Skip to main content

Me ouders hebben sinds 2 a 3 maanden steeds dat ze het modem modem resetten om weer normale wifi te krijgen in huis.

op zowel 2.4 als 5 ghz is dit het geval.

iPad krijgt dan geen wifi en op dat moment geen enkel ander apparaat kan meer aanmelden ik ook niet met me laptop.

Ook kan je dan niet op de pagina van het modem komen deze laad niet en is ook niet pingbaar.

Het modem moet dan gereset worden. dit moet hij nu meerdere malen doen.

Op het moment dat het gebeurd kan je wel TV kijken en ook op te pc internetten alleen het modem is niet bereikbaar via browser.

Is het mogelijk dat ik mijn v12 modem daar neer zet aangezien ik deze toch niet gebruik?

En aangezien hij van KPN geen nieuw modem krijgt :( 

Het beste is dat je ouders de  klantenservice 0800-0402 bellen en aangeven dat het huidige modem kuren heeft, de klantenservice kan dan tijdens het bellen of er iets met de verbinding  aan de hand is.

Het beste is dat je ouders de  klantenservice 0800-0402 bellen en aangeven dat het huidige modem kuren heeft, de klantenservice kan dan tijdens het bellen of er iets met de verbinding  aan de hand is.

Is reeds gebeurd gebeld met klantenservice.

verbinding is niks mis mee. is echt het modem.

Ze schoven het af op rand apparatuur wat niet goed was en moest hij anders aansluiten 😳 of moest hij maar herstarten.

dat hij zei op het moment dat het gebeurd is modem  ook in een black out was voor hun helemaal nieuw.

Is reeds gebeurd gebeld met klantenservice.

verbinding is niks mis mee. is echt het modem.

Ze schoven het af op rand apparatuur wat niet goed was en moest hij anders aansluiten 😳 of moest hij maar herstarten.

dat hij zei op het moment dat het gebeurd is modem  ook in een black out was voor hun helemaal nieuw.

Vandaag nogmaals bellen met de klantenservice of eerst de V12 er eens aanhangen die je overhebt

@Erik van KPN  weet jij of ik mijn v12 bij me ouders kan zetten voor test?

Hoi @MennoG78. Het is mogelijk om je v12 tijdelijk bij je ouders te plaatsen om te testen of die daar voor een betere wifi verbinding zorgt. Dat zou kunnen helpen om te bepalen of het probleem aan de omgeving of aan het apparaat zelf ligt.

Hoi @MennoG78. Het is mogelijk om je v12 tijdelijk bij je ouders te plaatsen om te testen of die daar voor een betere wifi verbinding zorgt. Dat zou kunnen helpen om te bepalen of het probleem aan de omgeving of aan het apparaat zelf ligt.

Ga ik die even afstoffen en daar neerzetten ;)

Laat je ons weten hoe dit afloopt?

@Vikash van KPN ze hebben een maand mijn modem getest en dat was wel de oplossing.

Nu is mijn vraag hun eigen modem staat nu weer op de verbinding maar nu is de ellende alweer begonnen. hij moest hem meteen resetten zaterdag weer.

Hij had gebeld met klantenservice maar die willen hem niet omruilen v10A voldoet gewoon.

Kreeg ook niet het idee dat de klantenservice medewerker hem serieus nam.

Echter ik had vandaag zelf een KPN monteur op bezoek (voor mijn eigen storing) en die gaf aan dat ze de v10A eigenlijk vervangt ook vanwege dit soort issues dus beetje raar dat klantenservice dan wat anders zegt.

Wat te doen?

Hoi @MennoG78. Wat vervelend dat de wifi problemen nu weer terugkomen bij het terugplaatsen van de ExperiaBox v10A. Ik denk dat je het beste een terugbelafspraak kan inplannen en nogmaals de situatie uitleggen. Wellicht wordt er dan alsnog een nieuw modem verstuurd. Via deze weg kan ik je helaas niet verder helpen. 

Hoi @MennoG78. Wat vervelend dat de wifi problemen nu weer terugkomen bij het terugplaatsen van de ExperiaBox v10A. Ik denk dat je het beste een terugbelafspraak kan inplannen en nogmaals de situatie uitleggen. Wellicht wordt er dan alsnog een nieuw modem verstuurd. Via deze weg kan ik je helaas niet verder helpen. 

Helaas dit zet geen zoden aan de dijk.

Om zelf afspraak te maken moet vragen kanon in vullen waar je u tegen zegt en de Dot Bot reset gewoon je modem en zegt prima werkt weer.

Wellicht ga ik ze van de week maar eens bellen maar wordt geen leuk gesprek dan ;)

​@Vikash van KPN Me vader heeft nogmaals gebeld want via die site was een een drama.

Dit keer had hij wel iemand die het snapte.

Alleen wat ik niet snapte is dat ze een nieuwe modem op sturen maar hij meteen bij het ophalen ze oude moet inleveren bij de gamma dit lijkt me niet van toepassing zei ik al tegen hem.

