Skip to main content

Ik heb een Experia 10a welke lange tijd naar tevredenheid heeft gefunctioneerd maar helaas de laatste tijd komt het  steeds vaker voor dat een verbinding van een mobiel apparaat geen verbinding kan maken met het internet. Ook andere apparaten binnen mijn eigen netwerk zijn niet zichtbaar. Contact met KPN geeft aan het modem werkt volgens meting goed. Willen wel een monteur sturen op mijn kosten maar daar voel ik niets voor. Het modem aan en uitzetten geeft dan weer een werkende situatie.

Op advies de wifi manager van kpn geprobeerd te starten via mobiel apparaat maar dan krijg ik de boodschap installeer modem!!!

Wie heeft een advies voor mij (behalve dan overstappen op andere provider).

Admin: Titel aangepast i.v.m.  vindbaarheid

Heeft u WiFi versterkers? 


Ik heb een wifi versterker van KPN maar die staat op de 2e verdieping en de problemen doen zich ook op de begane grond voor. Afstand tot plm 6mtr.

Bizarre is dat het mob apparaat ook geen ip nr heeft.

 


Welkom bij ons op het forum @Gozer47. Zijn het alleen de apparaten die via Wifi verbonden zijn die de verbinding verliezen, of verliezen ook apparaten die met een kabel zijn verbonden de verbinding?

Veranderd er ook iets met de lampjes op de Experia Box en/of de Wifi versterker?

Zijn er mogelijk nog andere apparaten in het netwerk aangesloten, zoals bijvoorbeeld een switch?

Dat er iets gebeurt met de verbindingen is duidelijk, de grote vraag is wat dat is. Kan je ons meer vertellen over de aansluiting en de situatie?

Op je forumprofiel staan geen gegevens, waardoor ik niet met je mee kan kijken. 


Beste Jasper,

 

Het gaat alleen maar on de mobiele apparaten de bekabelde apparaten blijven gewoon werken.

Ik heb dit ook minstens 3 keer aan de dame van de helpdesk uitgelegd. Ik moest het ook proberen met de netwerk manager van KPN maar dan was de experiabox niet te vinden.

Ik heb toen ook verteld dat als ik de experiabox uit en aan zet alles weer normaal werkt.

Ik hoop dat je meer weet en mij kan helpen.

Het probleem doet zich helaas niet dagelijks voor anders had ik de rommel na tig jaren terug gestuurd

Vriendelijk groet

Piet Bezemer

 


Het doet zich vaak genoeg voor om vervelend te zijn natuurlijk. Op basis hiervan heb ik ook nog geen idee wat het zou kunnen zijn. Zou je jouw forumprofiel kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik ook kijken wat ik aan de verbinding kan zien.


Beste Jasper ik heb het ingevuld.

Gr piet


Dank je voor de gegevens @Gozer47, zo te zien blijft het modem de verbinding naar de buitenwereld wel houden, die is al een aantal dagen actief zonder onderbrekingen. Is jouw Wifi de laatste dagen nog wel weggevallen? Als dat zo is zou je het kanaal kunnen aanpassen, het kan zijn dat het een veelgebruikt kanaal is in jouw buurt en door die te wijzigen kan dat verbeteren: Wifi kanaal aanpassen.


Bedankt voor je reactie Jasper, het gaat  nu alweer eendagen goed. Ik zal de kanaal bezetting in de fasen houden en evt een ander kanaal kiezen. Standaard zet ik hen al vaak op een vast kanaal. Dat die nu aut staat klmt misschien door een reset door KPN?

Ik blijf het wel alert en meld me weer als het fout gaat, allee kan ik dan niets yot ik het modem uit- e  aan zet.

Groet Piet


Als je geen kanaal hebt gekozen zal het modem er zelf eentje kiezen inderdaad, dat doet die als het op automatisch staat. Met de WiFi Analyzer app (Android) of bijvoorbeeld inSSIDer kun je zien hoe druk het kanaal is en welke rustiger is.