Skip to main content
Beantwoord

Experia Box V10 geen black-list function

  • January 20, 2020
  • 8 reacties
  • 244 keer bekeken

Mijn ouders hadden eerst een Experia Box V8,

maar is nu vervangen voor een V10.

De V10 is wel fijn snelle en beter / stabiele connectie,

maar het mis de function om mac-adressen te black-listen

deze funtion was er wel geloof ik in de V8 model.

 

Is er enig manier om deze funtion terug te krijgen?

Beste antwoord door Maja van KPN

Zo lang de MAC ACL optie niet in is geschakeld, kan je in het veld daaronder niets invullen. Als je dat wel doet, betreft het inderdaad een whitelist. Ik begrijp heel goed dat dit niet echt is waar je naar op zoek bent, maar iets anders is met de V10 niet mogelijk wat MAC adressen betreft :confused:

Voordeel is wel dat je elke apparaat maar 1 keer toe hoeft te voegen, dus als je vaker dezelfde visite krijgt, kunnen ze na de 1e keer zonder verder gedoe weer op je wifi :slight_smile: 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 20, 2020

Die is er niet. En het ziet er niet naar uit dat da ooit gaat gebeuren. U bent niet de eerste die er naar vraagt.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 22, 2020

Hi @Rick18, wat @Nick83 aangeeft klopt helemaal.  Voor zover ik weet staat dit inderdaad niet op planning. Mocht daarin iets veranderen dan zullen we dat natuurlijk hier op het forum melden!


  • January 22, 2020

Hallo @Rick18 In mijn V10 van Telfort is het wel mogelijk, zie screendump:

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 22, 2020

Topicstarter zal misschien een v10a hebben ipv een v10. Dr is er geen 1 hetzelfde. De 1 heeft dit, de ander heeft dat. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2020

@Jan-D 

Bedankt voor proberen, maar dat werkte niet.

 

Als ik die optie probeer block hij niet de device,

Ik heb het getest op mijn telefoon maar nog steeds verbinding.

Als ik de andere optie doe, dan is het alleen maar een white-list,

Maar dat is niet zo fijn.


  • January 22, 2020

Hallo @Rick18 , bij een van de 2 opties is het juist de bedoeling dat het MAC-adres dat geblokkeerd moet zijn juist NIET ingevuld wordt, dus alleen de toegestane MAC-adressen.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2020

@Jan-D 

 

Als ik de andere optie doe, dan is het alleen maar een white-list,

Maar dat is niet zo fijn.

 

Dat had ik all gezegd dat bedoelde ik met white-list,

Ik vind het niet zo fijn om dat te gebruiken voor als er fam/vrienden komen.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2020

Zo lang de MAC ACL optie niet in is geschakeld, kan je in het veld daaronder niets invullen. Als je dat wel doet, betreft het inderdaad een whitelist. Ik begrijp heel goed dat dit niet echt is waar je naar op zoek bent, maar iets anders is met de V10 niet mogelijk wat MAC adressen betreft :confused:

Voordeel is wel dat je elke apparaat maar 1 keer toe hoeft te voegen, dus als je vaker dezelfde visite krijgt, kunnen ze na de 1e keer zonder verder gedoe weer op je wifi :slight_smile: