Skip to main content

Problemen met wegvallende wifi en vaak dat laptops of iphones het netwerk niet kunnen vinden.

Er ligt inmiddels al een heel dossier.

26 jan 2021 monteur door jullie naar mij toegestuurd, heeft niets kunnen vinden, maar wel de expediabox vervangen voor eenzelfde type. Zou kunnen zitten in hardware volgens de monteur.

Ik heb inmiddels een factuur van 60,-- ontvangen voor de monteur. Dit is toch jullie apparatuur ? waarom ik een factuur.

Daarnaast is het probleem nog steeds niet opgelost !!

 

Wat moet ik doen !!

Hallo @WFisteleurgesteldinKPN , even bellen met 0800 0402 voor een snelle(re) afwikkeling.

 


Hoi @JanD, helaas is de telefonische gang tot een drama uitgelopen. Dus vandaar probeer ik het via deze weg. 


Welkom bij ons op het forum @WFisteleurgesteldinKPN. Als die kosten niet zijn besproken kan ik me voorstellen dat dat een rare verrassing was. Ik weet niet of ik daar iets aan kan doen, maar ik kan voor je kijken. Zou je daarvoor je forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Voor de Wifi verbinding zelf, dat werkt nog niet goed dus? Wat heb je daarvoor precies al gedaan, naast de monteur? 


Hoi Jasper, 

 

Dank je wel voor  je reactie. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

wbt het wegvallen van signaal en dat ik vaak handmatig op mijn netwerk moet inloggen, is naast het bezoek van de monteur, het vervangen van de experia box v10, heb ik volgende gedaan:

meerdere keren de experia box van het stroom afgehaald

meerdere keren een harde reset (rest knop) gegeven

meerdere keren de wifi manager gebruikt

meerdere keren jullie klantenservice gesproken (waarbij ik nog steeds terug gebeld moet worden over een klacht - lees factuur en een medewerker van de klantenservice mijn klacht niet wilde accepteren en dus niet in het systeem wilde verwerken... ), zelfs op advies van iemand anders op de klantenservice mijn geluidsysteem 2 dagen niet gebruikt (volgens hem moest dit de oplossing zijn).

Dus zeg het maar Jasper …. volgens mij zegt mijn profielnaam genoeg.

 

mvg

Wuf

 


Bedankt voor de gegevens, daarmee heb ik als eerste gekeken naar de monteurskosten. Volgens zijn afmelding heeft hij naast het vervangen van het modem meer handelingen verricht in huis, zoals met een wifi versterker. De kosten zijn daardoor terecht in rekening gebracht, daar kunnen we niets aan veranderen. Een klacht aanmaken verandert dat ook niet.

Ik heb de verbinding ook nagekeken en het signaal komt goed aan op de Experia Box. Je zegt dat je de Wifi Manager meerdere keren hebt gebruikt, wat was de uitkomst daarvan dan? Afhankelijk van het resultaat kan die suggesties geven. En er zijn dus versterkers in huis, wat voor versterkers hebben we het dan over, zijn die van ons of van een andere partij?


Jasper,

blijkbaar is alle correspondentie met KPN niet in het systeem opgeslagen. 
De versterker genoemd gaf volgens de monteur GEEN verstoring (de versterker kreeg zelfs niets eens een WiFi signaal) !!! Omdat het een locatie was die ik toch niet gebruikte (ging om achter in de tuin) is die verwijderd. En die is nog steeds verwijderd. Ik begrijp best dat jullie monteurs geïnstrueerd worden om taalkundig de problemen te beschrijven, hierdoor kan de onwetende en vertrouwende klant niet weten wat de consequenties zijn. Heel knap hoor KPN.


Dus de kosten zijn nog steeds niet terecht!! 

wbt de andere versterkers (devolo) die ik in huis heb, geven volgens de monteur geen enkele storing. Enige situatie die- volgens de monteur  kan voordoen - is een instabiel vast-signaal van de interactieve televisie. Wat ook klopt en gesignaleerd word. Is ook geen onderdeel van mijn klacht. 
 

De wifi manager geeft elke keer aan dat ik een gratis monteur kan aanvragen. 
Maar gezien de huidige façade met jullie vraag ik die niet aan. Dit zou de eerste keer ook zo zijn. 
 

Dus nogmaals zeg me wat ik moet doen? 
Klant blijven? Als nieuwe klant aanmelden ( lijkt wel de wens van jullie) Of zal ik ergens anders klant worden?

 

mvg

Wuf Floor


Zo lang u producten van Devolo gebruikt zal het nooit wat worden met uw netwerk en zullen de storingen tot in lengte van dagen blijven. Een monteur die zegt dat een Devolo goed werkt heeft bijscholing nodig. Maw verwijder ze en uw probleem is opgelost wat wifi en tv signaal betreft.


