Skip to main content

Ik heb nooit de overstap van koper naar glasvezel besteld, maar toen ik toevallig in de app 'mijn kpn' keek las ik dat ik vanaf dinsdag a.s. zelf mijn aansluiting kan maken.

Er ligt inderdaad glasvezel in huis, maar extra hardware om de glasvezel aan mijn modem te koppelen heb ik niet.

Er schijnt ook meteen 200 Mbit te zijn besteld. Ik heb aan 100 Mbit genoeg.

Hoe kan ik die bestelling inzien en/of aanpassen?

wanneer is deze glasvezel aangelegd , op een geven moment stopt kpn met leveren over koper als glas beschikbaar is 


Dat is ergens in oktober vorig jaar geweest. Ik heb alleen nog steeds geen bericht dat de aansluiting werkt, de laatste stand van zaken is dat er nog ergens in het netwerk een fout zou zitten en dat ze ook in huis nog wat moeten doen.

Mij is ook nog niet gevraagd om te kiezen welke provider ik wil.

Het glasvezelnetwerk hier is niet van kpn, maar van rekam.

Kpn heeft ook niet gevraagd welke snelheid/abonnementsvorm ik zou willen.


Hoi @KarelE_60 .  Dit vraagt om wat meer onderzoek. Ik wil graag meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Thx, done!


 

Het glasvezelnetwerk hier is niet van kpn, maar van rekam.

Niet helemaal correct, Rekam is de partij die over het kabelnetwerk gaat. KPN verzorgt (in nauwe samenwerking met Rekam onder de naam ‘Glasdraad’ voor) de uitrol en aanleg van glasvezel.

Meer hierover staat overigens ook op de website van KPN en is hier te vinden.

 


@Erwin_ 

 

Thx, mijn profiel is bijgewerkt.


Hoi @KarelE_60 . Ik heb wat onderzoek gedaan.

Je zit in een zogenaamde migratie.  Je hebt nu een koperverbinding en die gaan wij upgraden naar glasvezel.  Daarna zal het kopernetwerk gefaseerd afgesloten worden.

Dit gebeurt niet eerder voordat glasvezel bij jou werkt. 

Het lijkt er op dat de techniek in de wijkcentrale nog niet klaar is.  Wat je nu ziet is dat er telkens automatisch herpland wordt.  Dit zijn automatisch gegeneerde datums door het systeem die uitgaan van bepaalde voorspellingen/verwachtingen.  Zekerheid heb je echter pas als KPNNetwerk de glasvezellijn bij ons heeft aangemeld.  Je zult dan een mail krijgen dat je verbinding klaar is om te gaan gebruiken. Vermoedelijk is er, als dat moment is aangebroken ook een monteur nodig.  

Kun je een foto laten zien van je glasvezelkastje?


Dit is mijn glasvezelkastje


Dit is mijn glasvezelkastje

Die hebben ze lekker opgehangen, aangezien de NTU er ook nog overheen moet.


Dit is mijn glasvezelkastje

Die hebben ze lekker opgehangen, aangezien de NTU er ook nog overheen moet.

Kan een beetje optisch bedrog zijn. Maar op het eerste gezicht lijkt het idd niet ideaal opgehangen. 


Het kastje is niet aan de muur bevestigd. Die moest nog gestuct worden toen de glasvezel werd doorgeblazen.

Ik heb het voor de foto even ingeklemd tussen wcd en een kast.


Reageer