Skip to main content

Dag forumleden,

 

Sinds een aantal maanden heb ik een Eufy deurbel. Verder heb ik KPN glas thuis (FritzBox) en dual sim KPN. Mijn partner heeft ook dual sim maar dan KPN en T-Mobile (of tegenwoordig Odido hé). Het is mij nooit gelukt om de deurbel te bekijken buitenshuis op 5G, tenzij ik een (willekeurige) VPN aanzet. Dat hoeft dus niet een VPN naar thuis te zijn. Thuis op de WiFi werkt het altijd en soms op 4G ook. Als we verbonden zijn met het WiFi thuis bij een van onze vrienden, werkt het ook.

 

Mijn partner had een telefoon zonder 5G ondersteuning. Op haar toestel heeft het altijd overal gewerkt. Nu heeft zij een nieuwe telefoon mét 5G ondersteuning en ervaart zij exact hetzelfde als ik. We beginnen de handeling om een VPN buitenshuis aan te zetten voordat we kunnen zien wij aanbelt vervelend worden. Vaak loopt de postbezorger al weg namelijk.

 

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het ligt aan de combinatie KPN 5G en de Eufy deurbel of mobiele applicatie. We hebben binnenshuis nog een camera, ander merk maar werkt ogenschijnlijk op dezelfde manier (geen port forwarding, camera maakt verbinding met de servers van van de maker, applicatie maakt verbinding met de servers van de maker, gebruiker kan kijken).

 

Hebben jullie tips hoe ik dit mogelijk kan oplossen? Alvast bedankt!

Hallo @FGAnand ondersteunt de deurbel 5G?

Je zou binnen de modem ‘extra wifi’ kunnen activeren en alleen 5G, die geef je een naam en wachtwoord dat voor de deurbel herkenbaar is en dan moet het lukken.

Sommige hardware kan geen onderscheid maken tussen 2.4 en 5.0 wifi door de mindere kwaliteit hard- en software en dan kun je het op bovenstaande manier oplossen.

 


Hey @JanD ! Das rap, dank voor je snelle antwoord 🙂.

 

Ik heb het hier over mobiele data, dus over 5G en niet 5GHz. Ik weet dat de deurbel enkel 2.4GHz ondersteunt maar het moederstation is rechtstreeks verbonden met de FritzBox door middel van een kabel.

Thuis op de WiFi werkt alles dus prima maar buitenshuis op 5G mobiele data niet.


Hallo @FGAnand sorry voor het misverstand, maar de meeste forumleden klagen over niet kunnen verbinden met het modem.

In dit geval zul je het binnen de app die er bij hoort moeten kunnen regelen.

Desnoods de bijbehorende app verwijderen en herinstalleren.

 


Hi en van harte welkom op ons forum @FGAnand. We denken hier graag met je mee!

Ik hoop dat je verder gekomen bent met de tip van JanD. Gewoonlijk hoef je voor gebruik van apparatuur zoals de Eufy deurbel niets in je modem aan te passen, het zou gewoon moeten werken. Mijn collega Denise maakt er zelf ook gebruik van, zie haar reactie hier. Je zou daarom contact op kunnen nemen met de klantenservice van Eufy, of je vraag voorleggen op het Anker forum.


Hi @Alexandra ! Nee, ik heb het uiteindelijk opgelost door de APN aan te passen.


@Alexandra​​​​​​, De vraag is of @Denise_ destijds ook al 5G had en of ze überhaupt 5G heeft of dat ze ook nu nog alleen 4G heeft. Het issue lijkt immers aan 5G gerelateerd te zijn. Net alsof het 5G profiel dergelijke communicatie blokkeert.

Edit: Ik lees nu de reactie van @FGAnand en daaruit blijkt dat het profiel (APN) hier inderdaad roet in het eten gooit. Dit is dan toch wel iets waar KPN naar zou moeten kijken.

Welke APN gebruikte je en welke gebruik je nu?


Hier hetzelfde probleem en bij mijn vrouw ook. Als de telefoon overschakelt naar 4g werkt de eufy wel maar zet ik hem op 5G dan maakt hij geen verbinding met de camera's of bel. Mijn Apn stond op internet en heb hem nu gewijzigd naar portalmmm.nl maar dit geeft geen verschil. 


Extra update de eufy werkt wel als ik bij apn protocol ipv6 uitzet en alleen ipv4 aan laat staan met 5G.  Maar wat is het nadeel hiervan?


@Edwin1980dew probeer eens advancedinternet als apn.


Perfect nu doet hij het wel met ipv6 en maakt veel sneller verbinding. Nu opent hij bijna direct. Bedankt.👍🏻


@FGAnand Dankjewel voor het delen! En fijn om te horen dat 't bij jou ook helpt @Edwin1980dew.