot. Zeker als het om klanten - zoals ik nu - gaat die al langer dan een week zonder glasvezel/internet zitten.
En zou het mogelijk zijn om te onderzoeken of de (Huawei) USB 4G sticks in de Box 12 passen en eventueel door KPN verstrekt kunnen worden aan particuliere klanten die lang zonder glasvezel/internet zitten?
Dat zal zeker gevolgen hebben voor de prijzen. Is dat het waard?Â
Bij langere storingen geeft KPN nu e een vergoeding in de vorm van korting op abo. Dat kost waarschijnlijk meer dan USB stick in de winkel op kunnen halen. Voordeel daarvan is dan ook nog eens dat gebruiker dan kan internetten etc.
Daar zou mijn voorkeur dan naar uit gaan ipv korting.
Â
Dat zal zeker gevolgen hebben voor de prijzen. Is dat het waard?Â
Â
Als KPN klanten langdurige storing hebben dan lijkt mij een USB 4G/5G stick een prima oplossing om de klant tevreden te houden. En het is plug-and-play, dus gewoon in de modem/router steken en er is weer internet, maar dan via het GSM netwerk. Dus voor leken ook prima te doen.
Als KPN klanten geld terug moet betalen/verrekenen voor langdurige onderbrekingen van de aansluiting dan is dit netto met alle administratieve handelingen misschien wel duurder dan een USB stick uitlenen.
Voor zakelijk snap ik de "noodzaak" om online te zijn wel. Voor consumenten is dat anders. Een internetaansluiting is geen eerste levensbehoefte. Het is niet leuk om zonder diensten te zijn maar meer is het niet. Daarbij ben je denk ik meer gebaat bent met de gratis grote bundels voor iedere kpn mobiel abonnement op het betreffende adres. De vraag is natuurlijk ook of bij een grote storing het mobiele netwerk voldoende capaciteit heeft voor extra aansluitingen.Â
Ik heb inmiddels de 4G USB stick van mijn zakelijke KPN aansluiting in de Box12 router gestopt en hierdoor in ieder geval weer internet. Niet snel maar voor nu voldoende.
Van buren die ook al 2 weken geen KPN glasvezel internet hebben, heb ik begrepen dat die nu ook een 4G USB stick opgestuurd hebben gekregen, dus KPN lijkt deze oplossing (inmiddels ook) al toe te passen voor particulieren.
Helaas ook dit probleem nu. Postcodegebied 9721SX. 5 dagen geen internet. Strooien met 100gb geen probleem. Oplossing ho maar. Niemand die iets weet.Â
Â
1 dochter abbo bij youfone. Moest maar even een extra data pakket kopen daar. Ongekend! Service uit het jaar 0
Â
Â
Â
Helaas ook dit probleem nu. Postcodegebied 9721SX. 5 dagen geen internet. Strooien met 100gb geen probleem. Oplossing ho maar. Niemand die iets weet.Â
Â
1 dochter abbo bij youfone. Moest maar even een extra data pakket kopen daar. Ongekend! Service uit het jaar 0
Â
Â
Â
Bellen met kpn
Bellen, drie keer gedaan. Helpt niks. Afschepen met extra data en belachelijke oplossingen die mij geld kosten. Als ik daar iets van zeg, dreigt men het gesprek te beëindigen terwijl ik verder gewoon netjes blijf.Â
Â
Â
Bellen, drie keer gedaan. Helpt niks. Afschepen met extra data en belachelijke oplossingen die mij geld kosten. Als ik daar iets van zeg, dreigt men het gesprek te beëindigen terwijl ik verder gewoon netjes blijf.Â
Â
Â
Heb je je profiel ingevuld met je klant gegevens er komt vanzelf een kpn moderator langs
Ja…. Ben benieuwd… nul vertrouwen.
Hier na bijna 4 weken weer een herstelde internetverbinding. Waarom het zo lang moest duren kon niemand van de klantenservice vertellen. Het enige wat duidelijk is, is dat storingen voor een deel uitbesteedt worden aan externe partijen en die moeten storingen op prioriteit afhandelen. In mijn geval bleek het een zgn. generieke storing waar 100+ woningen last van zouden hebben dus die zal eerder worden opgepakt dan een individuele storing.
Nou dat klinkt positief….Â
Goedemiddag
Â
Ik moet inhouden om niet lullig te reageren nu….Â
Â
Â
Ik moet inhouden om niet lullig te reageren nu….Â
Â
Â
Wat verwacht je dan
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.