Skip to main content

Iemand aanwezig die inmiddels (automatisch) overgezet is van XS4ALL naar KPN? Hoe zijn die ervaringen? Liep het soepel? Zijn er problemen geweest? Werkt nu alles na behoren of mist nog iets? Veel handmatig werk nodig (modem of tuner instellingen bijvoorbeeld)? Alle ervaringen zijn welkom!

Inmiddels de brief ontvangen, dus ook in afwachting van migratie. Best spannend, aangezien ik sinds januari 1998 al abonnee ben… eerst met inbellen en daarna, vanaf 2003, xDSL verbinding. Slechts één  dag een paar uur geen verbinding gehad, had te maken met een al te ijverige graafmachine bij straat werkzaamheden… helpdesk was/is perfect. Hopelijk blijft dat ook zo!


De helpdesk blijft bestaan met dat verschrikkelijke nummer uit 020 😅


De helpdesk blijft bestaan met dat verschrikkelijke nummer uit 020 😅

Haha, ja, die 020 nummer was dan inderdaad minder. Maar verder ruim 20 jaar tevreden klant van XS4ALL. Nu maar hopen dat het zo blijft.


‘t Blijft een dingetje… 020 😜


Hoi @Joris62

De overgang hoort natuurlijk helemaal vlekkeloos te verlopen. Deel ook vooral jou ervaring over hoe de overgang verloopt. Als wij je ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het ook graag. 


Uiteraard hou ik de vinger aan de pols en zal ik mijn ervaringen optekenen


Slechts één  dag een paar uur geen verbinding gehad, had te maken met een al te ijverige graafmachine bij straat werkzaamheden… helpdesk was/is perfect. Hopelijk blijft dat ook zo!

Ik ben al vele vele jaren abonnee van kpn (planet internet) en in al die tijd heeft mijn Internetverbinding er niet meer dan een uurtje of vijf uitgelegen. Die ervaring die je bij XS4ALL hebt gehad kan dus best voortgezet worden.


Ik heb er ook alle vertrouwen in, aan het forum kan het niet liggen… 😏


Ik heb heel veel storingen met de tv sinds de overgang. De tv stopt soms, het beeld gaat op freeze, het beeld vertraagt of de tv gaat helemáál uit. Soms krijg ik een bericht in beeld met ern foutcode. Ook bij  het kijken van opnames dezelfde klachten..... wat kan ik daaraan doen. Ik heb dit nooit eerder gehad.


Ik heb heel veel storingen met de tv sinds de overgang. De tv stopt soms, het beeld gaat op freeze, het beeld vertraagt of de tv gaat helemáál uit. Soms krijg ik een bericht in beeld met ern foutcode. Ook bij  het kijken van opnames dezelfde klachten..... wat kan ik daaraan doen. Ik heb dit nooit eerder gehad.

Maak even een eigen topic aan met dit probleem, anders loopt alles door elkaar heen. Wat heb je tot nu toe al gedaan behalve je klachten posten op dit forum? En hoe ziet uw netwerk eruit? Verder is het verstandig om je gegevens in je profiel aan te vullen zodat een moderator eventueel kan meekijken als dat nodig is. 


Helaas ondervind ik nu hinder van de overgang via een mail app die ik gebruik.

Mail die ik altijd heb kunn verzenden wordt nu geblokt door de kpn filters zij bepalen wat je wel en niet mag gebruiken op deze manier en dat is bijzonder irritant als jrue dan met kpn mailt is het doodleuk gebuik maar een andere app. Ja maar hoezo dan ik heb jaren en jaren gebruik gemaakt via xs4all van deze app. En bij KPN doodleuk geen enkele inzet op dit door hun veroorzaakte probleem leg het maar weer bij de klant neer en dat is nu juist waarom ik bij een andere partij zat omdat om 1 of andere reden het KPN niet lukt hun mensen klant vriendelijk te maken en dat is zo irritant.

 

bijkomstigheid gisteren gemaild met kpn dat 1 mail adres door hen geplokt wordt vandaag allemaal via die app geblokt door kpn (heel toevallig)

 

Dat iets hapert is acceptabel maar dat medewerkers bij kpn geen enkele norm besef en klant vriendelijkheid hebben dat is en blijft schokkend. vanaf mail 1 is het los het zelf maar op wij komen niet in beweging (hoezo je bent maar een nummer)

 

en dan kom je in het volgende terecht waar moet je zijn om verhaal te halen bij KPN of xs4all contract loop bij xs4all en verantwoordelijkheid techniek bij kpn hmmm en nog iets is het iemand al opgevallen dat je voor je xs4all abonnement meer betaald dan bij KPN terwijl je nu dezelfde ergernissen hebt en kpn diensten weg gehaald heeft die te lastig waren voor KPN maar toch ben je als xs4all klant duurder uit!

