Skip to main content

Ik heb net een erg onvriendelijke en geirriteerde KPN medewerker aan de deur gehad. Ik had nog niet gereageerd op de briefjes in de brievenbus over het aanleggen van glasvezel, en hij was ook al heel vaak aan de deur geweest, en als ik nu niet zou instemmen met gratis aanleggen glasvezel ging het me later geld kosten, en als ik niet instemde ging hij me nu als weigeraar noteren etc, etc. Er was geen woord tussen te krijgen, het was een erg onaangename ervaring. Dit lijkt me niet de juiste methode om klanten te winnen.

Vermoedelijk gaat het hier om puur de aanleg van de glasvezel naar je huis toe.
Hier kun je toestemming voor geven, maar je bent vervolgens NIET verplicht om een abonnement af te sluiten.

 

Wanneer je geen toestemming geeft voor de aanleg, slaan ze je woning over. Wil jij of volgende bewoner later alsnog glasvezel, dan betaal je vaak wel voor de aanleg naar de woning toe.

Qua klantvriendelijkheid, dan wel betere uitleg is uiteraard wel een verbetering mogelijk…..


Goedemorgen @Antonia Brouwer en welkom hier op ons forum.

Dat is inderdaad geen aangename ervaring afgaande op je beschrijving en voor wat het waard is, wil ik je namens KPN oprechte excuses aanbieden voor de manier waarop dit is verlopen. Hopelijk was dit eenmalig!


kpn.com/misleiding

 


Ik snap ook niet dat dit zo gaat. Toen er bij ons 12 jaar geleden glasvezel werd aangelegd kregen we een brief van de aannemer waarin werd uitgelegd dat er glasvezel werd aangelegd, dat daar de straat voor open moest, maar voortuintjes e.d hoefden niet opengespit te worden, want de aansluiting van de straat naar de huizen werd ondergronds ‘geschoten'. Ook werd er duidelijk gezegd dat je niet verplicht was om een abonnement te nemen, het ging puur om de aanleg van het glasvezelaansluitpunt. Later is er wel iemand aan de deur geweest met een folder met aanbod voor een glasvezel-abonnement van Reggefiber, maar ik heb toen gezegd dat ik klant wilde blijven bij XS4All en zou wachten tot die met glasvezel-abonnementen zou komen. Dat was geen enkel probleem.

 

Dus, laat het aansluitpunt gewoon aanleggen, en je mag zelf beslissen bij wie en wanneer je glasvezel neemt, als je dat nodig vind, uiteraard. Als je het later alsnog laat doen kunnen de kosten oplopen tot €1500. Voor koopwoningen is het ook een verkoopargument als er glasvezel ligt.