Skip to main content
Vraag

Ervaringen met Ubiquiti netwerk in combinatie met KPN 1 Gbit/s aansluiting

• May 29, 2026
  • 3 reacties
  • 23 keer bekeken

Wij hebben net een nieuw huis gekocht en willen ons netwerk upgraden met producten van ubiquiti.

Bij KPN hebben wij nu een 1 Gbit/s1 abbo met de kpn box 12.

Deze producten zien er interssant uit Cloud Gateway Fiber 1 TB, Pro 8 PoE, 1 Flex Mini 2.5G  & 1 Flex 2.5G.

Heeft iemand hier mee ervaring om dit op te zetten met internet van kpn? En werken deze apparaten goed samen met het netwerk van kpn?

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Tim_van_Nuland! Welkom op de KPN Community. Ik heb persoonlijk niet direct ervaring met deze apparatuur maar als ik zo naar de actieve topics kijk zijn er mensen met deze opstelling. Wil je al jouw apparatuur vervangen, dus ook het modem van KPN? Dit zou in de basis gewoon prima moeten werken!  

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

ik heb een udm se en een aantal switches en ap’s, even het goeie vlan instellen en werkt als een tierelier. 1Gbps up/down

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 1, 2026

Wij hebben net een nieuw huis gekocht en willen ons netwerk upgraden met producten van ubiquiti.

Bij KPN hebben wij nu een 1 Gbit/s1 abbo met de kpn box 12.

Deze producten zien er interssant uit Cloud Gateway Fiber 1 TB, Pro 8 PoE, 1 Flex Mini 2.5G  & 1 Flex 2.5G.

Heeft iemand hier mee ervaring om dit op te zetten met internet van kpn? En werken deze apparaten goed samen met het netwerk van kpn?

Ik heb de Unifi Fiber en wat ander spul van Unifi. Ik ben overgestapt van Odido naar KPN en het werkt echt lekker. Goed instellen en draaien maar.