Skip to main content
Vraag

Er zijn 20 glasvezelaansluitingen overgeslagen in ons gebouw

• September 25, 2025
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In ons gebouw hebben we al meer dan 2 jaar glasvezelaansluiting, maar niet allemaal.

Door communicatiestoringen hebben 20 appartementen (van de 253)nog steeds geen aansluiting

de kabels moeten nog getrokken worden in het gebouw.

Er is al diverse malen gevraagd om het karwei eindelijk af te maken maar er gebeurt niets en we krijgen ook geen antwoord. 

Als KPN het te duur vind zeg dat dan en niet van “wij bellen u terug”

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 25, 2025

Dag ​@De4werelden hiervoor is de netwerkbeheerder het aanspreekpunt. Hier ben je bij de provider kpn die pas in aktie komt als de aansluiting er is. Het telefoonnummer is 088 006 37 44

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 27, 2025

Mijn eerste advies is inderdaad om dan contact te zoeken met de netwerktak die verantwoordelijk is voor de infrastructuur. Vaak zijn dit complexe situaties waarbij er van meerdere partijen en eigenaren. Loopt dit niet via de Vereniging van Eigenaren in dit pand?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 27, 2025

De VvE geeft alleen toestemming aan Kpn om in het gebouw te werken.

En namens de bewoners vraag ik dus nu hoe waarom er 20 nog niet aangesloten zijn.

• September 27, 2025

Waarschijnlijk waren die mensen niet thuis toen de monteurs langs kwamen? Die gasten werken vaak zat gewoon van deur tot deur zonder afspraken te maken.

Is er misschien sprake van de kabels door meterkasten van onderburen doorgetrokken moeten worden? Als die niet meewerken laten ze je ook snel zitten.

Bedenk je ... er zijn vele 10duizenden adressen in Nederland waar nog glasvezel aangelegd moet wirden. Als het ergens in een appartementcomplex/flat een beetje moeilijk gaat bij bepaalde adressen, dan laten ze die adressen gewoon zitten. Dan gaan ze door naar andere adressen waar het wel makkelijk gaat. En dan komen ze niet meer terug. Waarom zouden ze? Ze worden betaald per adres. Niet per uur.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 30, 2025

De VvE geeft alleen toestemming aan Kpn om in het gebouw te werken.

En namens de bewoners vraag ik dus nu hoe waarom er 20 nog niet aangesloten zijn.

Goedemorgen ​@De4werelden. Dan moeten we dat eens gaan uitzoeken. Ik kan niet beloven dat ik meteen een antwoord op tafel kan krijgen maar zou je mij een privébericht kunnen sturen met de betreffende postcode en getroffen huisnummers dan zal ik dat intern navragen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 1, 2025

Beste Remco,

Hoe kom ik aan jouw priveadres om een lijst op te sturen..

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 1, 2025

Beste Remco,

Hoe kom ik aan jouw priveadres om een lijst op te sturen..

Beste ​@De4werelden even op de profielafbeelding van ​@Remco van KPN klikken en dan op stuur bericht klikken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb je privébericht ontvangen ​@De4werelden, dank voor de assist ​@JanD! Ik ga op onderzoek uit! Zodra ik meer informatie beschikbaar heb zal ik dat met je delen.

We houden contact!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@De4werelden. Ik heb inmiddels wat meer informatie gekregen over de situatie. Voor de laatste aanleg van deze 20 verbindingen moet er een laatste afstemming plaats vinden met een specifieke bewoner. 

Ik stuur je zo nog even een privébericht voor wat aanvullende informatie. Nogmaals, eerlijkheidshalve, ik kan niet beloven dat ik het kan oplossen maar ik ga mijn best doen.