Skip to main content

Sinds enige tijd brand het rode lampje op mijn Experiabox V10A regelmatig. Er is dan wel een wifi signaal maar geen internetverbinding via wifi. Bekabeld werkt internet wel.
Ik heb met de helpdesk contact gehad en men meet de zaken door en vindt geen probleem. Reset diverse keren uitgevoerd maar het probleem blijft bestaan.

Kortom ik wordt een beetje moedeloos.

Dat is niet zoals het hoort @Wynand. Heb je misschien dit soort dingen in huis?

 


Die heb ik inderdaad. Die zitten er al jaren, net zolang als de Experiabox en dat gaf nooit problemen. Ik kan ze wel weghalen.


Dat het nooit problemen gaf zou best eens kunnen maar tegenwoordig is het electriciteitsnetwerk nogal overbelast en daar kunnen de draadloze verbindingssets slecht tegen. Probeer het een tijdje zonder om te zien of het probleem dan is opgelost. Waar gebruik je ze voor?


Ik gebruikte de draadloze set voor de TV op de slaapkamer maar dat kan ook anders. Heb ze weggehaald en ga het nu een tijdje aanzien.


Hoi @Wynand. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat er regelmatig een rood lampje op jouw ExperiaBox V10a brandt. Een rood lampje betekend dat de ExperiaBox bezig is met opstarten, geen internet. Dus het is vreemd dat bekabeld internet op dat moment nog wel werkt. Is het probleem inmiddels verholpen of valt de verbinding nog steeds regelmatig weg? 

 

 


Op advies van een forum gebruiker heb ik de draadloze verbinding die ik had voor een TV op de slaapkamer verwijderd. Dat leek even te helpen maar gedurende de ochtend vandaag was het probleem weer prominent aanwezig. Inmiddels is er dus al heel veel geprobeerd en heb ik de indruk dat er iets mis is met de experiabox. Wel WIFI in het hele huis maar geen internetverbinding via WIFI. Wel internet via de kabel.


Wat jammer dat het probleem alleen maar even weg was. Het blijft vreemd dat alleen jouw WiFi verbinding weg blijft vallen. Wanneer dit weer gebeurd kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Grote kans dat mijn collega jouw ExperiaBox dan omruilt voor een nieuwe. 


Wat jammer dat het probleem alleen maar even weg was. Het blijft vreemd dat alleen jouw WiFi verbinding weg blijft vallen. Wanneer dit weer gebeurd kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Grote kans dat mijn collega jouw ExperiaBox dan omruilt voor een nieuwe. 

Inmiddels na contact met de klantenservice een nieuwe Experiabox 12. Vanmiddag geïnstalleerd en alles lijkt nu probleemloos te werken. Dank voor de juiste suggestie.


Reageer