Skip to main content

Ik heb recentelijk internet bij jullie besteld en bij het aanmelden stond het volgende "Incl. de nieuwe KPN Box 12 voor stabiel en snel internet," maar nu heb ik zojuist het modem ontvangen en het blijkt de V10 te zijn. Ik zou toch wel graag gebruik willen maken van Wifi 6 en de overige features die met de V12 komen, dus kan dit veranderd worden?

Hallo @KingSandesh , je krijgt net wat er op de plank voor het grijpen ligt in het magazijn, of heb je soms een hoge snelheid via xDSL besteld, dat kan alléén met de Experia V10, daar dit modem ‘pairbonding’ aangesloten kan hebben, dat kan bij de Box12 niet.

Wees blij met de V10, dat is het beste modem tot nu toe door KPN geleverd volgens veel klanten (op het forum).

Heb jij al apparaten dan die WiFi6 ondersteunen? 

Verder ken ik geen extra's bij de Box12 die de V10 niet heeft.

 


Ja, de meeste moderne smartphones ondersteunen Wifi6. Ik woonde hiervoor in het buitenland en ik kon het modem van de leverancier in bride mode zetten, waarna ik hier een eigen router (met wifi6)  erachter heb gezet en het allemaal prima werkte. Ik verblijf momenteel bij m’n ouders en en zij hebben ook de V10 en ik kon bridge mode hier niet op aansluiten. Ik heb vervolgens mijn eigen router zonder bridge mode erachter gezet en dit werkt niet echt optimaal. Dus ja, vandaar mijn vraag!


Zoals @JanD zegt: waarschijnlijk krijgt u pairbonding, dat is op de KPN Box niet mogelijk. Op de Experiabox v10 wel.


Ik heb vervolgens mijn eigen router zonder bridge mode erachter gezet en dit werkt niet echt optimaal. Dus ja, vandaar mijn vraag!

Waarom niet? Heb ik al jaren. Werkt prima.


Ja, de meeste moderne smartphones ondersteunen Wifi6. Ik woonde hiervoor in het buitenland en ik kon het modem van de leverancier in bride mode zetten, waarna ik hier een eigen router (met wifi6)  erachter heb gezet en het allemaal prima werkte.

 Modems in bridge modus zetten is iets wat bij KPN niet kan. Als je alles goed aansluit hoeft dat ook helemaal niet.

 

Ik heb vervolgens mijn eigen router zonder bridge mode erachter gezet en dit werkt niet echt optimaal. Dus ja, vandaar mijn vraag!

Hoezo werkt dit niet optimaal? Ik heb al meer dan vier jaar mijn eigen router achter de Experiabox hangen. DMZ ingesteld hierop en alles werkt als een zonnetje. 


Ja, de meeste moderne smartphones ondersteunen Wifi6. Ik woonde hiervoor in het buitenland en ik kon het modem van de leverancier in bride mode zetten, waarna ik hier een eigen router (met wifi6)  erachter heb gezet en het allemaal prima werkte.

 Modems in bridge modus zetten is iets wat bij KPN niet kan. Als je alles goed aansluit hoeft dat ook helemaal niet.

 

Ik heb vervolgens mijn eigen router zonder bridge mode erachter gezet en dit werkt niet echt optimaal. Dus ja, vandaar mijn vraag!

Hoezo werkt dit niet optimaal? Ik heb al meer dan vier jaar mijn eigen router achter de Experiabox hangen. DMZ ingesteld hierop en alles werkt als een zonnetje. 

De v8 kan wel in bridge modus,Maar @KingSandesh,Zoals @JanD ook al aangeeft is de v10 gewoon een prima modem.


Beste @KingSandesh, welkom! Ik zie dat je al geïnformeerd bent over hoe het zit omtrent de Experia Boxen. Je krijgt inderdaad normaliter een Box 12, maar bij pairbonding gewoon nog een V10. Die het overigens nog meer dan prima doet 🙂. 

Ja, de meeste moderne smartphones ondersteunen Wifi6. Ik woonde hiervoor in het buitenland en ik kon het modem van de leverancier in bride mode zetten, waarna ik hier een eigen router (met wifi6)  erachter heb gezet en het allemaal prima werkte.

 Modems in bridge modus zetten is iets wat bij KPN niet kan. Als je alles goed aansluit hoeft dat ook helemaal niet.

 

Ik heb vervolgens mijn eigen router zonder bridge mode erachter gezet en dit werkt niet echt optimaal. Dus ja, vandaar mijn vraag!

Hoezo werkt dit niet optimaal? Ik heb al meer dan vier jaar mijn eigen router achter de Experiabox hangen. DMZ ingesteld hierop en alles werkt als een zonnetje. 

Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan ook eens een kijkje in het topic over een eigen router achter de Experia Box en stel je vragen gerust!