Skip to main content

Ik heb sinds vorige week geen internet verbinding meer via de kabel. Vanalles geprobeerd, herstarten etc van experiabox, buitengebied modem, niks werkt. Via wifi geen probleem,

maar via de kabel werkt. Bij KPN zeggen ze dat t aan mijn MAC ligt, maar las hier een vraag van vorig jaar dat t aan KPN ligt met update van modem. Iemand die mij kan helpen om alles weer aan de praat te krijgen? Superbedankt :)

 

Begrijp ik het goed dat jouw Mac (Apple) geen verbinding maakt als deze met een LAN kabel is aangesloten en wel als deze via WiFi is aanvesloten?

Zo ja, wat zijn de instellingen van jouw LAN adapter?

Branden de ledjes op bij de LAN poort op de Experia/KPN Box waar de Mac op aangesloten is?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Begint dat zelf toegekende IP adres met 169.254?

 


Ja IP adres begint met 169.254

heb een experiabox 10A en tot ong 1,5 wk geleden geen problemen met bekabelde internet. Sorry ik heb zo weinig verstand van alles, dat ik niet weet wat een LAN adapter is, bedoel je die experiabox of de modem, ik heb een buitengebied modem en een experiabox. Alles werkte prima voorheen.


De LAN adapter is de netwerkkaart in jouw Mac. Het is toch een Apple Mac dat je gebruikt of heb je een computer van een ander merk?

Overigens is die LAN adapter niet zo interessant meer immers dat 169.254 IP adres betekent dat jouw computer de DHCP server (de server de de IP adressen uitdeelt) niet heeft kunnen vinden. Dat riekt echt naar een probleem met de V10a en niet met jouw computer.

​Heb jij de V10a al een keer uit en weer aan gezet?


Ik heb inderdaad een MAC, uit 2015. Alles deed t perfect tot 1,5 wk geleden. Ik had al iemand aan de lijn gehad van KPN, maar die wilde enkel een nieuwe internetkabel sturen, die zei dat t daaraan lag, terwijl alles eerst gewoon werkte, heb niks gedaan. Toen de modem er ineens uitlag en die experiabox die rood en blauw ging knipperen, sindsdien problemen met mn ethernet. Ikzelf dacht ook dat t de experiabox was. Maar KPN geeft niet thuis… ik ga ze vrijdag weer bellen dat ze t op moeten lossen, in ieder geval bedankt voor jou info, dan kan ik dit zeggen in de hoop dat ze een nieuwe experiabox opsturen of een monteur langssturen en kan ik ze zeggen dat t de experiabox is die een IP adres uitdeelt wat niet gevonden wordt.