 

voor de duidelijkheid, Ja ik was/ben xs4all klant geworden vanwege de HELPDESK en de korte lijntjes tussen de afdelingen daar. niet omdat ik een hekel heb aan kpn maar grote moeite heb met de service gerichtheid van de medewerkers bij KPN als je een probleem hebt wil je geholpen worden niet met  (het komt door jou zelf zoek het maar uit maar met een constructieve oplossing en tja als het dan door mij komt dan uiteraard zal ik met schaamrood op de kaken het oplossen echter zover komt het nu nooit bij kpn want dat is het eerste wat ze roepen het komt door jou en daar blijven zij dan vervolgens een mail of tien over door gaan “zie onze vorige mail zucht….)

 

 

dus tja welkom bij kpn


Als het goed is heb je van xs4all een brief en folder gehad, toch? Daarin staat het ‘oude’ xs4all helpdesk nummer, te weten:

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur


Mail die ik altijd heb kunn verzenden wordt nu geblokt door de kpn filters zij bepalen wat je wel en niet mag gebruiken op deze manier en dat is bijzonder irritant als jrue dan met kpn mailt is het doodleuk gebuik maar een andere app. Ja maar hoezo dan ik heb jaren en jaren gebruik gemaakt via xs4all van deze app.

Welke mail app gebruik je dan?


Als het goed is heb je van xs4all een brief en folder gehad, toch? Daarin staat het ‘oude’ xs4all helpdesk nummer, te weten:

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

ja dat klopt, die heb ik als eerste gebeld, maar tot hun spijt konden zij niet anders dan mij doorverwijzen naar kpn omdat dit gedeelte nu niet meer onder xs4all beheer valt dus waarmee er geen lijntjes meer zijn met de “kpn” afdeling!


Als het goed is heb je van xs4all een brief en folder gehad, toch? Daarin staat het ‘oude’ xs4all helpdesk nummer, te weten:

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

is er ook niet sneller opgeworden langer dan 30 minuten in de wacht gestaan 😉

 


Mail die ik altijd heb kunn verzenden wordt nu geblokt door de kpn filters zij bepalen wat je wel en niet mag gebruiken op deze manier en dat is bijzonder irritant als jrue dan met kpn mailt is het doodleuk gebuik maar een andere app. Ja maar hoezo dan ik heb jaren en jaren gebruik gemaakt via xs4all van deze app.

Welke mail app gebruik je dan?

het gaat om de mymail app van mgl my.com cyprus


Mail die ik altijd heb kunn verzenden wordt nu geblokt door de kpn filters zij bepalen wat je wel en niet mag gebruiken op deze manier en dat is bijzonder irritant als jrue dan met kpn mailt is het doodleuk gebuik maar een andere app. Ja maar hoezo dan ik heb jaren en jaren gebruik gemaakt via xs4all van deze app.

Welke mail app gebruik je dan?

het gaat om de mymail app van mgl my.com cyprus

Als ik de meldingen bij de app in de Google Play store lees dan hebben meerdere mensen er sinds enkele dagen last van dat ze geen mail meer kunnen sturen via die app. De vraag is dus of de oorzaak wel bij KPN gezocht moet worden.


Mail die ik altijd heb kunn verzenden wordt nu geblokt door de kpn filters zij bepalen wat je wel en niet mag gebruiken op deze manier en dat is bijzonder irritant als jrue dan met kpn mailt is het doodleuk gebuik maar een andere app. Ja maar hoezo dan ik heb jaren en jaren gebruik gemaakt via xs4all van deze app.

Welke mail app gebruik je dan?

het gaat om de mymail app van mgl my.com cyprus

Als ik de meldingen bij de app in de Google Play store lees dan hebben meerdere mensen er sinds enkele dagen last van dat ze geen mail meer kunnen sturen via die app. De vraag is dus of de oorzaak wel bij KPN gezocht moet worden.

het is in mijn geval een iphone app en ik heb gelijk met een ander email adres (niet van kpn of xs4all een testje gedaan vanuit de app en die werkt gewoon. Ik ben nu ook met de ontwikkelaar in gesprek en die gaat nadat hij mijn email adressen heeft gekregen en de smtp pop gegevens de boel om kpn heen gooien of zo iets!

 

het gekke is het gaat dus alleen om versturen van emails bij kpn het ontvangen gaat prima


Ik ben nu ook met de ontwikkelaar in gesprek en die gaat nadat hij mijn email adressen heeft gekregen en de smtp pop gegevens de boel om kpn heen gooien of zo iets!

Succes.