De monteur gaf aan dat KPN ook met devolo werkt 🤷‍♂️
mij kan het nummer van hem hier wel publiceren hoor.

 

 @Joep1965 : gezien je bewoording en manier van reageren… komt mij erg over alsof je een goede link met kpn hebt.  Als je het goed vind blijf ik bij de uitspraken van monteur Sjoerd. Ik hoefde de Devolo’s niet eens te ontkoppelen van hem. 
 


Ik ben alleen maar klant van kpn en ben hier hobbymatig aktief zoals veel forumleden.  Ik zet mij met name in om mensen te helpen een goed netwerk te krijgen. Er zijn heel veel problemen met draadloze verbindingsets.  Ze kunnen namelijk slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Zeker het type 200. De enige die nog enigzins kan werken is de 1200. Data versturen via een stroomkabel kan gewoon niet zonder problemen.  Of het stoort of de snelheid halveert. Kijk rustig rond in mijn antwoorden op de topics. Vanmorgen nog een zelfde probleem en vanmiddag melde de topicstarter dat het probleem opgelost was. Doe er uw voordeel mee. Heeft u de draadloze verbindingssets voorzien van de nieuwste software? Op de site van Devolo vindt u de devolocockpit.  Hiermee kunt u de draadloze verbindingsets optimaliseren.  

 


Je kunt het ook gewoon tijdenlijk eens proberen, een kabel. Dan zie je vanzelf of het scheelt. 


Beste heren,

 

Dank je wel voor jullie bijdrage, maar waar staat dat ik een probleem met een versterker heb?

Ik hou het graag bij de onderwerpen en discussie die ik met Jasper heb.


Op een forum kan iedereen meedenken zoals je ziet, dat is het mooie aan een forum. Verschillende mensen met verschillende inzichten kunnen helpen, zij geven goede tips waar je rekening mee kunt houden.

De Devolo's die wij leveren zijn geen versterkers, dat zijn apparaten die het signaal via het stroomnetwerk verder sturen. Ze doen zelf helemaal niets om het Wifi signaal te versterken, of heb je een ander setje dan wij verkopen, een die die functie wel heeft? Met versterkers bedoelen we specifiek Wifi versterkers, zoals bijvoorbeeld de Experia Wifi en de SuperWifi. Heb je daar ook apparaten van?


Beste Jasper,

 

De monteur had het in zijn verslag over een versterker (die het niet deed) en hij ook niet kon vinden in zijn metingen. Die heb ik hem aangewezen. 
Die heb ik uit het stopcontact gehaald en dat was het. 
Daarna wisselt hij de Expedia box om.

Ik heb nog steeds dezelfde klachten als voor de omwisseling van de Expedia box (en de bovengenoemde versterker is nog steeds uit het stopcontact). Dus in mijn beleving is de factuur nog steeds volledig on terecht.


Ik heb verder geen versterkers in huis, behalve de Devolo’s om het signaal door te voeren naar boven omdat het signaal daar te zwak is. 

Daarnaast zou ik door de klantenservice van kpn teruggebeld worden en daar hoor ik ook niets meer van.

Dus je begrijpt mijn teleurstelling in KPN inmiddels. 
 

mvg

Wuf

 

ps: het begrip forum snap ik heel goed, is wel fijn als er bij het onderwerp gebleven wordt. Hoe goed bedoelde de afdwalingen ook zijn ;-)


Het is mijn inziens heel simpel: je belt zelf voor een monteur, dus dan moet je die betalen. Ongeacht wat die doet en of het nut heeft.

De monteur heeft die Experiabox gewisseld, maar het probleem is niet verholpen. Dus het lag niet aan de Experiabox.

Als het probleem na het wisselen van de Experiabox verdwenen zou zijn, dan zou u kunnen zeggen: die monteur moet gratis zijn, want het lag aan de apparatuur van KPN. Maar het ziet er maar uit dat da niet zo is.

Ik ben behoorlijk dicht bij het onderwerp gebleven toch? 🤔


Beste Nick83,

 

kpn had een meting bij mij gedaan, zij gaf aan dat het internet signaal weg viel, zij plant een monteur in. Dus ik belde niet zelf voor een monteur! 
 


Beste Nick83,

 

kpn had een meting bij mij gedaan, zij gaf aan dat het internet signaal weg viel, zij plant een monteur in. Dus ik belde niet zelf voor een monteur! 
 

Wat was dat voor een meting? Een meting vanuit KPN waar u niets voor hoefde te doen? Of heeft de KPN medewerker u een speedtest of iets dergelijks laten doen?


Een meting vanuit kpn. Ik hoefde er niets aan te doen. 
 

Heb net via een vriendelijke dame van de kpn klantenservice een klacht ingediend. Haar voorgangers wilde het niets eens indienen. Nu maar even afwachten.