Skip to main content

Goedemiddag,

het lampje van onze Experiabox V10a schiet telkens terug op rood; na inpluggen van de kabel in WAN. Dit gebeurt sinds glasvezel is aangelegd. Is dit normaal? Groet WK

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10a, van specificaties tot instellingen

Goedemiddag @WK79, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of dit geholpen heeft? Anders is misschien de kabel kapot of iets met de aansluiting. Als dat laatste het is, kan iemand van KPN, een moderator of een andere medewerker, u verder hiermee helpen. Wat de moderator betreft, dit kan wel even duren i.v.m. drukte.


Hallo!

ja, geprobeerd. Helaas is het groene lampje van korte duur; een halve minuut en dan schiet ie weer op rood. 
groet,

WK


Welkom bij ons op het forum @WK79. Als er een signaal op de lijn staat moet dat lampje inderdaad groen worden en blijven. Doet de verbinding het verder wel, of dat ook niet? 

Zou je ook kunnen kijken naar de lampjes op het glasvezelkastje, welke branden daarop? Is jouw abonnement ook gewijzigd om de glasvezelverbinding te gebruiken, of is het netwerk alleen aangelegd? Als het abonnement niet is gewijzigd, is de glasvezel nog niet actief.

Als je daarnaast ook je forumprofiel volledig invult kan ik de verbinding ook voor je nakijken.


Hallo Jasper,

de verbinding doet het wel. We hebben 2 kastjes gekregen. Een zwart glasvezel kastje, daarvan branden de lampjes. De instructie van de monteurs was ronduit slecht. Er was geen kabel bij geleverd en die heb iK telefonisch aangevraagd. Ik wist uiteindelijk    niet goed hoe ik glasvezel aan moest sluiten, maar na inpluggen van de kabel, leek deze het te doen. 
Alleen de experiabox doet het na herstarten maar kort  goed; ik geloof niet dat ons abonnement gewijzigd is. 
 

zal het profiel aanvullen.

groet, WK

 


Hallo Jasper,

ik heb zojuist ook het abonnement bekeken en gewijzigd, naar Hussel.

gr WK


Ik zie die wijziging staan inderdaad @WK79, zo te zien wordt het gewijzigde pakket actief op 8 december. 

Het monteursbezoek verliep bijzonder dus! Als ik op dit moment naar de verbinding kijk, lijkt de Experia Box wel online te zijn, dat doet vermoeden dat het op dit moment wel werkt. Bij de wijziging komt geen nieuwe monteur, wel is er apparatuur naar je gestuurd. Dat zal morgen worden bezorgd.


Dank u voor de update en de check! Ik ga een poging doen de nieuwe apparatuur zelf te installeren; meestal lukt me dat.. mocht ik nog vragen hebben, weeT ik u te vinden. Fijn weekend alvast. Wk.


Hallo!

ja, geprobeerd. Helaas is het groene lampje van korte duur; een halve minuut en dan schiet ie weer op rood. 
groet,

WK

Jammer dat mijn tip niet heeft gewerkt. Hopelijk kan @Jasper het met u oplossen!


Hoi @WK79, is het gelukt om de nieuwe apparatuur aan te sluiten? 


Op de box v10a zit geen power lampje, althans ik kan hem niet vinden, weet jij waar die zit?