Ik hoop overigens niet dat jij zomaar jouw emailadres en bijbehorend wachtwoord aan die ontwikkelaar hebt gegeven. En als dat toch zo is, dan raad ik je aan om dat wachtwoord op zeer korte termijn te wijzigen.


Ik ben nu ook met de ontwikkelaar in gesprek en die gaat nadat hij mijn email adressen heeft gekregen en de smtp pop gegevens de boel om kpn heen gooien of zo iets!

Succes.

Ik hoop overigens niet dat jij zomaar jouw emailadres en bijbehorend wachtwoord aan die ontwikkelaar hebt gegeven. En als dat toch zo is, dan raad ik je aan om dat wachtwoord op zeer korte termijn te wijzigen.

Nee zeker niet geen wachtwoorden die geef ik idd nooit het gaat alleen om de email adressen en de algemene pop smtp gegevens van xs4all / kpn 🤣


Ik ben nu ook met de ontwikkelaar in gesprek en die gaat nadat hij mijn email adressen heeft gekregen en de smtp pop gegevens de boel om kpn heen gooien of zo iets!

Succes.

Ik hoop overigens niet dat jij zomaar jouw emailadres en bijbehorend wachtwoord aan die ontwikkelaar hebt gegeven. En als dat toch zo is, dan raad ik je aan om dat wachtwoord op zeer korte termijn te wijzigen.

Nee zeker niet geen wachtwoorden die geef ik idd nooit het gaat alleen om de email adressen en de algemene pop smtp gegevens van xs4all / kpn 🤣

Gelukkig.

Ik vind het overigens ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die pop gebruiken voor mail op mobiele apparaten. Ook het opslaan van mails op een andere server (zoals die van Google) is wat mij betreft uit den boze.

Ik heb één PC thuis die o.b.v. POP met de mailserver van KPN verbonden is zodat er een mail archief opgebouwd wordt. Alle andere (mobiele) apparaten gebruiken imap, dat heeft mijns inziens enorme voordelen.


Ik ben nu ook met de ontwikkelaar in gesprek en die gaat nadat hij mijn email adressen heeft gekregen en de smtp pop gegevens de boel om kpn heen gooien of zo iets!

Succes.

Ik hoop overigens niet dat jij zomaar jouw emailadres en bijbehorend wachtwoord aan die ontwikkelaar hebt gegeven. En als dat toch zo is, dan raad ik je aan om dat wachtwoord op zeer korte termijn te wijzigen.

Nee zeker niet geen wachtwoorden die geef ik idd nooit het gaat alleen om de email adressen en de algemene pop smtp gegevens van xs4all / kpn 🤣

Gelukkig.

Ik vind het overigens ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die pop gebruiken voor mail op mobiele apparaten. Ook het opslaan van mails op een andere server (zoals die van Google) is wat mij betreft uit den boze.

Ik heb één PC thuis die o.b.v. POP met de mailserver van KPN verbonden is zodat er een mail archief opgebouwd wordt. Alle andere (mobiele) apparaten gebruiken imap, dat heeft mijns inziens enorme voordelen.

Ben ik helemaal met je eens  is ook wellicht verwarrend van mijn kant geweest ik gebruik ook imap op alle apparaten! het is wel vreemd dat ik bij die app dat je dit soort zaken niet zelf kan instellen. maar het is wbt de indeling een fijne app en overzichtelijker dan die van apple zelf die alles op 1 hoop gooit als je meerdere mail accounts hebt. maar blijft vreemd dat ik de ontwikkelaar hiervoor moet inschakelen. Maar omtdat het in de apple store staat al vele jaren zal het wel goed zijn!


Wij zijn ook overgegaan van xs4all naar kpn wat een drama we hebben een telefooncentrale die heeft er 2,5 dag uit gelegen omdat ze niet een weten hoe hun eigen Sip ingesteld moet worden en nu hebben we nog steeds problemen dat de centrale niet goed werkt!! 
 

en inderdaad wachttijden van 20/40/50 min!! 

vandaag nogmaals weer contact op genemoen xs4all heel vriendelijk maar voor de technische kan moeten we nu bij kpn zijn en hun geven gelijk aan: sorry valt niet onder ondersteuning ! 
 

komt er op neer door overgang hebben we nu een niet goed werkende centrale verschillende ICTers zijn er mee bezig zal uiteindelijk wel een duur geintje worden voor mij die ik uiteraard ga claimen bij KPN🤢
 

 


En wat ook nog schandalig is onze abonnementen zijn iets duurder geworden terwijl de sales van kpn ons maanden geleden benaderd heeft dat we van €100,00 per maand naar €70,00 per maand konden als we overstappen dan is dit toch idioot. 
 

iemand tips voor andere aanbieder gelijkwaardig aan xs4all?? Wij gaan weg naar 10 jaar klant