Skip to main content

Sinds juni dit jaar herstart mijn modem zich zelf steeds. Dit gebeurd minstens een keer per 24 uur en dit gebeurd soms wel eens een aantal keren per dag zonder dat daar een aanleiding voor is. Het gebeurd zowel overdag als in de avond. Ik begin er moedeloos van te worden. Ik heb de volgende dingen zelf al geprobeerd:

 

  • Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen;
  • KPN heeft een nieuwe modem toegestuurd met de hoop dat het dit probleem zou oplossen. Maar helaas ook dit heeft niet geholpen.
  • Wachten op de installatie van SGEJ10000528. Dit is inmiddels gebeurd en ondanks de update, die deze problemen zou moet verhelpen is het probleem nog steeds aanwezig.
  • Contact gehad met de Technische Dienst van KPN - zij hebben mijn glasvezel netwerk gereset. Stroom is er af geweest en opnieuw aangesloten. Helaas niet tot de gewenste oplossing.

 

Ik begin er aardig moedeloos van te worden. Ik zou graag een oplossing willen. Ik wordt hier namelijk niet vrolijk van, vooral omdat internetverbinding erg belangrijk is voor de werkzaamheden die ik doe. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen met het oplossen van dit probleem. Mocht het niet opgelost kunnen worden - dan wil ik graag kosteloos mijn abonnement beëindigen.

Sinds juni dit jaar herstart mijn modem zich zelf steeds. Dit gebeurd minstens een keer per 24 uur en dit gebeurd soms wel eens een aantal keren per dag zonder dat daar een aanleiding voor is. Het gebeurd zowel overdag als in de avond. Ik begin er moedeloos van te worden. Ik heb de volgende dingen zelf al geprobeerd:

 

  • Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen;
  • KPN heeft een nieuwe modem toegestuurd met de hoop dat het dit probleem zou oplossen. Maar helaas ook dit heeft niet geholpen.
  • Wachten op de installatie van SGEJ10000528. Dit is inmiddels gebeurd en ondanks de update, die deze problemen zou moet verhelpen is het probleem nog steeds aanwezig.
  • Contact gehad met de Technische Dienst van KPN - zij hebben mijn glasvezel netwerk gereset. Stroom is er af geweest en opnieuw aangesloten. Helaas niet tot de gewenste oplossing.

 

Ik begin er aardig moedeloos van te worden. Ik zou graag een oplossing willen. Ik wordt hier namelijk niet vrolijk van, vooral omdat internetverbinding erg belangrijk is voor de werkzaamheden die ik doe. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen met het oplossen van dit probleem. Mocht het niet opgelost kunnen worden - dan wil ik graag kosteloos mijn abonnement beëindigen.

@QNCYNL U geeft aan dat de TD van KPN uw glasvezelkastje heeft gereset. Is dit van afstand gedaan of heeft u dat thuis i.s.m. hun gedaan ? Zo nee, zou u dat glasvezelkastje zelf eens minimaal 2 minuten van de stroom willen halen en daarna weer aansluiten ? Welke lampjes branden er daarna wel/niet/groen/rood op het glasvezelkastje ? En de lampjes op uw Box 12 ?


Sinds juni dit jaar herstart mijn modem zich zelf steeds. Dit gebeurd minstens een keer per 24 uur en dit gebeurd soms wel eens een aantal keren per dag zonder dat daar een aanleiding voor is. Het gebeurd zowel overdag als in de avond. Ik begin er moedeloos van te worden. Ik heb de volgende dingen zelf al geprobeerd:

 

  • Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen;
  • KPN heeft een nieuwe modem toegestuurd met de hoop dat het dit probleem zou oplossen. Maar helaas ook dit heeft niet geholpen.
  • Wachten op de installatie van SGEJ10000528. Dit is inmiddels gebeurd en ondanks de update, die deze problemen zou moet verhelpen is het probleem nog steeds aanwezig.
  • Contact gehad met de Technische Dienst van KPN - zij hebben mijn glasvezel netwerk gereset. Stroom is er af geweest en opnieuw aangesloten. Helaas niet tot de gewenste oplossing.

 

Ik begin er aardig moedeloos van te worden. Ik zou graag een oplossing willen. Ik wordt hier namelijk niet vrolijk van, vooral omdat internetverbinding erg belangrijk is voor de werkzaamheden die ik doe. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen met het oplossen van dit probleem. Mocht het niet opgelost kunnen worden - dan wil ik graag kosteloos mijn abonnement beëindigen.

@QNCYNL U geeft aan dat de TD van KPN uw glasvezelkastje heeft gereset. Is dit van afstand gedaan of heeft u dat thuis i.s.m. hun gedaan ? Zo nee, zou u dat glasvezelkastje zelf eens minimaal 2 minuten van de stroom willen halen en daarna weer aansluiten ? Welke lampjes branden er daarna wel/niet/groen/rood op het glasvezelkastje ? En de lampjes op uw Box 12 ?

