Skip to main content
Vraag

Experia Box V10 valt steeds uit, kan ik mijn modem upgraden naar Box 12?

• February 25, 2026
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Damianolarde
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik wil graag modem upgraden v10 naar v12 omdat elke keer services lampje Branden ik wordt beetje gek dat elke keer uitvalt

2 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Klantenservice bellen probleem melden dan komt er een onderzoek. Mocht daarna blijken dat modem stuk is. dan krijg je mogelijk ook weer een V10. Zomaar modem wisselen gaat niet gebeuren helaas

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Damianolarde, welkom op de KPN Community. Dat is natuurlijk niet bijzonder praktisch. Het lijkt mij zaak om eerst eens uit te zoeken of het modem daadwerkelijk defect is of dat er iets anders speelt op de verbinding. Ik zou eerst eens starten met een reset.

Als je een glasvezelpunt in huis hebt zou ik die eerst eens twee minuten spanningsloos maken.

Vervolgens zou ik het modem een harde reset geven. Met behulp van deze instructies.

Handmatig resetten van de Experia Box V10

De V10 kan op twee manieren gereset worden. Daarnaast heeft dit modem een Herstelknop om een soort zachte reset uit te voeren. Deze knop zit op de voorkant van het modem en kun je gebruiken als je problemen ervaart met internet en/of tv. De V10 zal dan een groot deel van z'n interne processen geforceerd herstarten zonder dat de hele Box teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Dit proces zit tussen een gewone herstart en een reset in.

Lost de herstelknop het probleem niet op? Voer dan alsnog de reset uit. 

Resetten via het resetgaatje

• Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  • Zoek het resetgaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit tussen de rode WAN-poort en de powerknop.
  • Druk 30 seconden in het gaatje tot alle lampjes uitgaan. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Resetten via de webinterface

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. De gebruikersnaam is admin en staat al ingevuld. Voer je wachtwoord in en druk op de blauwe knop om in te loggen. Heb je problemen met inloggen? Kijk dan hier voor meer informatie.
  3. Ga naar Instellingen > Systeem en klik achter Reset dit apparaat op de oranje knop.

Â