Skip to main content

Ik heb een breuk in mijn y kabel.

Alles wat ik ook probeer ik kan nergens er 1 vinden

Alleen via zakelijk van kpn. Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe krijg?

Erg vervelend dat wifi steeds wegvalt nu

Hallo @Janneman88 dus je hebt wel goed internet, maar minder goede wifi?


@JanD  Klopt alle internet met vaste utp kabel werkt goed.

Alleen de wifi niet. Constant verbonden zonder internet.

 

Heb router al meedere malen van de stoom gehad. Dit werkte niet. Ook al gereset ook dit werkt niet.

In de y kabel zit een breukje bij de aansluiting op de router


Ik heb een breuk in mijn y kabel.

Alles wat ik ook probeer ik kan nergens er 1 vinden

Alleen via zakelijk van kpn. Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe krijg?

Erg vervelend dat wifi steeds wegvalt nu

Je mag deze in de KPN webshop ook gewoon als consument kopen hoor. Dan komt er alleen nog BTW bij de getoonde prijs. In dit geval dus 4,50+0,95


@Ward_ 

 

Dat wil dus helaas niet.

Hij blijft op zakelijk. Als ik het particuliere wil zoeken bestaat het niet.

Alleen via zakelijk. 

En als ik wil gaan inloggen wil dat niet omdat ik niet zakelijk ben


Je hoeft niet in te loggen, gewoon doorklikken op de button ‘betalen met ideal’...


Hallo @Janneman88 , je hoeft niet eens in te loggen, je hoeft zelfs geen kpn klant te zijn om in de shop te kopen.het enigste verschil met  de consumentenkoop is dat de prijzen exclusief 21% BTW.

Maar als je wèl goed internet hebt als vanouds ligt het ook niet aan de kabel, anders zou je ook slecht vast internet hebben

 


@JanD 

 

Waar zou het dan aan kunnen liggen?

Er is namelijk niks veranderd 


Hallo @Janneman88 , welk merk en type modem heb je?


@Janneman88 Als je de mogelijkheid hebt om een laptop of computer eenmalig met een UTP kabel aan te sluiten op je Experiabox (1 van de gele poorten) dan kan je checken of je internet wel gewoon werkt op normale maximale snelheid (speedtest).

Zo niet, dan zal het de breuk in de kabel zijn, maar zo wel, dan ligt het niet aan de kabel maar aan de wifi. En dus waarschijnlijk aan iets in het modem, of ergens anders in je netwerk.


@Ward_  @JanD 

 

Heb wel gewoon internet via de utp kabel.

 

Ik heb een experia v 10 a

Als ik alles opnieuw opstart doet wifi het weer maar na een uurtje ofzo krijg ik weer de melding zonder internet.

De rest van mijn wifi apparatuur word er ook uit gegooit en geven ook aan geen internet.

 

Heb eerst ruim 15 sec de stekker er uit gehad. Dan gaat het een uurtje goed.

Heb hem ook al gereset. En ben ook alweer in de modum geweest om wachtwoorden te veranderen.

Alles lijkt dan tr werken. Maar na paar uur heb ik weer geen internet.

 

Heb wel netwerk overgens


@Ward_  @JanD 

 

Heb wel een infrarood paneel met wifi dicht bij de experia box hangen zou deze constant het netwerk verstoren?


Hallo @Janneman88 wat noem je dichtbij, alles wat minder dan een halve  meter bij elkaar staat kan verstoring geven, dus houd de minimale afstand van een ½ meter aan.

Dat geldt voor alle draadloze apparaten inclusief DECT-telefoons, babyfoons, magnetrons etc. etc.

 


@Ward_  @JanD 

 

Heb wel gewoon internet via de utp kabel.

 

Ik heb een experia v 10 a

Als ik alles opnieuw opstart doet wifi het weer maar na een uurtje ofzo krijg ik weer de melding zonder internet.

De rest van mijn wifi apparatuur word er ook uit gegooit en geven ook aan geen internet.