De TD van KPN heeft dit op afstand gedaan (telefonisch). De stroom is er toen voor 5 minuten af geweest en opnieuw aangesloten. Hun hebben het netwerk gereset. De lampjes van het glasvezelkastje branden allemaal namelijk:

 

  • Power
  • Glas
  • Ethernet

 

De volgende lampjes branden van de modem:

  • Internet
  • Wifi
  • Power
  • TV

 

Het lampje van ‘phone’ brand niet want er is geen telefoon aangesloten.

 

Zodra de modem uit zich zelf opnieuw gaat opstarten dan brand het ‘power' lampje voor enkele seconden rood en daarna gaan alle lampjes langzaam weer allemaal groen branden. Het herstarten duurt maximaal 2 a 3 minuten. Ik heb meerdere topics gelezen en het lijkt er op dat meer mensen hier last van hebben.

 

Hopelijk kan KPN een oplossing bieden want ik wordt er moedeloos van.


Hoi @QNCYNL, welkom op ons forum!
Ik zie dat je contact gehad hebt met 0800-0402 en er al een monteur ingepland staat voor morgen. Laat ons vooral weten hoe het afloopt!


Ik heb precies hetzelfde probleem.

Inmiddels is er al twee keer een monteur langs geweest, ben ik 3 v12 boxen verder en nog steeds hetzelfde probleem.

Daarnaast heb ik veel smart home producten die veel last ervaren van een instabiel wifi netwerk.

 


Hoi @QNCYNL, welkom op ons forum!
Ik zie dat er al een monteur ingepland staat voor morgen. Laat ons vooral weten hoe het afloopt!

Monteur is langs geweest vandaag. Het probleem is niet verholpen. Dus dat wordt opzeggen.


whaha en dan overstappen naar ziggo? die halen mij 1000mbit upload niet helaas.

Ik ben al jaren lang tevreden klant bij KPN sinds de laatste update in juni lijk ik hier last van te hebben.

Aangezien ze bij mij ook bezig zijn, kunnen we elkaar wel up to date houden hier.

Ik had ook een probleem dat ik niet meer kon inloggen op het modem met een admin wachtwoord en daarna zelf gekozen wachtwoord.

Oplossing is inloggen met https://


Ah balen @QNCYNL, ik lees dat naast de experiabox nu ook het glasvezelkastje vervangen is. De monteur zag verder geen rare dingen op de lijn.

Mocht je er toch nog iemand naar willen laten kijken kun je mijn collega's van de technische dienst bellen op het nummer met toegangscode die je per mail ontvangen hebt.

@DJHolland als je wilt dat we ook even met jou meekijken kun je hier het beste even een eigen topic voor aanmaken!


Dank dan ga ik dat doen


Ah balen @QNCYNL, ik lees dat naast de experiabox nu ook het glasvezelkastje vervangen is. De monteur zag verder geen rare dingen op de lijn.

Mocht je er toch nog iemand naar willen laten kijken kun je mijn collega's van de technische dienst bellen op het nummer met toegangscode die je per mail ontvangen hebt.

@DJHolland als je wilt dat we ook even met jou meekijken kun je hier het beste even een eigen topic voor aanmaken!

 

Er is vandaag wederom contact geweest met de klantenservice van KPN, morgen komt er nogmaals een monteur langs. Het probeer ligt niet in binnenshuis. De monteur had het er gisteren over dat ze dan misschien een element moeten vervangen in de centrale. Ik zal jullie op de hoogte houden.


Bij mij is de V12 vervangen voor v10 met daarbij super WiFi punten.

Vandaag nog geen storing gehad.

 


De monteur van KPN is vandaag opnieuw langs geweest. Hij heeft nogmaals het glasvezelkastje vervangen en kon via zijn tablet inderdaad verstoringen zien op het netwerk. Hij zal ook een element vervangen in de wijkcentrale. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan moet er een expert langskomen, aldus de monteur. De komende dagen in de gaten houden wat er gaat gebeuren. Ik zal over een week een update plaatsen.


Hoi @QNCYNL, is je verbinding nog stabiel gebleven na het bezoek van de laatste monteur?


Ik heb hier precies het zelfde probleem...wat is nu de oplossing?modem vervangen?

Jeroen 


Ik denk dat je het beste even kunt bellen @Jeroen 74


Ik heb hier precies het zelfde probleem...wat is nu de oplossing?modem vervangen?

Jeroen 

Heb het hier ook heb pas 3 nieuwe superwifi 2 punten geïnstalleerd alles werkte en nu start de kpnbox 12 al een paar keer uit zijn eigen opnieuw op word er echt moe van