Skip to main content

Hallo, 

Ik heb van iemand een V10 over genomen, aangezien ik eerst bij Telfort zat en er daar geen kon krijgen. Ik heb hem aan de praat proberen te krijgen een tijdje geleden, maar dat lukte toen niet. Nu Telfort opgegaan is in kpn, dacht ik, ik probeer het weer. Maar ik krijg internet nog steeds niet werkend, helaas.

Het lampje internet brandt rood

Het lampje Services brandt oranje 

En wireless en power branden groen. 

Ik kan wel inloggen op de router zelf. 

Ik heb al een volledige reset geprobeerd en modem uitzetten ook geprobeerd. 

 

​​​​​Is dit iets wat vanuit kpn makkelijk opgelost kan worden? Ik heb helaas geen geld voor een monteur, namelijk. 

PS: Ik zet voor nu even mijn V8 terug, dan kan ik in de tussentijd tenminste weer gewoon internetten. 

PS 2: de reden dat ik een V10 heb gekocht is omdat de wifi van de V8 dramatisch is in mijn woning met betonnen muren en met de Arcadyan wifi repeater/extender die ik bij Telfort had gehad de hele tijd de verbinding wegviel. 

 

Mvg, Tjerk 

Was deze V10 modem van Telfort of KPN toen je deze overnam zo niet dan ben ik bang dat dit modem niet geschikt is  voor zowel Telfort of kpn


Hallo @TjerkZ , een V10 is theoretisch niet te koop, daar het een bruikleenapparaat is en retour provider moet na einde abonnement.

Derhalve wordt er ook geen ondersteuning verleend aan apparatuur door KPN die onrechtmatig verkregen is.

 

 

 


Hoi @TjerkZ, welkom bij ons op het forum. De V10 die je hebt gekocht kunnen we niets voor doen zoals jimny en Jan al aangeven. Bij een abonnement hebben we apparatuur in bruikleen, dus als een abonnement opgezegd wordt moet dat teruggestuurd worden. Degene van wie je de V10 hebt gekocht had die terug moeten sturen, maar heeft dat blijkbaar niet gedaan. 

Om de WiFi verbinding te verbeteren kan je de WiFi Manager op onze site doen, die helpt je om het netwerk in te stellen of geeft aan het einde andere suggesties. Heb je die al eens gedaan?


Hoi @TjerkZ, welkom bij ons op het forum. De V10 die je hebt gekocht kunnen we niets voor doen zoals jimny en Jan al aangeven. Bij een abonnement hebben we apparatuur in bruikleen, dus als een abonnement opgezegd wordt moet dat teruggestuurd worden. Degene van wie je de V10 hebt gekocht had die terug moeten sturen, maar heeft dat blijkbaar niet gedaan. 

Om de WiFi verbinding te verbeteren kan je de WiFi Manager op onze site doen, die helpt je om het netwerk in te stellen of geeft aan het einde andere suggesties. Heb je die al eens gedaan?

 Hallo Jasper,

Bedankt voor de bevestiging van wat er door de anderen verteld werd. 

Ik heb de Wifi Manager gedaan, maar daarmee is de situatie niet verbeterd (van minder dan 1 MB op de begane grond naar iets meer dan 1. En op de 1e verdieping van 1,3 naar 1,4.

Nu heb ik de optie om 2 bedrade wifi versterkers te krijgen, maar ik heb al eens een van deze versterkers geprobeerd in het verleden. Daarmee viel de verbinding steeds weg, dus daar ben ik niet zo over te spreken.

Is het niet beter om de Box 12 aan mij te verstrekken? Dat gaat op termijn toch gebeuren omdat ik met de V8 toch aan vernieuwing toe ben en anders omdat het aan alle bestaande klanten verstrekt gaat worden, als ik het goed heb begrepen. Daarnaast was ik al sinds maart 2008 klant bij Telfort/KPN zonder te klagen volgens mij, dus als het probleem zo opgelost kan worden dan zou dat erg fijn zijn.

Mvg, Tjerk


Welke verbinding viel er toen weg @TjerkZ? Was dat de WiFi verbinding vanaf de Experia WiFi, of juist de verbinding naar de apparaten toe? In de meeste gevallen zien we dat die kastjes het probleem wel verbeteren, daarom worden ze in de Manager aangeboden.

Zou je ook jouw forumprofiel helemaal kunnen invullen? Dan kan ik ook een blik werpen op de verbinding.


Welke verbinding viel er toen weg @TjerkZ? Was dat de WiFi verbinding vanaf de Experia WiFi, of juist de verbinding naar de apparaten toe? In de meeste gevallen zien we dat die kastjes het probleem wel verbeteren, daarom worden ze in de Manager aangeboden.

Zou je ook jouw forumprofiel helemaal kunnen invullen? Dan kan ik ook een blik werpen op de verbinding.

 

De wifi verbinding viel steeds weg. Zowel naar mijn telefoon, maar vooral naar mijn chromecast was dat vervelend.  Ik denk vanaf de versterkers, aangezien de wifi van de experia zelf automatisch wordt gedeactiveerd.

 

En ik heb mijn profiel ingevuld, inmiddels. Hopelijk levert dat iets op


Bij de V8 wordt de WiFi inderdaad uitgezet zodra de Experia WiFi's of SuperWiFi worden aangesloten. Nu ik je gegevens heb zie ik dat je ze toch hebt aangevraagd en dat ze vandaag zijn bezorgd op een afhaallocatie. Heb je die al opgehaald? Gaat het daar nu beter mee ten opzichte van de vorige keer?


Ik heb helaas geen sms ontvangen, dus ben het vergeten op te halen. Ik zet het in mijn agenda voor morgen.


Dat is geen probleem, het blijft er zeker een week liggen voordat het wordt teruggestuurd wordt. Is het ophalen gelukt, en het aansluiten ook?


Dat is geen probleem, het blijft er zeker een week liggen voordat het wordt teruggestuurd wordt. Is het ophalen gelukt, en het aansluiten ook?



Het is inmiddels gelukt. Vooralsnog lijkt het erop dat de verbinding niet verbreekt zoals de de vorige keer en dat de snelheid er goed op vooruit is gegaan. Op deze manier kan ik het wachten op die nieuwe modem wel aan, denk ik. Bedankt voor de hulp


Graag gedaan, fijn dat het er hiermee op vooruit is gegaan! Als we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.