Skip to main content

Waarschuwing.

Wanneer je Experia V10 kapot gaat en er een KPN monteur langs komt en deze wil vervangen door de BOX 12 welke momenteel standaard wordt geplaatst dan kan het nieuwe modem niet geplaatst worden wanneer je een voormalige Telfort klant bent.

Het kan alleen geplaatst worden bij afsluiting van een nieuw (duurder) KPN abonnement.

Maar Telfort en KPN zijn toch dezelfde "FIRMA” ?

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

En wat is het probleem? De monteur vervangt het modem gewoon door hetzelfde type, dan werkt het toch weer?


Wees blij dat je een v10 hebt!! Het beste modem wat kpn ooit heeft gehad!!


Als je nog niet naar de Vlan 6 (kpn) bent omgezet maar nog op Vlan 34 zit (Telfort, TFT) dan gaat de Box 12 (nog) niet werken.


Wij hebben eigelijk nooit problemen gehad met een experiabox. Maar soms kon je met de ene wel dingen doen, die je met de andere niet kon doen. Momenteel hebben wij een V10A in gebruik. Ik kom er tegenwoordig niet meer aan. Het enige nadeel is, dat hij in onze situatie wat moeilijk is te bevestigen. 

Maar dat is net als met auto’s met een Ferrari kan de auto snel rijden, met een Peugeot Familiale kan je veel mensen vervoeren. 

Dus als er iets specifieks is, bel dan even met de help desk 0800-0402 en probeer het op te lossen.

Je kunt altijd een Fritzbox krijgen. Maar daarvoor moet je extra betalen, hoewel je dan wel weer meer ondersteuning krijgt. 

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm


Reactie van 0808jan,

ik had een V10A en die was veel beter dan de nu geïnstalleerde V10. Natuurlijk heb ik contact gehad met de klantenservice van KPN maar omzetten is en blijft alleen mogelijk wanneer je een (duurder) nieuw abonnement afsluit. Terwijl KPN al een tijd lang op hun website heeft staan dat de V12 standaard wordt geïnstalleerd en dat de klant zelf mag kiezen. 


Waar staat dat de klant zelf mag kiezen? :no_mouth:

Omzetten van Telfort signaal naar KPN signaal is KPN momenteel mee bezig. Maar dat doet KPN niet op afroep. Je moet gewoon wachten totdat je aan de beurt bent.


Beste Nick83,

Een goede raad: Lees eerst maar eens aandachtig de website van KPN.nl. dan hoef je ook niet te vragen waar iets staat.

Mvg, 0808jan


Beste Nick83,

Een goede raad: Lees eerst maar eens aandachtig de website van KPN.nl. dan hoef je ook niet te vragen waar iets staat.

Mvg, 0808jan

Met andere woorden: het staat nergens.


Is het krijgen van welke modem ook niet gekoppeld aan je aansluiting? Zoals bijvoorbeeld klanten met pair bonding geen experia box 12 krijgen maar een V10/ V10a? 


Het kan alleen geplaatst worden bij afsluiting van een nieuw (duurder) KPN abonnement.

 

Nee hoor… ik kreeg bij de omzetting naar glasvezel gewoon een EB12


Is het krijgen van welke modem ook niet gekoppeld aan je aansluiting? Zoals bijvoorbeeld klanten met pair bonding geen experia box 12 krijgen maar een V10/ V10a? 

Klopt, standaard wordt bij pairbonding de V10 geleverd omdat dit het enige modem is in het KPN-assortiment die pairbonding ondersteunt. Daarbuiten wordt tegenwoordig standaard een Box12 geleverd. De V10a wordt voor zover ik weet niet meer geleverd door KPN.