 

Heb eerst ruim 15 sec de stekker er uit gehad. Dan gaat het een uurtje goed.

Heb hem ook al gereset. En ben ook alweer in de modum geweest om wachtwoorden te veranderen.

Alles lijkt dan tr werken. Maar na paar uur heb ik weer geen internet.

 

Heb wel netwerk overgens

Maar dat verandert het hele topic. Als je wel gewoon constant internet hebt via een UTP kabel, dan komt het signaal dus wel goed binnen in je Experiabox. En dus is de Y-kabel niet kapot.

In dat geval zou ik inderdaad verder kijken naar de tips die hier gegeven worden. Of anders KPN bellen om te kijken of je een nieuw modem nodig hebt.

PS: je kan geen V10a hebben. Alleen de V10 is geschikt voor pairbonding, hetgeen jij hebt als er een Y-kabel is gebruikt.


@JanD is binnen een halve meter.

Heb het verplaatst zit nu ruim een meter er vanaf.

Zou kijken hoe het nu gaat.

 


@Ward_ ik heb toch echt die y kabel.

Heb hiervoor wel een andere experia box gehad. En dit is zo aangesloten door de kpn monteur.

Er is een keer een router kapot gegaan en deze er weer voor terug gekregen.

 

Zou deze box anders aangesloten moeten worden dan?

Hoe ik heb nu heb was advies van kpn


Hallo @Janneman88 je zou onderstaande modem dan moeten hebben:

Internet | Experia Box v10 | Youfone


@JanD 

Die heb ik niet. Heb echt een 10 a


@NHendriks Pairbonding vereist toch nog steeds een V10? En geen V10A of een Box 12?

 

@Janneman88 Voor je probleem lijkt het me ook niet uit te maken. Je had al geconcludeerd dat de UTP-bekabelde aansluiting prima werkt. Dus het probleem zit in de router (software, Wifi antennes, etc..) dan wel in een externe factor in of rond je huis die stoort.


@Janneman88 

Welk y-kabeltje heb je het steeds over?

Y wil zeggen 3 aansluitingen. Tussen welke 3 punten zit dit kabeltje?


@Vlijm 

Dat is de omgebouwde telefoon ingang van huis.

De doorzichtige en de blauwe die nu in de muur zit en dan na 1 gaat in de dsl aansluiting van de modum


@Janneman88 

En als je 1 van de 2 (doorzichtig of blauw) loshaalt, wat gebeurt er dan?

Probeer eens eerst de doorzichtige en daarna een keer de blauwe.

Daar zou je verbinding niet slechter van mogen worden, mogelijk zelfs beter.


@Vlijm Als KPN besluit om bij iemand pairbonding toe te passen, dan worden beide aderparen aan de kant van de centrale of straatkast op een aparte poort van de Dslam gezet. Er komen dus twee signalen tegelijk binnen bij de klant op het ISRA punt. Vanaf dat ISRA punt loopt dan een Y kabel vanaf die twee poortjes naar het ene DSL poortje van de Experiabox. Dat is alles. Hier een foto van die kabel (en het ISRA punt dat er voor nodig is in huis)

Maar dan nog: aangezien de internetverbinding alleen via Wifi slecht werkt en wegvalt kan dat niet aan dat kabeltje liggen. Of aan de verbinding met het ISRA punt.

 


@Ward_ 

Maar wat doet de 10a met dit bonded signaal? Deze is hier immers niet geschikt voor.


@Ward_ 

 

Heb dit nu al.ruim 8 maand zo zonder problemen.

Die beginnen sinds 3 a 4 dagen


@Ward_

Maar wat doet de 10a met dit bonded signaal? Deze is hier immers niet geschikt voor.

Klopt, dat meende ik ook. Maar dan nog maakt het niet uit voor het probleem van de vraagsteller. Hij geeft aan dat alles goed werkt volgens verwachting als hij met een UTP kabel op een computer werkt. Dus er zit iets in de wifi dat niet goed werkt. Daarom ben ik niet verder gegaan op het vraagstuk v10/V10a en wel of geen pairbonding.