Skip to main content
Beantwoord

Er staat hier een straatkast open

• January 20, 2026
  • 13 reacties
  • 240 keer bekeken

Straatkast (Schapendreef , 3034ZL Rotterdam) staat al enkele maanden open en is ondanks telefonische meldingen nog niet gesloten.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Robcat 

Dit is een officiële straatkast van Ziggo, dat staat o.a. op de sticker in de kast zelf, maar je kunt het ook zien aan de coax-kabels die erin zitten.
Elke groene coax-kabel die je zit zitten, gaat naar een bepaalde woning in de buurt.

Even doorgeven aan Ziggo dus, via telefoonnummer: 0900-1884 (lokaal tarief).

13 reacties

• January 20, 2026

Deze kast is van Ziggo. Niet van KPN. 

Staat zelfs op de sticker aan de linker kant in de kast.

JanD
Superuser
  • January 20, 2026

Inderdaad ​@Robcat dat is géén KPN, maar van de Kabelboer, Ziggo bijvoorbeeld.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Robcat 

Dit is een officiële straatkast van Ziggo, dat staat o.a. op de sticker in de kast zelf, maar je kunt het ook zien aan de coax-kabels die erin zitten.
Elke groene coax-kabel die je zit zitten, gaat naar een bepaalde woning in de buurt.

Even doorgeven aan Ziggo dus, via telefoonnummer: 0900-1884 (lokaal tarief).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

Een gebruiker van de Ziggo community heeft het al in hun topic geplaatst. 

Community VodafoneZiggo | Openstaande wijnkast van Ziggo gespot? Meld het op de community 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Je was net iets sneller dan ik.
Dus heb mijn tekst gelijk maar aangepast, gezien het inmiddels al bekend is bij Ziggo via de bewuste topic op hun community.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

In dit geval is ie daar ook net gemeld ​@Michel.uit.Arnhem 

Ik vermoed door dit topic. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 20, 2026

Verbaast me wel altijd een beetje, bijna altijd als er hier topics worden geopend over een openstaande kast betreft het een versterker of verdeler van ziggo. 

Bij ons moeten we het melden als we een kast openen, dit omdat er sensoren in zitten welke een medewerker aansturen als ze zien dat de deur open is en er geen monteur zich heeft gemeld om er aan het werk te zijn. Je zou verwachten van een bedrijf als ziggo dat ze ook zoiets zouden hebben.

• January 20, 2026

Zou er stroom aanwezig zijn in zo'n straatkast van Ziggo? Ik zie het eigenlijk niet zitten op de foto's. Dan valt het ook niet mee om er een sensor in te maken ofzo. Kan natuurlijk met batterijen. Maar die zijn ook telkens leeg.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2026

Nou .... zo te zien aan alle reacties is het dus voor/van Ziggo 🙈 ... de reden dat ik het bij KPN wilde melden is dat de kast is open blijven staan nadat er een monteur van KPN (tenminste, hij reed in een busje met KPN erop) hier in de straat bezig was geweest en ook omdat ik zelf KPN heb en dit de dichtsbijzijnde kast is en ik er van uitging dat mijn aansluiting hier ook vandaan kwam.  Maar zo te zien is de melding al door anderen aan Ziggo doorgegeven dus thanks 👍

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Bij ons moeten we het melden als we een kast openen, dit omdat er sensoren in zitten welke een medewerker aansturen als ze zien dat de deur open is en er geen monteur zich heeft gemeld om er aan het werk te zijn.

Toch zag ik vorige jaar op Koningsdag een straatkast die op een kier stond, die vast niet die middag opengemaakt was. (Maar goed, misschien ook wel.)

Ik vond het toen nog best gedoe om het juiste telefoonnummer te vinden. Jammer dat er geen telefoonnummer op die kasten staat! Of überhaupt een bedrijfsnaam.

Het nummer dat ik van 0800-0402 kreeg, namelijk 0800-0150, bleek niet goed. Misschien omdat ik het een “wijkkast” noemde. Maar de medewerker op dat nummer ging wel op zoek in een ander systeem. Uiteindelijk gewoon de deur en het slot dichtgedrukt en dat was genoeg, dus toch in 10 minuten voor elkaar zie ik nu in mijn telefoonlogboek.

Er stond ook een fiets voor:

Deur glasvezelstraatkast op een kier
Slot glasvezelstraatkast open

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 20, 2026

0800-0150 is hier zeker het juiste nummer voor. En misschien stond die kast dicht genoeg dat de sensor contact had, dat kan ik zo niet beoordelen.

Maar ook bij ons worden zeker wel eens fouten gemaakt, we zijn mensen. Maar ik vindt het in ieder geval opvallend.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

0800-0150 is hier zeker het juiste nummer voor.

Misschien kwam ik via dat (goede) nummer alsnog bij de verkeerde storingsmonteur. (Het was natuurlijk een vrije dag.) Ik weet alleen nog dat mijn gebruik van “wijkkast” voor wat verwarring zorgde. 😎

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb hier even in dit topic gesnoeid. Interessante discussie maar wel off-topic. Dit is dan ook de reden dat de berichten zijn verwijderd.