Skip to main content
Vraag

Elke dag, meerdere keren per dag, geen internet verbinding

• July 7, 2025
  • 3 reacties
  • 111 keer bekeken

Omdat ik de hoop een beetje begin op te geven, en eigenlijk al heb geaccepteerd dat ik vreselijk internet heb, probeer ik het toch nog even met een vraag op dit forum.

Elke dag, meerdere keren per dag, heb ik geen internet verbinding. Dit duurt meestal ongeveer een minuutje, soms korter soms langer, en gaat al vele vele maanden door.

Dit probleem ervaar ik:

• Met een ethernet kabel verbinding
  • Met een wifi verbinding
  • Op meerdere (of al) mijn apparateren (die ik actief gebruik en dus op kan merken) met verschillende soorten hardware/software (macbook, iphone, windows desktop, samsung TV, etc)

Mijn setup:

• KPN Glasvezel
  • 4Gbit
  • V14 Box
  • Nokia ONT

Wat ik al heb geprobeerd wat geen verschil lijkt te maken:

• Enkel V14 box gebruiken
  • Extra/enkel ASUS router via waar ethernet of wifi gaat
  • Verschillende DNS servers geprobeerd (KPN default, Google, Cloudflare, Quad9)
  • Nieuwe ONT (nu Nokia van KPN monteur)
  • Binnenkomende glasvezel kabel ‘schoongemaakt’ (door KPN monteur) (schijnt boven gemiddeld ‘schoon’ te zijn)
  • IPv6 aan/uit
  • (Fabrieks)resets

Ik heb het idee dat ik alles al heb geprobeerd (misschien niet eens alles hierboven gemeld) en dat het geen verschil maakt. Zeker gezien het op al mijn apparaten lijkt te zijn, en de meeste van deze verbonden zijn met kabel. Wanneer ik wel verbinding heb werkt het top en snel. Midden in het browsen, een Teams call, kijken van videos, komt er ineens niets meer binnen voor soms meerdere minuten. Ik ben wel nog verbonden met het netwerk, maar geen data komt binnen.

Op telefoon laad de webpagina/video direct wanneer ik wifi uitschakel en op 4/5G zit.

Er zijn geen vaste momenten/tijden waarop het internet uitvalt. Gemiddeld is het 1x per uur, soms is het meerdere keren achter elkaar in een paar minuten tijd en dan een paar uur niet.

Dit probleem resulteert dat ik standaard op 4G zit op telefoon en regelmatig verbinding maak met mijn hotspot op mijn laptop, terwijl ik een rekening van 75 euro p/m krijg voor mijn KPN thuis internet.

Is er is wat ik nog kan doen? Ik heb al verhalen gelezen en gehoord over dat het te maken zou kunnen hebben met de verbinding buiten mijn huis. Als dat het geval is, hoe krijg ik voor elkaar dat hier serieus naar gekeken wordt? Eindeloos monteurs mijn kant op sturen die niets kunnen betekenen heb ik ook geen trek (meer) in.

Ik ben op het punt gekomen dat ik nadenk over een nieuwe (niet-glasvezel) verbinding. Dit topic is mijn laatste hoop. Wie of wat kan mij helpen?

3 reacties

• July 7, 2025

Even voor alle duidelijkheid: je heb een kpn Box 12 en een 4 Gb/s abonnement? Hoe doe je dat? Voor zover ik weet heb je voor 4 Gb/s een Box 14 nodig. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 7, 2025

Even voor alle duidelijkheid: je heb een kpn Box 12 en een 4 Gb/s abonnement? Hoe doe je dat? Voor zover ik weet heb je voor 4 Gb/s een Box 14 nodig. 

Dank Henk, dat is inderdaad een typfout van mij. Ik heb het aangepast naar Box 14.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 10, 2025

Goedemiddag ​@el42 en bedankt voor je bericht!

Allereerst bedankt voor je duidelijke uitleg en toelichting, dit zorgt ervoor dat ik al een redelijk beeld heb van de situatie. Enorm balen dat je zoveel hinder ondervindt met je verbinding. Je geeft ook aan dat je geen trek meer hebt dat er eindeloos monteurs worden gestuurd. Begrijp ik dan goed dat er al meerdere monteurs bij je zijn geweest om naar dit probleem te kijken? Mocht dat het geval zijn, dan ben ik ook even benieuwd naar hun bevindingen/conclusies. Kun je ook eens kijken hoe de lampjes branden van zowel het glasvezelkastje alsmede de Box 14 op het moment dat de verbinding wegvalt? Hier ben ik in eerste instantie wel even benieuwd naar. Hoor het in ieder geval graag van je en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen kijken wat er in dit geval nodig is!