Skip to main content

Hi,

 

Ik stel deze vraag even zo omdat ik niet weet waar ik hem anders kan stellen. Ik wil graag een nieuw modem aanvragen, want mijn huidige modem is echt slecht (Experia box V8). Ik heb op mijn bovenverdieping geen wifi überhaupt (op andere plekken in mijn trappenhuis is het max 6 mb/s en heb nu een abonnement met extra tv boven en kan daar dus geen gebruik van maken zonder een lange kabel langs de trap te leggen. Ik zou dus graag een nieuwe Experia box willen, minstens V10 als dat kan. Ik heb al twee WiFi versterkers ertussen geplaatst en dat is niet genoeg omdat volgens mij het signaal gewoon niet sterk genoeg is vanaf het modem. 

 

Met vriendelijke groet,

Silver

Hallo @S van Dijk , KPN vervangt alléén defecte modems en modems die niet meer aan de standaarden van KPN voldoen.

Voor een tv boven heb je zonder meer een kabel en een tv-decoder nodig, dat werkt bij KPN niet draadloos.

Welke wifi punten heb je extra geplaatst, van KPN, welk type of anderszins?

 


Wanneer voldoet een modem niet meer aan de standaard dan? Als ik bijvoorbeeld voor 50 mb betaal en maar 16 in de buurt van het modem krijg? Ik heb inderdaad een decoder boven erbij gekregen bij het abonnement voor de tweede tv. 


Overigens, zou ik eigenlijk niet bij de overstap van Telfort naar KPN gewoon een nieuw modem moeten hebben ontvangen dan eigenlijk? 


Overigens, zou ik eigenlijk niet bij de overstap van Telfort naar KPN gewoon een nieuw modem moeten hebben ontvangen dan eigenlijk? 

Hallo @S van Dijk , nee, want TFT-klanten zijn reeds KPN-klanten en dus geen nieuwe klant waar een ander modem voor nodig is. De omzetting van TFT naar KPN is puur een administratieve aangelegenheid. Pas in de loop van dit jaar wordt e.e.a. technisch omgezet d.m.v. een software-update van de bestaande modem.


Wanneer voldoet een modem niet meer aan de standaard dan? Als ik bijvoorbeeld voor 50 mb betaal en maar 16 in de buurt van het modem krijg? Ik heb inderdaad een decoder boven erbij gekregen bij het abonnement voor de tweede tv. 

Hallo @S van Dijk je hebt een DSL-abo TOT 50Mbit/s en de snelheid die je thuis haalt moet dan bekabeld gemeten worden. via wifi testen is niet relevant en betrouwbaar.

Alle modems van KPN tot en met de Experia V7 worden standaard of op verzoek omgeruild voor een recenter exemplaar.

Vanaf de Experia V8, V9, V10, V10a tot en met de Box12 zijn de huidige courante modems.

 

 


Oké, wat is een andere optie om m'n tv boven werkend te krijgen zonder een kabel door te moeten trekken?


Hallo @S van Dijk via Google Chromecast en een tablet/smartphone.


Je kunt ook overwegen om gebruik te maken van de draadloze verbindindsadapters om de de tweede tv-ontvanger aan te sluiten. Dat kan echter wel storingsgevoeliger zijn omdat het gebruik maakt van het aanwezige stroomnetwerk. De betrouwbaarste manier is toch via een kabel.