Skip to main content

 Hallo!  Een paar dagen geleden probeerde KPN voor de laatste rekening geld van mijn rekening te halen, maar dat lukte niet.  Dus binnen een paar dagen heb ik het geld op de door KPN aangegeven bankrekening overgemaakt.  Vandaag werd ik weer van het geld afgehaald op de rekening.  Kunt u alstublieft uitleggen waarom?

Hallo @Rebeka1 , als de 1e automatische incasso mislukt, probeert KPN het na een paar dagen met een 2e automatische incasso nog een keer, lukt dat, dan is het klaar. Lukt dat niet dan krijg je een mail of SMS met een betaallink om de factuur alsnog over te maken. Dat is de procedure. Je hebt dus te vroeg handmatig betaald en je zou KPN even kunnen bellen via 0800 0402 om te overleggen over hoe en wat.

 


Hallo @Rebeka1 , standaard schrijft KPN de factuurkosten af via automatische incasso en doet dat in twee ‘pogingen’. Als je het dan ook handmatig overmaakt is dat dubbel. Op het moment dat er een dubbele betaling is gedaan, zal het systeem dat herkennen en het onverschuldigde bedrag binnen uiterlijk 14 dagen terugbetalen, mogelijk na verrekening met een andere uitstaande verplichting.


Hallo @Rebeka1 , standaard schrijft KPN de factuurkosten af via automatische incasso en doet dat in twee ‘pogingen’. Als je het dan ook handmatig overmaakt is dat dubbel. Op het moment dat er een dubbele betaling is gedaan, zal het systeem dat herkennen en het onverschuldigde bedrag binnen uiterlijk 14 dagen terugbetalen, mogelijk na verrekening met een andere uitstaande verplichting.

Helemaal juist. @Rebeka1 als je zeker weet dat jij het juist hebt overgemaakt kun je de automatische betaling ook storneren via internetbankieren. Je andere betaling wordt binnen enkele dagen verwerkt.