Skip to main content

Ieder jaar bij warm weer valt ons internet uit. De Experia Box V10 laat een rood lampje bij internet zien en een oranje bij Services. Resetten geeft geen verandering en het kastje waar het internet binnenkomt resetten heeft geen uitwerking.

Is het kastje kapot of ligt de oorzaak buitenshuis?

Staat of hangt de V10 wel een beetje vrij, de meeste van dat soort apparaten hebben ongeveer 10cm rondom ruimte nodig om goed te kunnen ‘ademen’ @GZalm 

Anders even bellen met 0800 0402

 


@N.N.

Hij hangt redelijk vrij. Het probleem is inmiddels opgelost. Dit heb ik gedaan door de voedingskabel van het kastje waar het internet binnenkomt, langer dan 2 minuten eruit te halen.


De oorzaak ligt binnenshuis denk ik @GZalm . Zorg dat je box niet in de volle zon staat (volledig in de schaduw is altijd beter) en dat er luchtcirculatie om de box mogelijk is: niet in een dichte kast zetten en de ruimte eromheen vrijhouden. Een keertje doorblazen wil ok nog wel eens helpen. Houd ook rekening met andere warmtebronnen die te dicht bij de box staan. Die moeten hun warmte ook kwijt kunnen.


@XS4-Arjan, Het hangt in de meterkast. Beetje circulatie zou misschien wel goed zijn.


De oorzaak ligt binnenshuis denk ik @GZalm . 

Ik denk juist dat de oorzaak buitenshuis ligt en dat de temperatuur in de straatkast of PoP te ver is opgelopen omdat er iets mis is met de koeling.

Zijn er meerdere woningen in jouw straat die hier last van hebben?

Weet jij wat voor een glasvezelaansluiting jij hebt, XGS-PON of AON?


@wjb, geen idee wat voor glasvezelaansluiting. Kan ik dat ergens zien?

Er was gister nog iemand in de straat, maar daar werkt het weer. Vorige keer was er nog iemand anders die hetzelfde probleem had.


Plaats eens een foto van de glaskast en waar de modem hangt/staat @GZalm 


@wjb, geen idee wat voor glasvezelaansluiting. Kan ik dat ergens zien?

Er was gister nog iemand in de straat, maar daar werkt het weer. Vorige keer was er nog iemand anders die hetzelfde probleem had.

Staat er op jouw glasvezelkastje een ledje met de tekst "Alarm" als bijschift?

Plaats anders eens een foto van jouw glasvezelkastje.


 


@wjb @N.N. 


Dan heb je een AON verbinding en dat zou betekenen dat het probleem wellicht in de PoP zit maar dan kan je er donder op zeggen dat anderen in de buurt daar dan ook last van hebben.


Reageer