Me vader zei al stuur hem pas terug als die nieuwe werkt.

Klopt dit wel wat ze aan de telefoon vertellen?

@MennoG78 Goed om te horen dat je vader dit keer iemand aan de lijn had die het probleem begreep. Het klopt dat je de oude modem direct moet inleveren bij het ophalen van de nieuwe.

@MennoG78 Goed om te horen dat je vader dit keer iemand aan de lijn had die het probleem begreep. Het klopt dat je de oude modem direct moet inleveren bij het ophalen van de nieuwe.

Dat gaan we dus mooi niet doen.

Als de nieuwe het niet doet zit je nog langer zonder vind dit wel een rare gang van zaken eerlijk gezegd.

Zal niet eerste keer zijn dat er een kapotte modem wordt toegestuurd.

Is dit onlangs veranderd? of is KPN bang dat mensen niks terug sturen.

heb zelf namelijk gewoon een keer een V12 thuis gestuurd gekregen.

Bij het omruilen van een defecte modem gaat het altijd op deze manier. Bij het ophalen van de nieuwe apparatuur stuur je de oude apparatuur gelijk weer terug. 

Bij het omruilen van een defecte modem gaat het altijd op deze manier. Bij het ophalen van de nieuwe apparatuur stuur je de oude apparatuur gelijk weer terug. 

Het modem is niet defect ze ruilen het modem om voor een nieuwe.

Ik heb toen ook met me oude tv ontvangers die jullie opstuurde ook niet meteen me oude omgeruild. pas later de oude terug gestuurd.

Ook eerst maar afwachten hoe snel ze zijn hebben begin van de middag gezegd we sturen modem op maar tot op heden geen mail niks gehad.

Me vader heeft tot op heden niks gehoord en ook geen email gehad.

Hij moet nu wederom bellen vind dit erg vervelend worden.

Ik had al nare ervaring nu me ouders ook nu snap ik ook de frustaties van mensen wel op het forum en facebook pagina's.

En dan ook dit site van KPN is echt niet oude mensen proof je vind daar niet eens knap de openings tijden van de klanten service.

En je moet tegenwoordig al die vragen doorlopen wat sommige niet snappen.

​@Vikash van KPN Me vader heeft net weer gebeld en die raakt lichtelijk klaar met KPN hoe dit verloopt.

Is ook niet eerste misverstand met de klantenservice die hij heeft gehad.

Degene die hij nu sprak zei dat ze geen modems omruilen en dat de opdracht gecanceld is.

Rare gang van zaken dat klanten zelf maar moeten bellen om hier achter te komen hoe raken we klanten kwijt zou ik zeggen ga zo door met klanten niet op de hoogte houden.

Hij moest het modem maar resetten met een paperclip dit heb ik uiteraard al gedaan.

net voor de gein eens op de servicetool pagina gekeken bij swap apparatuur.

Ik zie dat ik een v12 heb van KPN maar als ik de apparatuur swap krijg ik wat anders.

Tot mijn verbazing staat daar bij mij een V10 op die ik zou krijgen met 3 wifi versterkers dit heb ik niet eens.

Volgens KPN heb ik een KPN Box 12, terwijl ik een V10 heb, daarom wordt mijn V10 natuurlijk niet geüpdatet naar de nieuwe software.

​@Vikash van KPN Die nieuwe online help tool is echt …… kom je echt niet verder mee.

klantenservice werkt ook niet meer mee luisteren niet.

Als je zegt ook van ik heb al me modem gereset naar Fabrieks instellingen helpt niet.

Als me vader dan ook zegt heb de modem v12 van me zoon getest een maand en geen last.

V10a weer terug en ellende is der weer.

KPN monteur die ik op bezoek had voor mijn eigen probleem erkende meteen wat ik aankaarten dat hij dit bij veel meer klanten al heeft gehoord met de v10a en hij deze ook omruilde 9 van de 10 keer naar de v12.

Maar goed we komen dus geen stap verder als KPN dus zo met je omgaat snap ik dan er mensen klaar mee zijn. Zoals me vader op het moment die kan hier slecht tegen.

overstappen dan maar? bij ziggo hadden we dit nooit en sturen ook gewoon een modem af (onlangs bij 2 locaties die ik beheer ook gebeld en kregen gewoon zo een nieuwe)

Zag dat je met service tool een hardware swap kan aanvragen maar die werkt niet

Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat. Ik stuur je zo een privébericht en help je daar verder. 

Modem is vandaag bezorgd en omgeruild. Alleen was wel lachen postNL mensen weten dus niet dat het oude modem retour moet voordat je nieuwe mag afgeven is bij hun niet bekend.

Ook niet bij een ander postNL punt waar ik was had dit gevraagd en die weten hier ook niets vanaf geven het altijd zo af.

Maar goed verbinding werkt.

En vebinding is ook sneller met oude modem haalde ik 760 mbit down en 560 up en met de v12 945 up en down.

Reageer